Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM-Soap 2 ??  (gelezen 7515 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #15 Gepost op: 06-07-2005, 20:56 »
Daar ben ik weer..

Ja, het gaat een grote reparatie worden. Toch wil ik dit eerst proberen voor ik nieuwe carterdelen ga bestellen. Denk dat deze toch een 500 eurotjes kosten en een manuur kost hier niet veel. Het kan dus lonen om er iemand een dag of twee aan te laten werken.

Mocht dit allemaal niet lukken dan bestel ik nieuw! Laat mijn reis niet verpesten door een lagertje. Daarbij ben ik hier op het juiste adres. Het mag hier dan een derdewereld land zijn, KTM´s verkopen ze hier wel. 50 LC8 heeft de beste man al verkocht en dit is het eerste land waar ze het merk KTM kennen. (Wat voor merk is het? Een KTM. Owww, een Honda  ???) Goed, ben dus op de juiste plaats en heb al het gereedschap en onderdelen. Dingen die ze niet hebben kunnen ze krijgen in 10 dagen. Niet slecht dus.

Ga straks even een camera kopen (kan er ook nog wel bij..) dan kunnen jullie zien waar ik het over heb. Vanavond (jullie in de nacht) laat ik weer even weten hoe het gaat.


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #16 Gepost op: 07-07-2005, 09:35 »
wat Corne zegt, ffe iets anders doen kan ook geen kwaad.. de wereld ziet er anders uit zonder brommer ...

Ja maar het nadeel is wel dat je ineens geen ego meer hebt: je bent dan net een toerist ...  :-\
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #17 Gepost op: 07-07-2005, 20:46 »
Ja, nog even en ik loop met een rugzak...  ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #18 Gepost op: 07-07-2005, 22:46 »
Getver, je vloekt! :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #19 Gepost op: 16-07-2005, 20:22 »
Goed nieuws, ik ben weer aan het opbouwen!! :D

Gisteren de carterhelften terug gekregen, pakkingen laten maken ( 10 dollar voor alle pakkingen, waarom zijn die dingen in Nederland zo duur??) en druk begonnen met het plaatsen van de versnellingsbak. Het nieuwe lager zit prachtig in!  De helften zitten nu weer op elkaar en maandag kan ik doorgaan met het afmaken van het blok.

Zal kijken of het me lukt om de foto´s online te gooien!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #20 Gepost op: 16-07-2005, 21:58 »
Olehe!! Biertje verdient! ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #21 Gepost op: 23-07-2005, 04:15 »
De KTM doet het weer!!! :D :D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #22 Gepost op: 23-07-2005, 09:28 »
Olehe!! Nu weer verder?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #23 Gepost op: 23-07-2005, 11:26 »
Gefeliciteerd.
Snel weer verder.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #24 Gepost op: 23-07-2005, 12:15 »
We kunnen misschien Dee_Dee_Dirk (DeHondeLul) wel wat laten regelen..... Meindert zijn blokkie (gereviseerd en al) op laten sturen en Jeroen laten beloven dat hij voor eind oktober terug is in Nederland zodat Meindert met een (welke zoeken ze zelf maar uit) naar Tunesië kan :-X :P ::) :-X :P ::) 8) ;D ;D ;D ;D ;D
kik dat is nu weer minder Ferd. Kon ik een leuk prijsje bedingen voor het versturen, leest mijn baas jouw vertaling van DHL. Denk dat het pakketje "zoek" raakt ;)
P.S. iemand nog interesse ?? 
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #25 Gepost op: 30-07-2005, 17:45 »
We hebben de eerste 1100 km weer gemaakt en alles ziet er naar uit dat de reparatie een succes was. De KTM loopt weer als een zonnetje!

Twee dagen geleden hebben we het wegdek even van dichtbij bekeken. Op een mooie bergweg gleed het acherwiel zo onder ons uit. Olie op de weg en we gleden met de KTM voor ons uit over het wegdek. De eerste echte schuiver in 15 maanden van reizen dus niet echt slecht. Wel jammer dat het Tabea haar derde dag van rijden was..

Gelukkig hebben we niet zo veel. Ik speelde voor airbag, dus Tabea heeft niets. Ik kreeg het stuur in mijn ribbenkast en natuurlijk net onder de bescherming. Naast een pijnlijke long en een paar schaafwonden is er niets mis. De bescherming op de KTM heeft het goed gehouden en niets is gebroken. Zelfs niet mijn lage tank!

Oow, de foto´s van der reparatie kan ik nogsteeds niet online krijgen. >:(

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #26 Gepost op: 31-07-2005, 19:45 »

Oow, de foto´s van der reparatie kan ik nogsteeds niet online krijgen. >:(

Laat me raden: schade aan het fototoestel?/  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #27 Gepost op: 01-08-2005, 20:57 »
Daar zijn ze dan, de foto's.. Heb nu alleen foto's van het opbouwen, de andere foto's krijg ik nog toe gezonden. (Camera gejat en zelf even niet foto's kunnen nemen)


Het nieuwe lager. ze heben het uit weten te boren en een overmaat geplaatst.



het blokje begint weer vorm te krijgen en de versellingsbak kan weer in elkaar gezet worden. Het was nodig om de kerstbomen uit elkaar te trekken om de kale assen te gebruiken voor de positie van het nieuwe lager.





Het koperen busje voor de koppelingspen was versleten. Ook hier is een nieuwe bus in gemaakt.













KLAAR!!  :D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #28 Gepost op: 02-08-2005, 09:40 »
pppfff, wel handig als je zelf je blok uit elkaar kunt trekken onderweg...

gebruik je nu een stukkie tuinslang op je radiator  ;D
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #29 Gepost op: 02-08-2005, 09:42 »
Nou weet ik eindelijk wie ik kan bellen als die van mij nog een keer uit elkaar moet  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)