Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Inbouwen accu  (gelezen 2026 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Inbouwen accu
« Gepost op: 12-10-2011, 17:13 »
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een accu? Mijn enduro heeft geen accu en ik wil er wel eentje (voor elec. roadbook + imo).

Heb wel iets gevonden wat geschikt zou zijn, maar geen idee of zoiets nou echt werkt.

Linkje: http://www.trailtech.net/S-8201.html
_??_
(?_?)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Inbouwen accu
« Reactie #1 Gepost op: 12-10-2011, 18:26 »
Wat voor motor heb je ??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Inbouwen accu
« Reactie #2 Gepost op: 12-10-2011, 18:33 »
Honda CRF450 R
_??_
(?_?)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Inbouwen accu
« Reactie #3 Gepost op: 12-10-2011, 19:13 »
Wat wil je er mee bereiken?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Inbouwen accu
« Reactie #4 Gepost op: 12-10-2011, 19:21 »
2 dingen eigenlijk:

- lichten die aanblijven als ik de motor even afzet
- elektrisch roadbook + imo monteren

Een elektrisch roadbook + imo zouden ook zonder accu moeten werken. Ik zou dat eerst kunnen proberen, maar ik twijfel beetje aan de spoel. Die heeft al moeite met de verlichting alleen... en als je dan toch een andere spoel erin moet zetten, dan maar gelijk een accu + spanningsregelaar erbij.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Inbouwen accu
« Reactie #5 Gepost op: 12-10-2011, 19:50 »
http://trailtech.net/stators_and_electrical_system_kits.html
Je kunt ook nog eens zoeken op dual sport light kits.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Inbouwen accu
« Reactie #6 Gepost op: 12-10-2011, 21:32 »
2 dingen eigenlijk:

- lichten die aanblijven als ik de motor even afzet
- elektrisch roadbook + imo monteren


Pas maar op met aansluiten van die IMO!!
Voor je het weet moet ie voor een dure reparatie terug naar [overgeef modus aan] waar die ooit gemaakt is [/overegeef modus uit].

Wat betreft het monteren van een dynamo kan ik je adviseren om een beproefde oplossing te kiezen. Ik heb zelf ooit lang zitten experimenteren met een zelf geimproviseerde dynamo op een Honda CR250. Uiteindelijk werkte het wel,maar toch niet zo goed als bedoeld.

Als ik jou was zou ik zeker m'n licht eens opsteken bij Jos van Vught in Oirschot.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Inbouwen accu
« Reactie #7 Gepost op: 13-10-2011, 12:44 »
Pas maar op met aansluiten van die IMO!!
Voor je het weet moet ie voor een dure reparatie terug naar [overgeef modus aan] waar die ooit gemaakt is [/overegeef modus uit].

Wat betreft het monteren van een dynamo kan ik je adviseren om een beproefde oplossing te kiezen. Ik heb zelf ooit lang zitten experimenteren met een zelf geimproviseerde dynamo op een Honda CR250. Uiteindelijk werkte het wel,maar toch niet zo goed als bedoeld.

Als ik jou was zou ik zeker m'n licht eens opsteken bij Jos van Vught in Oirschot.

Bedankt voor de tip. Ik ga ook niet aan de slag als ik niet ergens wat ervaringen kan lezen/horen met die Trailtech oplossing. Jos is inderdaad het andere alternatief, maar weer duurder. Misschien toch wel interessant als hij ook kan meedenken over de roadbook opbouw.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Inbouwen accu
« Reactie #8 Gepost op: 13-10-2011, 13:49 »
ik heb lang met een totalloss systeem gereden. Makita 12v accu van boormachine ging prima.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Inbouwen accu
« Reactie #9 Gepost op: 13-10-2011, 16:27 »
Om een hoop kosten te besparen kan je natuurlijk beginnen met het inbouwen van een SuperB accu.
Jouw roadbook en IMO doen het daar wel een tijdje op.
Alleen niet vergeten even op te laden zo nu en dan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Inbouwen accu
« Reactie #10 Gepost op: 13-10-2011, 19:25 »
Om een hoop kosten te besparen kan je natuurlijk beginnen met het inbouwen van een SuperB accu.
Jouw roadbook en IMO doen het daar wel een tijdje op.
Alleen niet vergeten even op te laden zo nu en dan.

ik heb lang met een totalloss systeem gereden. Makita 12v accu van boormachine ging prima.

Dat is misschien wel de eenvoudigste en goedkoopste oplossing inderdaad. Laat ik de lichten onveranderd.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Inbouwen accu
« Reactie #11 Gepost op: 14-10-2011, 09:32 »
Is dit een motor die al injectie heeft?

Mijn Enz heeft injectie en op de serviceingang van mijn kabelboom zit nu een officiele door Suzuki geleverde accukabel. Accu laadt goed op en roadbook werkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Inbouwen accu
« Reactie #12 Gepost op: 14-10-2011, 09:50 »
of een klein hobbyaccuutje (€30,- 1,2Ah, 12V klein, niet zwaar en mag ook op z'n kop) laden vanaf je bestaande dynamo. Zat voor roadbook en evt. LED verlichting.

zie ook eerdere postings over m'n XR400.
(zoek postings met accu van mij)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Inbouwen accu
« Reactie #13 Gepost op: 14-10-2011, 10:27 »
Ik heb Erwins oplossing, vlak boven mijn kettinggeleider gemonteerd. Mooi laag, klein en toch 12V.