Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oruxmaps  (gelezen 2159 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Oruxmaps
« Gepost op: 29-03-2021, 21:44 »
Wie heeft er met oruxmaps al genavigeerd?
Is het € 5,00 waard zo’n app?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: Oruxmaps
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2021, 09:09 »
Wie heeft er met oruxmaps al genavigeerd?
Is het € 5,00 waard zo’n app?


Kende het niet, bekeek de website en die moeten ze toch wat aanpassen
100% free
[/size][/color]
100% no adversisements
;D
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Oruxmaps
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2021, 14:08 »

Kende het niet, bekeek de website en die moeten ze toch wat aanpassen

100% free
100% no adversisements ;D
Dat was ook mijn eerste indruk. Ben gelijk afgehaakt.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: Oruxmaps
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2021, 16:53 »
Ik was te nieuwsgierig en heb het toch geïnstalleerd.
Op het eerste zicht wat te ingewikkeld voor wat ik het maar zou gebruiken - zuiver GPX track volgen
Maar zal er het komend ritje me wat mee bezig houden om het uit te testen
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Oruxmaps
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2021, 18:41 »
Als je toch aan het experimenteren bent geef LocusMap een kans. Is mijn persoonlijke favoriet. Niet makkelijk, net zoals OsmAnd kan het alles en nog veel meer.

Ze zijn net met een volledig nieuwe versie gekomen met zoals iedereen dat tegenwoordig doet een abonnementsmodel. Dat aspect zal niet iedereen aanspreken maar ik vind het zijn geld dubbel en dwars waard.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Oruxmaps
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2021, 18:53 »
Als je toch aan het experimenteren bent geef LocusMap een kans. Is mijn persoonlijke favoriet. Niet makkelijk, net zoals OsmAnd kan het alles en nog veel meer.

Ze zijn net met een volledig nieuwe versie gekomen met zoals iedereen dat tegenwoordig doet een abonnementsmodel. Dat aspect zal niet iedereen aanspreken maar ik vind het zijn geld dubbel en dwars waard.


Osmand heb ik jaren gebruikt, maar enkele gebreken zijn ook na jaren nog niet opgelost.
Daarom ben ik kortgeleden op zoek gegaan naar een andere navigatie-app. En ben ook bij Locusmap uitgekomen.
Tot nu toe heel tevreden over!
10 Euro betaald voor de Pro-versie; ik dacht dat dit eenmalig was, dus geen abonnement.

Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Oruxmaps
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2021, 19:33 »

Osmand heb ik jaren gebruikt, maar enkele gebreken zijn ook na jaren nog niet opgelost.
Daarom ben ik kortgeleden op zoek gegaan naar een andere navigatie-app. En ben ook bij Locusmap uitgekomen.
Tot nu toe heel tevreden over!
10 Euro betaald voor de Pro-versie; ik dacht dat dit eenmalig was, dus geen abonnement.

Ja dat klopt en je kunt hem lekker als pro blijven gebruiken... Maar gister zijn ze overgestapt naar de nieuwe versie met abo model. Pro blijft bestaan en ze blijven hem updaten maar in de Pro komen geen nieuwe features.

De nieuwe locus 4 vervangt de gratis en de pro versie en heeft wel allemaal nieuwe features.

Dingen die je bijvoorbeeld in de premium versie krijgt zijn synchronisatie van al je instellingen, tracks etc over meerdere apparaten, een web routeplanner en nog een riedel andere dingen.

Ik heb premium genomen en dat is als Pro gebruiker nu ook een jaartje voor de helft van de prijs. Ik draag graag een paar koppen koffie af per jaar als een heel team van mensen 8 uur per dag werkt aan een fantastische app :-)

Maar de pro blijft voorlopig gewoon prima draaien dus je hoeft niet de andere versie te downloaden als je dat niet wil.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Oruxmaps
« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2021, 20:21 »
Dan moesten we maar een Locus map opstarten hiero op het forum.
De Osmand map is er al dacht ik.
Tot nu werkt osmand wel in de auto.
Maar op de motor wil ik in de toekomst een navigatie die m.n montana kan vervangen.
En dan ook in begrijpelijk jip en janneke taal.
En dat is Osmand bij lange na niet.
Voor mij dan. ;D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Oruxmaps
« Reactie #8 Gepost op: 31-03-2021, 20:30 »
member die abo versie kom je dus tegen bij locus pro?
Ik zie ook locus voor (Garmin  :-X ) is dat wat of lekker links laten liggen?
Ben ook voorstander eenvoudige instructies over het gebruik van navigatie app. Dus deze is dus eenvoudig te bedienen en heeft geen steile leercurve?



