Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: (Domme?) vraag over gebruik GPS 60  (gelezen 1065 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
(Domme?) vraag over gebruik GPS 60
« Gepost op: 19-04-2010, 11:26 »
Hallo allemaal,
ik heb een TT Rider voor op de weg, maar nu ben ik in het bezit gekomen van een simpele (!!) GPS 60. Deze wil ik in het terrein gebruiken, maar ondanks een handleiding kom ik toch niet eruit hoe ik daar routes in kan zetten :( . Is er iemand in Limburg of oost Brabant die mij daarmee kan en wil helpen? Zal wel een kleinigheidje zijn, maar ik ben niet echt uit het computertijdperk :confused: , misschien dat ik het daarom niet snap.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: (Domme?) vraag over gebruik GPS 60
« Reactie #1 Gepost op: 19-04-2010, 11:38 »
Heb je het programma Garmin Mapsource op je PC staan?

Hierin kan je routes in een file met bepaalde extensies openen .gpx .gdb of zelf een route tekenen.
Wanneer de gps met kabel aan de usb verbonden is kan je die file uploaden naar je gps.

Zo laad je ook je kaarten, nadat je die geunlocked hebt (in mapsource), tracks en waypoints naar je gps.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: (Domme?) vraag over gebruik GPS 60
« Reactie #2 Gepost op: 19-04-2010, 12:00 »
Ja, ik heb Mapsource; alleen wil ik waypoints "gewoon" in de GPS invoeren. Kan dat niet dan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: (Domme?) vraag over gebruik GPS 60
« Reactie #3 Gepost op: 19-04-2010, 12:15 »
Als je rechtstreeks een waypoint in je GPS wil toevoegen, druk je op "mark"
Je krijgt nu het waypoint van je huidige locatie te zien, maar die kan je wijzigigen in het waypoint die je wilt hebben en zo opslaan.
 
Als je met de muis op de kaart een waypoint wil zetten, moet je eerst via het menu naar "routes" en dan "nieuwe route" selecteren. Je kijgt nu een pijltje in je scherm, die kan je nu over de kaart bewegen en als je ergens een waypoint of volgende punt van je route wil selecteren druk je op enter/ok.
 
Ik heb mijn gps niet bij de hand, dus het kan zijn dat ik niet alles het juiste naampje heb gegeven, maar misschien ben je zo al ietsjes verder.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: (Domme?) vraag over gebruik GPS 60
« Reactie #4 Gepost op: 19-04-2010, 12:28 »
Ik had gezien dat ik een waypoint kon markeren, maar niet hoe ik deze zelf kon invoeren. Gewoon wijzigen dus, bedankt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: (Domme?) vraag over gebruik GPS 60
« Reactie #5 Gepost op: 19-04-2010, 21:15 »
ook via routemenu kun je waupoints toevoegen.

truckje bij de 60(csx): Als je ergens in een pagina of submenu zit, druk dan ALTIJD nog eens op menu... je staat iedere keer weer verrast wat je krijgt (net zoiets als rechts-klikken in windhoos)