Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: vreemd gedrag display KTM 525 EXC  (gelezen 1453 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Gepost op: 30-03-2014, 23:01 »
Hallo,


de display van mijn 525 dtotale oed een beetje raar. Er was een draad kapot die naar de display toeging, bij een stekker (de massa), gebeurd bij mijn ongeluk in oktober. Die heb ik nu eindelijk gerepareerd en nu doet ie het wel, dwz, de display springt aan zodra het wiel draait en zowel snelheid als (totale) afstand worden weergegeven. Maar de 3 knopjes doen niets (kan niet schakelen door het menu) en ook de afstandsbediening op het stuur (met die drie knopjes, van KTM) doen het niet. De display springt ook alleen aan dus als het wiel draait, niet wanneer ik op een knop druk. Zou kunnen dat nu juist die knoppen kapot zijn, maar dat lijkt me zo onwaarschijnlijk ... iemand een idee?


groeten,


Jos

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2014, 23:35 »
Doet hij het ook echt, of schiet enkel de backlight verlichting aan? (weet niet precies wat die schermpjes doen zelf geen ktm!)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2014, 23:56 »
Doet hij het ook echt, of schiet enkel de backlight verlichting aan? (weet niet precies wat die schermpjes doen zelf geen ktm!)
Nee, doet het echt (snelheid weergegeven, km's worden geteld)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2014, 07:37 »
Hey Jos,

Vervelend te horen.

Wat denk je van de klap? Die electronica kan er ook mee ophouden bij zware klappen.

Misschien vind je er goeiekoop eentje op eBay?

http://www.ebay.com/itm/KTM-EXC-Speedometer-Speedo-54814069000-/400615789422?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5d468fd36e&vxp=mtr

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2014, 09:20 »
Hey Jos,

Vervelend te horen.

Wat denk je van de klap? Die electronica kan er ook mee ophouden bij zware klappen.

Misschien vind je er goeiekoop eentje op eBay?

http://www.ebay.com/itm/KTM-EXC-Speedometer-Speedo-54814069000-/400615789422?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5d468fd36e&vxp=mtr
Zou kunnen dat het van de klap is, maar dat ding zit mooi in rubbers opgehangen en alle andere electronica heeft het wel overleefd (roadbook, IMO). En dan verwacht ik eerder alles of niets. Maar het zou kunnen hoor. Zou het ets met de batterij kunnen zijn? Maar ook dan verwacht ik alles of niets ..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2014, 09:35 »
Mijne is 2003. Batterij ontbrak bij mij in eerste instantie.


Batterij is nodig om actief te gaan als je je wiel draait.


Heb je 3 knops afstandbediening?  Is me niet duidelijk.


Als de unit te openen is kun je dat doen wellicht is er wat los of verschoven, door de klap.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2014, 10:11 »
De display springt aan wanneer het wiel draait, dus daarom denk ik dat de batterij goed is. Ik heb inderdaad ook de driepknops afstand bediening van KTM, maar zowel die als de 3 knopjes op de display doen niets (de +, de - en de O). Openmaken is een optie, maar ik dacht dat het ding compleet gesealed is, dus kans dat ik meer kapot maak dan goed is .. (ken me zelf een beetje :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2014, 10:37 »
In de 3 knopper zal ook wel een printje zitten, breukje en het is af, ik zou ook even de 4e draad op draadbreuk doormeten, das de min zeg maar


Je kan ook het ding verwijderen en extern met een losse draad in het stekkerblok de functies oproepen, als dat met lukt is je 3 knopper dus stuk.


Wellicht heb je ergens een E-vriend in jouw buurt
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Reactie #8 Gepost op: 01-04-2014, 10:40 »
Die teller op de 2003 was zowieso een drama ding, ik had er veul storingen mee en heb deze indertijd vervangen door een veel betere (en toendertijd veel goedkopere!) teller van Trailtech (Vapor) waarin ook een toerenteller en temperatuur meter zit.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 440
Re: vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Reactie #9 Gepost op: 01-04-2014, 22:35 »
Die batterij is dus gewoon leeg, heb ik bij mijn adventure ook als ik mijn contact aan zet doet ie niks maar als ik ga rijden wel. Tijdens de rit en het rijden gaat het goed maar dan na een stop staat alles weer op 0 en doet ie het pas als ik weer rij. geen tripafstand etc mogelijk.


heb trouwens zo'n touratech teller uit 97 dus weet niet of die hetzelfde werkt maar heb zo'n vermoeden..
KTM adv. '04

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: vreemd gedrag display KTM 525 EXC
« Reactie #10 Gepost op: 01-04-2014, 22:56 »
Die batterij is dus gewoon leeg, heb ik bij mijn adventure ook als ik mijn contact aan zet doet ie niks maar als ik ga rijden wel. Tijdens de rit en het rijden gaat het goed maar dan na een stop staat alles weer op 0 en doet ie het pas als ik weer rij. geen tripafstand etc mogelijk.


heb trouwens zo'n touratech teller uit 97 dus weet niet of die hetzelfde werkt maar heb zo'n vermoeden..


Kijk, dat klinkt goed! (dwz, alleen een nieuwe batterij is natuurlijk verreweg de goedkoopste oplossing, ga ik proberen).


groeten,


Jos