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Oruxmaps
« Reactie #9 Gepost op: 31-03-2021, 20:32 »
Locus is ook niet heel Jip en Janneke hoor. Daar gaan best wel wat uurtjes inzitten.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Oruxmaps
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2021, 20:42 »
member welke leermomenten kom je tegen die uren duren aan studie van de app?
Kan je de app downloaden tegelijk op je vaste computer en mobiel?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Oruxmaps
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2021, 21:15 »

De vraag is wel niet aan mij gesteld, maar ook ik ben er vele uren mee bezig geweest.De functies zijn grotendeels gelijk aan die van Osmand. En ook die van enkele andere apps die ik snel bekeken heb.
Maar de menu's en knoppen zitten anders en heten soms anders.
En het duurt even voor je uitgezocht hebt welke kaarten het beste passen bij je voorkeuren.
Er is zeer veel keuze uit kaarten.
En ik wilde een eigen dashboard, dat kun je zo mooi maken als je wilt (lees: zo mooi als de tijd die je er in stopt).
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Oruxmaps
« Reactie #12 Gepost op: 01-04-2021, 07:47 »
member die abo versie kom je dus tegen bij locus pro?
Ik zie ook locus voor (Garmin  :-X ) is dat wat of lekker links laten liggen?
Ben ook voorstander eenvoudige instructies over het gebruik van navigatie app. Dus deze is dus eenvoudig te bedienen en heeft geen steile leercurve?

De abo versie heet Locus Map Free. Geen idee of die Locus voor Garmin iets is.

Post Merge: 01-04-2021, 07:55

member welke leermomenten kom je tegen die uren duren aan studie van de app?
Kan je de app downloaden tegelijk op je vaste computer en mobiel?

Het is een app die ontzettend veel kan, net zoals OsmAND. Als je heel veel kan dan zit er nagenoeg altijd ook een hele hoge leerdrempel aan vast, zelfs al is de interface wel of niet intuitief.  Illustrator, SolidWorks of Adobe Premiere zijn programma's met goede interfaces maar je moet een cursus volgen om er iets mee te kunnen.

Grote verschil met OsmAND is dat Locus wel een goede, overzichtelijk handleiding heeft. Ik ga dan ipv tv kijken een uurtje met zo'n programma zitten en beetje bij beetje wat dingen via de handleiding uitzoeken. Sommige dingen zijn ook logischer maar andere weer niet.

En nee dit is een Android App die je op een Android apparaat moet downloaden en dus niet op een desktop PC draait (kan wel met een emulator maar dat is een ander verhaal)

member Deze app is ook niks voor jou. Veel te veel opties.

Er zijn een aantal opties die ik heel fijn vind zoals de mogelijkheid om de kaart niet te centreren (jij zelf in het midden van de kaart) maar ongeveer op een kwart van onderen. Ik wil meestal vooral zien wat er aan komt en met deze feature heb je dus 3/4 kaartscherm van wat er aan komt.

Je hebt ook nog meer mogelijkheden om de track kleuren, transparantie, pijltjes etc aan te passen dan bij OsmAND. Vind ik echt super fijn. Gebruik vaak alleen pijltjes zodat ik kan zien wat voor soort pad eronder de tracklijn ligt. Bij veel apps is de track solide waardoor je niet eronder kan zien.

Ook superfijn is de mogelijkheid om andere apps te openen. Ja met Locus (de nieuwe) en OsmAND kan je ook navigeren met steminstructies over de weg maar ik vind dat maar matig vergeleken met apps zoals TomTom met traffic info etc. Vanuit locus kan ik gewoon op de kaart 'klikken' en een locatie in TomTom meteen openen om er naar toe te navigeren.



Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: Oruxmaps
« Reactie #13 Gepost op: 01-04-2021, 11:00 »
ik persoonlijk ben fan van guru maps
dood eenvoudig. Wel enkel gpx tracks volgen dmv mijn locatie volgen, meer doe ik niet.


Maar osmand e.d. allemaal geprobeerd, te veel functies voor wat het moet dienen


los daarvan kan van punt a naar punt b navigeren met guru maps niet echt, hij stuurt je om via marokko om van NL naar BE te gaan bij wijze van spreken :')
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Oruxmaps
« Reactie #14 Gepost op: 01-04-2021, 11:08 »
ik persoonlijk ben fan van guru maps
dood eenvoudig. Wel enkel gpx tracks volgen dmv mijn locatie volgen, meer doe ik niet.


Maar osmand e.d. allemaal geprobeerd, te veel functies voor wat het moet dienen


los daarvan kan van punt a naar punt b navigeren met guru maps niet echt, hij stuurt je om via marokko om van NL naar BE te gaan bij wijze van spreken :')


Ben ook een groot fan van GuruMaps. Lekker simpel maar toen ze met de nieuwe prijs kwamen hebben ze zich zelf uit de markt geprijsd. Ik had hem al toen het nog Galileo heette op iOS en ook op Android en het nog betaalbaar was.  50 dollar voor een app zal een hoop mensen weerhouden alhoewel dat op termijn goedkoper is dan een premium abonnement. Fijne app.


De meeste 'kleine' navigatie apps kunnen wat betreft navigeren niet op tegen de grote jongens zoals TomTom, Waze, Google, Apple Maps. Maakt mij ook niks uit. Ik gebruik gewoon een app voor navigatie over de weg en een app voor tracks.

Post Merge: 01-04-2021, 11:20

Er is zeer veel keuze uit kaarten.



Je kan optioneel ook de Locus Tweak Map installeren. Dat is een 'hack' die je nog veel meer kaarten geeft zoals Google Maps etc. Let op die installeer je als APK buiten de veiligheid van de Play Store om dus op eigen risico :-) Als je googled dan kom je hem op meerdere platformen tegen. Ik heb hem van Aptoide gehaald.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com