Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Knie Brace  (gelezen 64332 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie Brace
« Reactie #45 Gepost op: 24-03-2013, 12:37 »
Heb zojuist aan het oorspronkelijke overzicht de 'nieuwe' Astrisk Cytocell toegevoegd.
Iemand deze al in Nederland gesignaleerd? Gebruikerservaring?
Laat het weten.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie Brace
« Reactie #46 Gepost op: 24-08-2013, 23:36 »
Inmiddels al weer een jaar later sta ik nu dus echt op het punt een brace te gaan kopen.
Maar welke zaak heeft een beetje een fatsoenlijk assortiment om te passen?


Tot nu toe zie ik dat alleen 24MX redelijk wat keuze heeft. Maar dan moet ik misschien wel 10x op en neer gaan sturen :-(
Ik ben vooral geïnteresseerd in de POD 700, POD 300 en EVS Web.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Knie Brace
« Reactie #47 Gepost op: 25-08-2013, 13:02 »
EVS Web mag je bij de importeur zelf passen. Gewoon ff opzoeken en hij heeft er een dozijn liggen.

Heb ik destijds ook gedaan voor mijn EVS braces.

Je kan in deze tijden niet meer verwachten dat winkels nog voorraad nemen, laat staan dit soort dure artikelen!

Tijdens de MS zag ik bij Joep trouwens wel nog wat voorraad liggen, weet niet meer welke braces en of het winkeldochters waren...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Knie Brace
« Reactie #48 Gepost op: 25-08-2013, 19:10 »
Heb van alles gepast ultra cel zat slecht alle types
Ik ga nu wachten tot de fox pod 400 binnen komt en ga die passen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie Brace
« Reactie #49 Gepost op: 28-08-2013, 23:17 »
FOX POD 400???
Heb je hier meer info over of is dat een typo?

Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie Brace
« Reactie #50 Gepost op: 31-08-2013, 12:42 »
Ik heb zojuist twee nieuwe braces toegevoegd aan het overzicht op pagina 1.
Bij JTX in Cuijk zag ik twee nieuwe hele mooie braces van Alpinestars die er veel belovend uitzien.
Het gaat om de Alpinestars Fluid Tech Carbon en de Alpinstars Fluid Pro.
Ik heb deze gepast en t.o.v. de Bionic2 knee brace lijkt het een enorme verbetering!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Knie Brace
« Reactie #51 Gepost op: 31-08-2013, 21:10 »
sorry ik bedoel 300 ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie Brace
« Reactie #52 Gepost op: 09-09-2013, 19:33 »
Gisteren was ik 'toevallig' ff in Lierop en daar stond een stand van Donjoy braces.
Vreemd genoeg had ik die nooit eerder gezien maar ze maken daar hele mooie en ook erg prettig zittende knie braces.
Ik heb zelf even mogen passen en ik was best onder de indruk!

Zie ook:
http://www.donjoy.eu/cf_core/services/serviceForm?actionId=236&taxonomyId=77765&advisorName=DonJoy_Distributors_LigamentKneeBraces&languageId=en_US&coreBaseUrl=http%3A%2F%2Fwww.donjoy.eu%2Fcf_core&siteBaseUrl=http%3A%2F%2Fwww.donjoy.eu%2F&instanceId=64&staging=false&userId=2033&page=1&advisor_538_DropDown=Hyperextension&advisor_539_DropDown=Extreme%2520Sports&advisor_540_DropDown=Motocross&selector_541_DropDown=Off%2520the%2520shelf&selector_543_DropDown=noAnswerSelected&selector_544_DropDown=noAnswerSelected&advisor_545_DropDown=noAnswerSelected&selector_546_DropDown=noAnswerSelected

En ook:
http://www.donjoy.eu/en_US/64032Armor-MX-132518.html#characteristics

Er was een speciale aanbieding voor een set van twee braces (L+R) van €1450 voor €720.
Ik weet inmiddels dat Antonio Cairoli met zo'n brace rijdt, maar zijn hier misschien ook mensen die ervaring hebben met zo'n brace?

Ik heb deze brace toegevoegd aan het overzicht op pagina 1.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie Brace
« Reactie #53 Gepost op: 06-10-2013, 00:19 »
Vanmorgen was het dan eindelijk zo ver.
Bij FCMoto (net over de grens bij Heerlen) hadden ze voor mij het volgende klaar liggen:


- Alpinestars Fluid Tech Carbon
- Alpinestars Fluis Pro
- EVS Web Knee brace
- POD K300
- POD K700


Eindelijk kon ik een goed vergelijk gaan doen van verschillende braces.
Zonder enige twijfel beviel de POD mij het aller beste.
Uiteindelijk heb ik voor de K700 gekozen.
Belangrijkste overwegingen t.o.v de K300 waren dat deze een fractie lichter was en net iets gladder was afgewerkt.
Of dat het grote prijsverschil waard is weet ik niet en ik kan me goed voorstellen dat de K300 net zo goed bevalt.


Als je wil weten waarom ik niet voor de andere braces gekozen heb, lees dan gewoon verder :-)


EVS:
De EVS had van te voren eigenlijk mijn voorkeur. Helaas paste deze niet echt lekker en vond ik deze ook (veel) te groot.
Hierdoor past hij ook moeilijk onder je motor broek. Ook weer extra kosten.
In vergelijk met de anderen viel deze voor mij meteen af.


ALPINESTARS:
Dit zijn mooie braces die erg 'smooth' zijn. Ze zijn het gladst afgewerkt. Met name de kniekappen zijn het mooist en passen het beste onder een motor broek.
De beide braces zijn vrijwel identiek en je kunt spreken over een duurdere en een goedkopere uitvoering van dezelfde brace.
In het dagelijks gebruik zul je volgens mij weinig verschil merken tussen beiden.
De banden om de brace vast te zetten zijn echter irritant onhandig gemaakt.
Er is duidelijk wèl over deze banden nagedacht, maar ofwel ik snap de logica hierin niet ofwel de uitwerking is toch belabberd.
In vergelijking met de POD vallen ze op dit punt uiteindelijk af.


POD:
De K300 en K700 zijn vrijwel identiek. Ook hier kun je over een goedkope en een duurdere versie van dezelfde brace spreken.
In het dagelijks gebruik zul je waarschijnlijk ook niet veel verschil merken tussen beiden.
Bij mij passen deze braces perfect. De polstering is naar mijn mening het beste van alle braces. Vooral de banden om de brace mee vast te zetten zijn goed op maat en passen perfect bij de maat van de brace.
De knie kap zou wat mij betreft iets gladder mogen aansluiten op de rest van de brace. Met name als je je knie buigt. Hier scoort de Alpinestars beter.
De over-strek beveiliging lijkt goed te werken met vulstukjes.
De toekomst moet uitwijzen of ik over een jaar ook echt tevreden ben over deze brace (update volgt).


Don-Joy:
Eigenlijk had ik deze ook graag willen testen. Dat bleek echter niet gemakkelijk. Via Don-Joy Belgie werd ik naar een importeur in Nederland verwezen die mij weer verwees naar een Liv-it vestiging 'ergens' in Nederland waar ik vervolgens bijna twee weken moest wachten voor een telefonisch consult...... etc. etc. etc.  Duidelijk een andere wereld die niet zo past bij mijn manier van kopen.
Jammer dat een merk zo veel moeite doet om een goed product tijdens de MX in Lierop te promoten en dat het product dan gewoon niet (of moeilijk) verkrijgbaar blijkt.
Ik had deze graag willen proberen. Wellicht wordt dit in de toekomst beter ?!.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Knie Brace
« Reactie #54 Gepost op: 06-10-2013, 09:35 »
"Brace the lord"  :D .
Binnenkort live testen met de EXC?
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Knie Brace
« Reactie #55 Gepost op: 06-10-2013, 10:02 »
Hey Fred,

Dank voor al je info maar het meeste is natuurlijk subjectief.

Pasmaat, mooi mijn, glad aanvoelen is allemaal redelijk subjectief.

Enig inzicht in kwaliteit van de verschillende merken?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Knie Brace
« Reactie #56 Gepost op: 06-10-2013, 12:43 »
Ja joh alles is toch subjectief!?

Maar wat wil je nog meer weten?

Als je met kwaliteit bedoeld of de braces degelijk in elkaar gezet zijn en of de gebruikte materialen goed zijn dan zijn ze allemaal goed naar mijn oordeel. Overige specificaties staan in het eerste overzicht en op de websites van de leverancier.

De èchte verschillen zitten volgens in de dingen die niet gespecificeerd zijn of die niet meteen meetbaar zijn.
Daarom heb ik me nu beperkt tot een aantal eerste observaties die in het oog springen bij een eerste vergelijk.

Omdat braces nogal eens de neiging hebben om IN je crossbroek te blijven hangen en uiteindelijk de hele broek kapot maken heb ik ook naar dit aspect gekeken. Dat is iets wat natuurlijk nergens gespecificeerd is.
In dat licht bezien moet je de gladde afwerking van de Alpinestars zien.
En JA, dat is natuurlijk heel subjectief.
Maar het is goed te zien dat Alpinestars hier werk van gemaakt lijkt te hebben.

De pasmaat is uiteraard ook heel subjectief.
Zelf passen is de enige manier om er achter te komen of een brace past of niet.

Daarom was ik ook zooo blij dat FCMoto voor mij al deze braces wilde bestellen om te komen passen.
Ik heb geen andere zaak gevonden waarbij dat allemaal zo makkelijk ging!
(er lag daar even voor €3000 aan braces op een vierkante meter :-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Knie Brace
« Reactie #57 Gepost op: 06-10-2013, 16:55 »
Thx  :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Knie Brace
« Reactie #58 Gepost op: 21-10-2013, 11:34 »
Ik had na de Brabo aan beide achterknieën schaafplakken van de banden van mijn braces, ik loop nu wat ongelukkig.
Tot nu toe heb ik ze nog niet zo lang achter elkaar gedragen.
Zou ik ze te los hebben omgedaan (zodat ze konden schuiven)?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Knie Brace
« Reactie #59 Gepost op: 21-10-2013, 11:41 »
ik doe mijn knieprotectors altijd over mijn thermisch ondergoed, doe ik dat niet dan krijg ik ook irritatie plekken