Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roll Off probleem / vraag  (gelezen 2470 keer)

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Roll Off probleem / vraag
« Gepost op: 18-06-2011, 22:14 »
Hoi,

Heb na jaaaaaaaren TearOff nu een RollOff bril gekocht!
Een Kenny G-Max RollOff

Maar nu een probleem, rolletjes gemonteerd, modder stripje gemonteerd en nu zit alles er op en ik dacht nog maar een keer aan het touwtje trekken!
Maar dit gaat zo zwaar dat ik niet durf door te trekken, wat doe ik fout?

Vergeet ik iets? Ik hoor graag van mede Roll Off gebruikers wat ik verkeerd doe.

Ab
Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Roll Off probleem / vraag
« Reactie #1 Gepost op: 19-06-2011, 00:07 »
vocht tussen film en lens?
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: Roll Off probleem / vraag
« Reactie #2 Gepost op: 19-06-2011, 00:25 »
Klopt er zit een klein beetje vocht, op nieuw RollOff gemonteerd en ja hoor hij werkt weer!

Gassen bedankt!

Maar vraag me wel af hoe het dan gaat als het regend ?
Als je wat zoekt op internet kom je ook het "visdraadje" tegen, dit kan het plakken wel tegen gaan lijkt me.
Maar waait de folie dan niet omhoog bij hogere snelheid?
Wie heeft hiermee ervaring?

Ab

Ps, wat maar een heeeeeel klein plekje vocht!
Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: Roll Off probleem / vraag
« Reactie #3 Gepost op: 20-06-2011, 08:08 »
Heb ook dit probleem gehad, het doorzichtige filmpje plakte zelfs aan het glas vast. Leverancier gebeld, en wat bleek? Het vizier was verkeerd om gemonteerd, er zat een anti-condenslaag op het vizier, en deze bleek per ongeluk aan de buitenkant gemonteerd, waardoor het filmpje bleef plakken. Vlug alles weer gedemonteerd, glas omgedraaid, en nu niks meer aan het handje. :)

Peter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Roll Off probleem / vraag
« Reactie #4 Gepost op: 20-06-2011, 09:54 »
ik heb beide systemen geprobeerd, maar bij enduro/OTR vindt ik volgens systeem het beste:  maak aan een microezeldoekje oid een touwtje van ca 20-30 cm.  bevestig dat aan een elasiekje of zo'n uitrolmechanisme van je ski pas. maak dat ONDER je jas aan je bodyprotector vast, zodat eht netwel/niet onder je jasuithangt. Af en toe even aan trekken om het doekje te pakken, bril afvegen, en als je het loslaat schiet ie weer onder je jas.  Voor op de crossbaan wellicht mider geschikt omdat je idnerdaad even 2 seconden langer je stuur loslaat. maar het werkt verder perfect, gaast niet 'op' en waait neit weg.  Ik vond dat geknooi met plastic rolletjes altijd drama...
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Roll Off probleem / vraag
« Reactie #5 Gepost op: 20-06-2011, 10:00 »
Roll-Off werkt niet op een all-road. Als je te hard rijd (= harder dan 60-70 km/u en dat doe je buiten de crossbaan)waait je filmpje weg, d'r komt zooi tussen, vocht achter of wat ook. Ooit enkele keren geprobeerd en: zonde van het geld.
 
Tenminste, dat is mijn mening dan  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Roll Off probleem / vraag
« Reactie #6 Gepost op: 20-06-2011, 11:02 »
Ooit eens een tip gehad van een oude endurorot. Ik rij nu met een ruitje dun visdraad; mijn filmpje raakt dus nergens de lens. Nooit problemen gehad met stromende regen.

Progrip heeft een soortgelijk systeem van doorzichtige nopjes op de lens. Het water loopt daar tussendoor. Die bril heb ik ook en dat werkt evengoed.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: Roll Off probleem / vraag
« Reactie #7 Gepost op: 21-06-2011, 11:07 »
Heeft er iemand afbeeldingen van hoe dit visdraadje gemonteerd zit?

Peter.

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: Roll Off probleem / vraag
« Reactie #8 Gepost op: 21-06-2011, 14:41 »
Heeft er iemand afbeeldingen van hoe dit visdraadje gemonteerd zit?

Peter.


Zo zou het moeten zitten!
Wat ik zoal gelezen heb is het draadje om de pennetjes die in het "glas" steken, wel eerst de schroefjes los maken van de rolloff bevestiging
Wat ik ook heb gelezen is 4 gaatjes boren en daar dan het draadje door heen halen.

Tjonge wat lees ik toch veeeeeel ;-)

Moet het zelf ook nog maken.

Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: Roll Off probleem / vraag
« Reactie #9 Gepost op: 21-06-2011, 15:21 »
Dus als ik het goed zie komt er een draadje aan de bovenkant en aan de onderkant te lopen.

Peter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Roll Off probleem / vraag
« Reactie #10 Gepost op: 21-06-2011, 15:52 »
Correct, het visdraad zit volledig onder de film. Geen gaatjes boren indien je lens dubbelwandig is!!