350 of 600 zal er misschien ook een beetje vanaf hangen of Niek een auto/aanhanger heeft..
Tuurlijk is die 350 veel makkelijker, en ik ben ook wel eens met een DRZ400 naar de Franse Alpen gereden en het kon allemaal, maar het houd niet over...
Als je alles in een zoekt zou ik voor een 600/650 gaan, als je een beetje een sterke jongen bent, moet je daar best mee uit de voeten kunnen op alle off/allroad ritten, een XR600 /TT600R gaat dan wel weer een stukje lichter en handelbaarder zijn dan een NX650.
Let alleen wel dat de vering (evenals pk´s/gewicht) van elke motor onder de 2000,- euro niet op hetzelfde niveau gaat zijn als al die nieuwe endurootjes die er tegenwoordig rondrijden, dus je zal altijd wat harder moeten werken, met de wat oudere modelletjes.
Verder heb ik er weinig persoonlijke ervaring mee, maar ik heb vooral goede ervaringen gehoord over de vering van de XR650R en de TTR600R (dus niet de RE) en die XR650R heeft ook nog eens een fantastische PK/gewichtsverhouding.
Mocht je budget iets verder reiken, zou een mooi compromis ook nog een DRZ400 zijn, die heeft hele kapabele vering en ik geloof evenveel vermogen als een TT600R, maar hou de snelheid op langdurige snelwegritten iets onder controle want langdurig 120km/u heeft mij bij 25.000km een nieuwe zuiger gekost..