Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.  (gelezen 54181 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #585 Gepost op: 17-05-2021, 14:55 »
 :stupid:   wordt i.d.d. vaak wat panisch over gedaan m.i.

Gaat me om het totaal plaatje dat is wat telt.Zal alles eens op een bult gooien.Als ik het bij elkaar heb.De tassen die je over de airbox van de 690 zietzijn fuelbladders van 2 x 6 ltr(Heb met de safaritank gereden op de 690.Snel weer verkocht.Lijkt me toch prettig dat je dagelijks ff je lufi checkt in de woestijn.En dan moet de safari eraf.)Ik wil ze niet missen en kan ze niet missen in marokko.


En er zijn prima alternatieven voor de Safari-tanks (rally raid of radegarage) waarbij je dat probleem niet hebt.


Citaat

En zo langzamerhand heb ik alles wel zo.n beetje bespaard op gewicht.Tentje terra nova 2 pers  900 gr ofzo.Exped matje 680 grCumulus sl.zak 1 kg dons.
En ja heb hem hard nodig gehad met -6 op plateau du rekkam.

2,5 kilo samen. Dus die tas en het gereedschap zijn 9,5 kilo ::)  ?

Citaat
2 motion pro band lepels red ik niet een motoz tractionator eraf erop te lepelen.En als ik lange woestijn track neem ik 6 ltr water mee.En dat is zo op als het tegenzit.

Ik ben ook graag zelfvoorzienend dus neem wat nodig is om me te kunnen redden tussen twee stops in. Bv. ook een EHBO-tasje, kompas en papieren wegenkaart (wanneer de nav het begeeft)... maar geen vuurpijlen  ;)
Ik heb 3 korte bandenlichters en ja ... dat is met een Motoz een flinke worsteling, maar ik ga er dan van uit dat ik het niet iedere dag hoef te doen.
M'n camelback heeft 3liter inhoud. Extra 3 liter kan zeker geen kwaad. Als t moet zou ik daar zo'n radegarage tank voor kunnen gebruiken.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #586 Gepost op: 17-05-2021, 15:06 »
Jos Daarom alleen al zou ik geen motor van je kopen.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #587 Gepost op: 17-05-2021, 15:06 »
 ;D


Om stof in je filter te vermijden de volgende tips:
  • rijdt in de regen
  • rijdt voor de rest uit
  • rijdt in je uppie
:D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #588 Gepost op: 17-05-2021, 15:08 »
Safari €1100
Rally raid ook ergens €1000.
Fuel bladders €90
Tassen voor fuel bladders zelf gemaakt gratis.
Zoals gezegd ik geef geen kapitalen uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #589 Gepost op: 17-05-2021, 15:16 »
radegarage 6 liter, €450 https://www.radegarage.com/parts/ktm-690-auxiliary-tank/


rally raid 9,5 liter, €862,78 https://www.rally-raidproducts.co.uk/KTM-690-Enduro-R-SMC/evo2-adventure-fairing-kit-ktm-690-enduro/ktm-690-enduro-evo2-fuel-tank-

safari 14 liter €506,50 (exc. verzending vanuit Australie) https://www.safaritanks.com.au/home/index.php?option=com_hikashop&ctrl=product&task=show&cid=709&name=ktm-690-enduro-690-enduro-r&Itemid=117&category_pathway=19

...trouwens, waarom heb je nu weer gekozen voor een grotere (dure) tank i.p.v. de benzinezakken?

tja... rijdt wel een stuk prettiger dan met van die bungelende hamsterwangen? Maar goed, 't is maar net wat je belangrijk vindt. Ik heb m'n 690 intussen al weer 9 jaar (heb nog nooit een motor zolang gehad). En ja, heb er aardig wat aan gespendeerd, ongeveer net zoveel als wanneer ik m in die periode 3x had ingeruild  ;)
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #590 Gepost op: 17-05-2021, 16:16 »
Jos Daarom alleen al zou ik geen motor van je kopen.
da's mooi, ben van plan ze helemaal op te rijden tot er een elektrisch alternatief is  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #591 Gepost op: 17-05-2021, 16:20 »
Tank op m.n 500 heb ik geregeld voor 200 nieuw vindt ik niet duur.
Grote voordeel van standaard 690 tank hij zit goed beschermd.
Maatje is gevallen met de 690 safari tank bijna door.
Het plastic door lullige keitjes
Ik vindt de acerbis niet echt super op m.n 500 lees kwetsbaar vandaar ook mijn vraagje elders op forum over renthal twinwall.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #592 Gepost op: 17-05-2021, 16:25 »
Kapot kan t altijd natuurlijk. Soms heb je wat meer pech nodig of moet je wat meer je best doen😁
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #593 Gepost op: 17-05-2021, 16:28 »
da's mooi, ben van plan ze helemaal op te rijden tot er een elektrisch alternatief is  8)
Haha electrisch dan haak ik af en zoek een andere hobby.
Wil niet electrisch rijden.
Rijd nu al op lpg vindt ik al bijna zielig.
Maar als jij hem wil oprijden gaat dat best voorspoedig als je niet eens de moeite neemt om je filter te checken.

Post Merge: 17-05-2021, 16:30
Kapot kan t altijd natuurlijk. Soms heb je wat meer pech nodig of moet je wat meer je best doen😁
Bij mij gaat veel kapot ook aan mezelf ben nu eenmaal geen natuur talent.
En gebruik het wel waar het voorbedoeld is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #594 Gepost op: 17-05-2021, 16:42 »
Qua vallen ben ik zeker wel een natuurtalent ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #595 Gepost op: 17-05-2021, 16:47 »
2 motion pro band lepels red ik niet een motoz tractionator eraf erop te lepelen.


Datlukt met nog een klein lepeltje of schroevendraaier erbij,
eerst wat doorrijden dat hij warm staat en dan beetje per beetje
of doorrijden tot een bandenman, ze zijn stug genoeg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #596 Gepost op: 17-05-2021, 17:04 »
Dat idee had ik ook idd; is echt een stevige band! Wel goede kans dat je dan t ventiel er uit rijdt... (been there, done that)

Post Merge: 17-05-2021, 17:08
Bij mij gaat veel kapot ook aan mezelf ben nu eenmaal geen natuur talent.
En gebruik het wel waar het voorbedoeld is.


Wordt vaak pas een probleem als je t spul gaat gebruiken waar t NIET voor bedoeld is ...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #597 Gepost op: 17-05-2021, 17:49 »
Daarom heb ik drie motion pro.
En nu de beadbreaker set er ook bij dus er kan 1 motion pro minder mee.


Zal vanavond m.n gereedschapsetje wel ff op de foto zetten en nog eens opnieuw wegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #598 Gepost op: 17-05-2021, 19:33 »
Dit is m’n gereedschaptasje. Een kriega us-5





Daar zit ook nog een EHBO kitje in en thermodeken, werkhandschoentjes, pompje en bandenlichters.





Die bandenlichters zijn 24cm lang en hebben zo’n handig ‘haakje’ waarmee ik heel makkelijk de hiel los kan ‘breken’. Heb ik verder niks aparts voor nodig.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #599 Gepost op: 17-05-2021, 19:38 »











Heel verhaal getypt verdwenen. :'(
Dan maar zo

Post Merge: 17-05-2021, 19:39
Je bandenlichters zullen best zwaar zijn.