Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Uitrusting Off Road ritjes  (gelezen 38165 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #15 Gepost op: 29-01-2010, 20:42 »
Kijk hier eens Vincent: breed assortiment!

http://www.acerbisshop.com/?page=information&page_id=1

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #16 Gepost op: 29-01-2010, 20:47 »
Ik ben inmiddels wel aardig voorzien, toch bedankt.

Ik open binnenkort nog wel een topic in de trant van: alleen op pad, wat neem ik mee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #17 Gepost op: 30-01-2010, 09:22 »
Ik ben inmiddels wel aardig voorzien, toch bedankt.

Ik open binnenkort nog wel een topic in de trant van: alleen op pad, wat neem ik mee

Ik zou een goede kameraad adviseren, die jou er uit trekt als je vast zit, jouw wonden verzorgt als je weer eens hard afgestapt bent ;D

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #18 Gepost op: 30-01-2010, 12:56 »
Ik zou een goede kameraad adviseren, die jou er uit trekt als je vast zit, jouw wonden verzorgt als je weer eens hard afgestapt bent ;D
Ik wou juist een keer zonder mijn vrouw op pad  :D

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #19 Gepost op: 01-02-2010, 10:49 »
Ja maar jouw fiets heeft de neiging om zich overal en nergens in vast te rijden (tenminste, met Frank op d'r rug) en ik kan je uit ervaring vertellen dat het dan een zwaar loeder is...
 
En op je nieuwe vraag: Een gevulde mobiel in een waterdicht zakkie... :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #20 Gepost op: 06-06-2010, 23:16 »
Hallo,

In dezelfde trant; ik ga voor RM verslag doen van Dresden-Breslau en neem de motor mee. Het is een Freewind en ik zet er modderbandjes onder. Aangezien ik niet van plan ben woestige afstanden offroad te rijden (van de weg naar het parcours of naar een kijkpunt en weer terug, dat is het wel), de vraag of er ook een 'light' editie is van de bovenstaande lijst. Mijn motor is ook alleszins 'light' voor dit soort gebruik  :-X

Wat zijn de niet-te-missen-dingen die je echt nodig hebt als je op je gemakje offroad gaat? Eigenlijk was ik van plan om gewoon mijn wegpak aan te doen, met misschien een setje stevige laarzen voor mijn zwabber-enkels. Hebben jullie suggesties?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #21 Gepost op: 06-06-2010, 23:23 »
Had vandaag iemand op sleeptouw, uitrusting was een intergraalhelm, zonnebril en werkschoenen, tuf op wegbanden.. voor de rest geen pak niks niet.. ging best tot dat het begon te regen en de klei nat werd  ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #22 Gepost op: 06-06-2010, 23:26 »
Heh. Dan heb ik met de modderbandjes al een geweldige voorsprong  ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #23 Gepost op: 23-06-2010, 13:49 »
Ik bouw mijn uitrusting langzaam maar zeker op. Gelukkig wilde niemand mijn oude Dainese Gore-Tex jack kopen, dus heb ik voorlopig een jack met schouden/elleboog en rugprotector waarmee ik uit de voeten kan; een oude Schuberth C2 klaphelm en handschoenen genoeg (BMW doorwaaidingen en Klim Gore Tex voor in de regen).

Ik ga komend weekend een paar goede offroad laarzen kopen en heb inmiddels al een stel kniebeschermers. Aangezien ik het nog een beetje moet leren, denk ik dat ik voorlopig nog geen hard-core offroad ga doen dus dit voldoet nog wel even.

Het volgende dat op mijn lijstje staat is een protectievest (ik denk een UFO Ergo) en daarna een Airoh S4 helm. En ergens tussendoor koop ik ook nog wel een crossbroek oid.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 158
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #24 Gepost op: 13-07-2011, 08:57 »
Afhangkelijk van de motor die je hebt kan elk offroad avontuur een hard-core event zijn/worden;-)!

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #25 Gepost op: 08-09-2012, 14:30 »
Ik denk op verschillende forums, dat er genoeg te koop is.
Zo heb ik een nieuwe fiber helm met Smitt bril kunnen kopen voor 100.- euri.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #26 Gepost op: 08-09-2012, 20:45 »
En juist als je een beginner bent + wat aan gaat klooien --> aankleden! Hoeft echt geen top duur spul te zijn, maar een complete set is wel belangrijk! Koop je wat gebruikte beschermers, die beschermen net zo goed!
ARM facebook HIER

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #27 Gepost op: 23-02-2013, 22:28 »
Goedkope kniekappen... Ik ken ze ergens van.... Ongeveer 4x zo duur ::) deze zijn maar twee tientjes

http://dx.com/p/amt-yw017-motorcycle-sports-outdoor-riding-knee-pad-guard-black-pair-160273
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 165
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #28 Gepost op: 24-02-2013, 12:37 »
Goede tip. Ik bestel regelmatig electronics daar maar had geen idee dat er ook leuke motorgoodies waren. Goedkoop!!

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Uitrusting Off Road ritjes
« Reactie #29 Gepost op: 24-02-2013, 12:49 »
En een camelback voor weinig. Check ook hun kampeer spullen. Het is nogal een gezoek voordat je hebt wat je zoekt (zoekfunctie zuigt) maar echt de moeite waard.

http://dx.com/p/durable-survival-backpack-style-water-bag-with-water-tube-2500ml-53073
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan