Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: welke motor....  (gelezen 6628 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 220
welke motor....
« Gepost op: 02-10-2011, 17:52 »
Beste mede-forumers,

Ik ben opzoek naar advies,

Ik ben op zoek naar een motor voor de offroad-ritten en het berijden van wat zandpaden hier in de buurt.
mijn budget is tussen de € 1500 en € 2000..
En het liefst geen model waarbij ik bijvoorbeeld elke 100 uur er nieuwe zuigers in moet gooien...

Ik heb een tijdje gekeken naar de volgende modellen: XR600R, TTR600 en kijk nu ook naar KTM GS 600 LC4
Nou is mijn gebrek aan ervaring een belemmering van het maken van een keus..

Is er iemand die mij tips of advies kan geven?
of eventueel nog andere modellen adviseert ?

Ik ben erg benieuwd naar de reacties!  ;D

groeten,

Niek




 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 152
Re: welke motor....
« Reactie #1 Gepost op: 02-10-2011, 18:02 »
Je kan ook een Suzuki DR650 overwegen of een Yamaha XT600/660.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 220
Re: welke motor....
« Reactie #2 Gepost op: 02-10-2011, 18:06 »
Bedankt voor u reactie.

ik moet er wel even bij vertellen dat ik een Honda NX 650 had,
deze heb ik verkocht omdat vooral de vering me wat matig was.

Ben dus opzoek naar iets zodat ik hier op voorruit ga...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: welke motor....
« Reactie #3 Gepost op: 02-10-2011, 18:09 »
DR 650 SE is een goeie keus, verwacht alleen niet al te veel van de vering. Verder: bijna niet stuk te krijgen, simpel, niet duur. En je hoeft er niet veel aan te sleutelen.
Die dingen lopen probleemloos 50.000 km en meer. Hier thuis staat er 1 met 60.000 die loopt als een horloge.

Edit: Ah, betere vering, dan geen DR.


Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: welke motor....
« Reactie #4 Gepost op: 02-10-2011, 18:50 »
als je van de nx650 een stapje verder wil is de logische stap de xr600, echer door de radiale kleppenzetting willen deze met een gebrek aan olie nogal eens kapot gaan. al tegenhanger heb je natuurlijk de tt600r die hebben vast ook wel kwaaltjes, maar die zijn mij niet bekent.
ander voordeel van de ttr is dat die elektrisch gestart zijn..:)

als je meer wil moet je meer geld uitgeven. als je iets "exotisch" vind binnen je prijsklasse dan zal het wel te goed om waar te zijn zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: welke motor....
« Reactie #5 Gepost op: 02-10-2011, 19:21 »
Heb zelf een kickonly tt600r gehad. Hebben betere vering dan de e-starts. Hele fijne fiets voor relatief weinig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: welke motor....
« Reactie #6 Gepost op: 02-10-2011, 19:45 »
Honda XR400R ontbreekt nog aan je lijstje. Heeft supervering.

Duitse XR400R, 50 PK

Deze versie is misschien al iets té. Maar volgens mij is hij BPM vrij!

vraag eens bij Erwin D. wat zoal de nukken / zwakke plekken zijn van een XR. Volgens mij zijn er niet veel, behalve dat ze wel eens stukgesleuteld zijn en te duur aangeboden worden.

1997
1998
2002

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: welke motor....
« Reactie #7 Gepost op: 02-10-2011, 19:50 »
Al eens een Yamaha tt350 overwogen of een Suzuki dr350 oerdegelijk en ook niet al te zwaar.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2321
Re: welke motor....
« Reactie #8 Gepost op: 02-10-2011, 20:57 »
DRZ400 kun je soms ook vinden voor 2000 euro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 220
Re: welke motor....
« Reactie #9 Gepost op: 02-10-2011, 21:36 »
bedankt voor al jullie reacties!!

Sta op het punt een bod te doen op een xr 600r uit 1993...

twijfel blijft er zeker, maar denk dat ik dit gewoon uit ga proberen....
bevalt het niet staat hij zo weer te koop..

Verwacht in ieder geval dat dit al een hele vooruitgang is met mijn vorige NX 650



Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: welke motor....
« Reactie #10 Gepost op: 03-10-2011, 08:29 »
Als de vering je van een motor niet bevalt, waarom doe je dan niet wat aan de vering, ipv de hele motor de deur uit te gooien?

Ik heb mijn DR350 echt een stuk opgefleurd met een nieuwe achter schokbreker.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: welke motor....
« Reactie #11 Gepost op: 03-10-2011, 15:55 »
Als de vering je van een motor niet bevalt, waarom doe je dan niet wat aan de vering, ipv de hele motor de deur uit te gooien?

Ik heb mijn DR350 echt een stuk opgefleurd met een nieuwe achter schokbreker.

dat jij nou zo handig bent, wil niet zeggen dat iedereen dat is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: welke motor....
« Reactie #12 Gepost op: 03-10-2011, 16:33 »
Op zich vind ik Paisley's geste wel een goeie. zeker in de huidige dure tijden. Maar voor een soort van serieus offroad werk lijkt me een looiige NX650 met strakke demper nog steeds harder werken dan een huppelende DR350 met strakke demper.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: welke motor....
« Reactie #13 Gepost op: 03-10-2011, 16:52 »
350 of 600 zal er misschien ook een beetje vanaf hangen of Niek een auto/aanhanger heeft..
Tuurlijk is die 350 veel makkelijker, en ik ben ook wel eens met een DRZ400 naar de Franse Alpen gereden en het kon allemaal, maar het houd niet over...
Als je alles in een zoekt zou ik voor een 600/650 gaan, als je een beetje een sterke jongen bent, moet je daar best mee uit de voeten kunnen op alle off/allroad ritten, een XR600 /TT600R gaat dan wel weer een stukje lichter en handelbaarder zijn dan een NX650.
Let alleen wel dat de vering (evenals pk´s/gewicht) van elke motor onder de 2000,- euro niet op hetzelfde niveau gaat zijn als al die nieuwe endurootjes die er tegenwoordig rondrijden, dus je zal altijd wat harder moeten werken, met de wat oudere modelletjes.
Verder heb ik er weinig persoonlijke ervaring mee, maar ik heb vooral goede ervaringen gehoord over de vering van de XR650R en de TTR600R (dus niet de RE) en die XR650R heeft ook nog eens een fantastische PK/gewichtsverhouding.
Mocht je budget iets verder reiken, zou een mooi compromis ook nog een DRZ400 zijn, die heeft hele kapabele vering en ik geloof evenveel vermogen als een TT600R, maar hou de snelheid op langdurige snelwegritten iets onder controle want langdurig 120km/u heeft mij bij 25.000km een nieuwe zuiger gekost..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 220
Re: welke motor....
« Reactie #14 Gepost op: 03-10-2011, 20:02 »
Bedankt voor al jullie tips en advies!

staat hier bij mij om de hoek een xr 400 r one industries te koop...
naar zeggen in goede staat.

als 2e optie ook nog een aanbod gekregen van leo van het forum...
(2e optie vanwege iets verder het land in)

ga hopelijk deze week een kijkje nemen!

hou jullie op de hoogte