Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 18" in een AT...  (gelezen 6193 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
18" in een AT...
« Gepost op: 08-10-2006, 00:50 »
Probleempje..

Zoals sommigen misschien weten (of niet) ben ik hard onderdelen en info aan het verzamelen voor de verbouwing van het rijwielgedeelte van m'n AT.
Kwestie van projectje een keer wél goed voorbereiden (voor het eerst..  :D)

Nu stuit ik op een probleem; 
Ik wil een 18" achtervelg inspaken en liefst wel om de originele naaf. Dit moet een blanke velg zijn en liefst van Excel omdat ik hier ook al een voorwiel van heb.
Haan Wheels gebeld, 18" 36 spaaks is natuurlijk geen probleem maar 18" 32 spaaks (Honda..) is niet te leveren, en áls het al kan moeten ze er een partij van afnemen en is de levertijd ongeveer een half jaar  :o , geen optie dus.

Ze zijn trouwens ooit wel gemaakt (@ Roos, tel ze 's ff  :D )

Een 17" 32 spaaks Excel is er wel maar vanaf 3,5" breed, veel te breed dus, ik wil 2,5" tot max 3" breed.

Wie weet hier een oplossing voor? Behalve dan een complete LC8 achternaaf zoeken en daar mee aan de gang gaan (er moet nl wel een transmissiedemper inzitten, of heeft een LC4 die ook?)



Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 18" in een AT...
« Reactie #1 Gepost op: 08-10-2006, 09:51 »
Wie weet hier een oplossing voor? Behalve dan een complete LC8 achternaaf zoeken en daar mee aan de gang gaan (er moet nl wel een transmissiedemper inzitten, of heeft een LC4 die ook?)

Die van mij wel in ieder geval...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: 18" in een AT...
« Reactie #2 Gepost op: 08-10-2006, 10:43 »
Op deze site  http://www.motobau.de/   staat e.e.a. beschreven over 18"in een AT. Gaat daar meer over het aanpassen van de achterbrug. Op de foto's is een 18" exel velg te zien. Misschien kom je hier iets verdere mee.

Jeroen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: 18" in een AT...
« Reactie #3 Gepost op: 08-10-2006, 11:02 »
Dag Erik!

Ik heb bij Haan Wheels in juli(!) dit jaar een set zwarte Excel velgen voor m'n AT besteld, 1,85”x21” voor en 2,50"x18" achter. Montage op m'n originele naven met RVS-spaken. De voorvelg was geen probleem maar de achtervelg komt pas in december binnen..

Wat ze anders al wel hadden was een 2,15"x18", maar dat vond ik toch echt te smal, nog eventjes geduld dus  :-\

Groet'n,
Rick
Pimped AT 1996

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: 18" in een AT...
« Reactie #4 Gepost op: 08-10-2006, 12:46 »
ff vraagje tussendoor, wat voor 17" zit er dan op een @t ? ook een 2.50" zoals op een nx? of breeder?

* beat denkt aan sm velgjes...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: 18" in een AT...
« Reactie #5 Gepost op: 08-10-2006, 12:55 »
Bedankt voor de reakties!

@ Corné; mooi om te weten, het zou dus ook een LC4 wiel mogen zijn.

@Jeroen; ja, die had ik ook al gezien maar dat lijkt sterk op m'n tweede optie, nl een compleet KTM wiel inbouwen, wel mooi gedaan overigens.

@ Rick; Tja, die 2,15" hadden ze ook in blank alu liggen maar is idd veel te smal. Eigenlijk wil ik geen zwarte velgen ivm beschadigingen door bandenlichters ed.
Misschien moet ik ff wachten tot december en dan beslissen of er toch 2 zwarte velgen in komen of achter ook een compleet KTM wiel. Die zijn volgens mij wel een stukkie lichter (vooral de naaf) dan een Hondawiel en dat is me ook wel wat waard.

@ Beat; Op een RD04 (voor '93) zit een 2.75, op een RD07 (na '93) zit een 3" .

Nouja, tis een winterproject dus nog tijd zat  :-X






Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: 18" in een AT...
« Reactie #6 Gepost op: 08-10-2006, 21:00 »
Ik heb een 18"Excel velg met 32 spaken. Originele naaf dus (best makkelijk, kan ik met wielen wisselen het tandwiel over zetten) Maar vraag mij niet hoe hij dat toen gedaan heeft en waar.

Als je nog een mooi setje poten incl wiel en kroonplaten nodig hebt, dan komt deze voorkant over een tijdje te koop  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: 18" in een AT...
« Reactie #7 Gepost op: 08-10-2006, 21:32 »
Hoi Roos,

Tja, Haan zei dat ze die 32 spaaks velgen idd vroeger op voorraad hadden. Nu niet meer dus...

Vork heb ik al gereed staan; 48mm WP aangepast bij HK met LC8 kroonplaten, en EXC wiel met enkele LC8 schijf en klauw  :D

Die voorkant die jij daar hebt staan heb ik ook nog (in de weg) staan, veel te slap achteraf dus kan voor een prikkie weg. Wel leuk om een lichtere offroad (bv XT600 o.i.d.) op te waarderen maar veel te slap (qua torsiestijfheid) voor een AT.


Maar misschien heb jij interesse in een paar 43mm WP poten, bj. 2000? Passen volgens mij zo in de kroonplaten van een 40mm WP-vork.

Gr. Erik.


Edit; nu zie ik ineens dat die rechter brommer je DRZ is, dus de linker is jouw AT? Watskebeurt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: 18" in een AT...
« Reactie #8 Gepost op: 08-10-2006, 22:18 »
Euh Roos, die voorvork, wat voor diameter hebben die poten?

@XRV rider, volgens mij kreeg Roos nog een frame + onderdelen bij haar Twin, en dat is denk ik wat er zo buiten op de stoep staat  ;)

Wat vraag je trouwens voor die Husky voorkant van jou?
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: 18" in een AT...
« Reactie #9 Gepost op: 09-10-2006, 04:19 »
In een oudere Honda CR (CR 250/CR500) zit meen ik ook een 18"32-spaaks achterwiel...

Sloperijtje bellen?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: 18" in een AT...
« Reactie #10 Gepost op: 09-10-2006, 07:25 »
Gaat dat goed zonder transmissiedemper?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: 18" in een AT...
« Reactie #11 Gepost op: 09-10-2006, 09:00 »
Edit; nu zie ik ineens dat die rechter brommer je DRZ is, dus de linker is jouw AT? Watskebeurt?

Dat is inderdaad de donormotor die ik erbij heb gekregen. (Winterprojectje blok wisselen ;))
In mijn rijdende twin heb ik dus ook al mooie WP's (reigertjes).
De basis van deze poten is ook goed, misschien een paar zwaardere veren en je bent klaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: 18" in een AT...
« Reactie #12 Gepost op: 09-10-2006, 11:51 »
In een oudere Honda CR (CR 250/CR500) zit meen ik ook een 18"32-spaaks achterwiel...

Sloperijtje bellen?

Klopt Klei, maar  dan is de velg weer te smal, meestal 2,15"ofzo, iig geen 2,5...  :'( 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: 18" in een AT...
« Reactie #13 Gepost op: 09-10-2006, 11:52 »


Wat vraag je trouwens voor die Husky voorkant van jou?

Je hebt een PB  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4266
Re: 18" in een AT...
« Reactie #14 Gepost op: 09-10-2006, 12:56 »
Hey Roos, ik wil best eens passen gaan of die poten zijn in te bouwen in mijn XR. dan is ook dat beugeltje dat er voor hangt nog wel interressant. Dus als je er van af wil, laat maar horen wat je er voor wil hebben.
Is de vering aangepast in de poten of nog op ktm/cr afgesteld?