Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: naar DAKAR rally 2017  (gelezen 1491 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
naar DAKAR rally 2017
« Gepost op: 26-11-2016, 18:37 »
Heb mijn auto (KIA carnival) en mijn motor naar Zuid-Amerika verscheept, tesamen is dit goedkoper als motor alleen. roll-on  roll-of.
Ga op mijn motor voor de 6de keer de rally weer volgen , en daarna door Midden-Amerika naar Californie om mijn motor terug te verschepen naar Nederland.
Heb nu mijn auto met Nederlands kenteken te koop of te huur voor geïnteresseerde die de DAKAR rally ook willen volgen. Omdat hij met Nederlands kenteken blijft kun je alle grenzen probleemloos over. kan niet met een huur auto.
Hij is met grijs kenteken en 2 persoons maar zonder tussenschot, je kunt er eventueel in slapen. 2900 cc diesel automaat van 2000.
De auto is met APK en goed onderhouden van eerste eigenaar, goede banden en technisch in orde.
Kunt hem in Zarate Argentinie of in Asuncion Paraguay overnemen en ik kan ook voor verzekering zorgen.
Richtprijs €2500
tonyfromthefields@hotmail.com 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: naar DAKAR rally 2017
« Reactie #1 Gepost op: 01-12-2016, 09:08 »
Klinkt interessant, alleen wat kan men doen met de auto na de trip?
Is er geen carnet verplichting in Argentinie / Zuid Amerika?
Kun je de auto daar eenvoudig verkopen aan het eind van de trip?


als ik het eerder had geweten dan was het overwegen waard, misschien voor een andere gelukkige :)


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: naar DAKAR rally 2017
« Reactie #2 Gepost op: 03-12-2016, 15:09 »
Na de trip kun je de auto weer proberen te verkopen aan een andere Nederlander.
Er is geen carnet verplichting in Zuid-Amerika, maar je krijgt in elk land een tijdelijke import en die is voor elk land verschillend, en "gratis"
Argentinie 10 maanden Chili Peru Ecuador Colombia Brazilië 3 maanden Paraquay 1 jaar.
Dus als je de auto in argentinie achterlaat heb je 10 maanden de tijd om een ander Nederlandse koper te zoeken.
En je kunt de auto schorsen kost hij ook niks.
Aan een Argentijn verkopen is absoluut niet mogelijk, want dan moet je hem eerst ook exporteren vanuit Nederland en heb je geen Nederlands kentekenbewijs meer. En in argentinie mogen alleen nieuwe auto's ingevoerd worden.
Spreek uit ervaring, en heb in 2013 hetzelfde gedaan met een VW-pick up.
En huren is duur en je kunt niet de grenzen over.
Ben zeer ervaren in Zuid-Amerika, heb daar 100.000 Km met mijn Harley met aanhangertje rond gekacheld.
Voor vragen zie mijn mailadres hierboven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: naar DAKAR rally 2017
« Reactie #3 Gepost op: 03-12-2016, 15:37 »
op zich interresant om te doen maar wat maakt deze kia zoveel waard? ik zie ze in nl ook voor 500 euro aangeboden worden?
Dus, als ik dit zou kopen (heb nog wat dagen over rond die tijd..) wat is dan mijn kans dat ik weer iets hiervoor terug vang?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: naar DAKAR rally 2017
« Reactie #4 Gepost op: 03-12-2016, 16:12 »
Inderdaad kun je hem in Nederland kopen voor 500 EURO.
Maar roll on roll of transport kost een dikke 1000 EURO. En dan moet je hem zelf nog in de haven zien te krijgen
Uit de haven en door douane halen in Argentinie is een kostbare zaak, als je dit uitbesteed ben je meer als 1500 USD doller kwijt. Ik heb meer tijd als EURO'S  en spreek redelijk Spaans dus doe dit zelf en ben er wel een paar dagen mee zoet en zal hier en daar wel wat moeten betalen.
Dan ook nog de verzekering voor Argentinie en omliggende landen.
Zelfs al krijg je de auto voor O Euro in Nederland , ben je meer kwijt als 2500 EURO voordat je in Argentinie aan het rijden bent.
Mijn voordeel is dat mijn motor in principe "gratis" mee lift, en ik mijn KIA kwijt ben die ik 16 jaar gehad heb.
Maar de prijs is bespreekbaar, en met wat geduld krijg je hem ook wel weer verkocht aan een Nederlander die in Zuid-Amerika rond wil gaan reizen, als je hem maar op Nederlands kenteken laat staan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: naar DAKAR rally 2017
« Reactie #5 Gepost op: 03-12-2016, 16:18 »
Hmm, dan voor mijn 18 dagen niet echt interessant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk