Een fundamenteel kruispunt van consequenties is of je de reis zuidwaards met de motorfiets gaat doen of niet.
Als de zuidreis alleen afstand overbruggen is, dan is met de 'marokko-motorfiets' rijden niet slim omdat het een nutteloze belasting van motorfiets en rijder is terwijl de reiseisen gecompromitteerd worden.
De afstanden in marokko zijn al groot genoeg. Dat is trouwens een punt waar je niet te licht over moet denken.
Fikse dagafstanden plannen dicteert de hele trip. Ook dat is weer een fundamenteel beslispunt.
Ik lees hier over 2500 kilometer in 2 weken en dat houdt een voorbij flitsend landschap op een stressrit in als je niet alleen maar asfalt wil doen.
Het is maar wat je wil.
Als je kilometers wil maken moet je zuidwaards rijden en 2500 kilometers in twee wekene plannen. Je kiest dan voor een dikke allroad met GPS onder andere toeters en bellen.
Als je Marokko wil MEEmaken, dan begint de rit beter in Malaga en rij je drie weken volgens wat je daar vindt. Dan ben je beter af met een licht ding en een woordenboekje + koran
Eens kijken of er ook Fantic gebedskleedjes zijn
peter