Ieder z'n ding inderdaad. Veel mensen vinden zitkuilen in het zadel, hoge windschermen en gebogen sturen ook fijn, maar daar heb ik ook een andere smaak in. 'Dan doe je iets verkeerd', vast wel, de hele hamvraag is of ik het anders wil doen.
Op de 950 Adv reed ik asfaltvakanties van een week of langer met de smalle composietkoffers waar precies een euroshopper-tas in kon, liter of 20 dus zoiets. Een redelijk compromis; door ze ver naar voren en relatief laag te plaatsen (hoek van de koffer zo'n beetje op de duovoetsteun) reed het prima maar had je bij meesteppen al gauw een kofferrand in je kuit. Op de 640 reed ik met Louis zadeltassen, werkte dat ook prima alleen de kwaliteit van die dingen is gewoon laag.
Ik heb in ieder geval ervaring met H&B kunststof koffers, TT alu kisten, Givi topkoffers, gemodificeerde Louis zadeltassen en een eigenbouw koffersysteem op diverse motoren. Daar is uit gekomen dat ik het licht, dicht bij de motor en zoveel mogelijk tussen de assen in wil hebben. Met koffers is dat op een 790 lastig zodanig te realiseren dat het er vrij snel op en af kan.
Ik denk nu dat een setje kwalitatief goede zadeltassen wel eens het beste compromis zou kunnen zijn voor die 790R. Misschien heb ik het mis, misschien niet.