Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Slecht starten Enduro R  (gelezen 8468 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Slecht starten Enduro R
« Gepost op: 27-02-2014, 19:01 »
Ik vond mijn 690 Enduro R slecht starten tot aan ploffen in het luchtfilter aan toe. Stond op de advanced mapping.
Brandstoffilter vervangen wat aardig zwart was, injectiereiniger erin, en de mapping op soft gezet. Starten als een malle en mooi rond lopen. Nu de mapping weer op advenced gezet, en weer terug bij af, weer klote starten en afslaan.
Motor heeft de originele uitlaat en luchtfilter.
 
Iemand enig idee.

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2014, 22:38 »
Software opnieuw laden
Groet Marc

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2014, 07:11 »
Of gewoon eerst die truc van x minuten stationnair laten draaien.
Dan reset de computer zich.
Eerst op advanced zetten dan starten en dan zichzelf laten inregelen. 
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2014, 07:35 »
Zit de aansluiting luchtfilter throttle body en cilinder nog goed?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2014, 08:16 »
Heb je de 15 min. reset al uitgevoerd?


Edit: wat Hammega al zegt zie ik nu.  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2014, 08:21 »
Moet je de motor altijd die 15 min laten draaien als je de mapping wijzigt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2014, 08:24 »
Nee, dat niet. Maar ik merkte vaak wel dat ' ie na de reset weer wat strakker liep. Deed ik eens in de zoveel tijd, soms na luchtfilter schoonmaken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2014, 11:25 »
Hier ongeveer hetzelfde probleem, maar dan net anders. De mijne wilde, als de motor warm is, slecht stationaire lopen of slaat af......

Ook eerst tank en injectie reiniger in de tank. 100km rijden en toen het 15 min trucje. Loopt weer als een zonnetje. Volgende is, om herhaling te voorkomen, het benzinefilter toch maar vervangen  :confused:
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2014, 16:39 »
Heb m net ff 15 min. Laten draaien. Ben benieuwd. Zou de accu spanning er ook iets mee te maken kunnen hebben?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2014, 21:02 »
@Tjaffel: Bij mij was dat het teken dat de brandstofpomp het bijna opgaf. Ik heb die daarna vervangen door een Felco, alsmede de filter, en hij draaide weer prima.


@pepdeze: Probeer je mappen eens opnieuw in te laden.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #10 Gepost op: 01-03-2014, 07:10 »
Heb m net ff 15 min. Laten draaien. Ben benieuwd. Zou de accu spanning er ook iets mee te maken kunnen hebben?

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De standen die je kunt kiezen zijn gewoon voor het motormanagement en regelen de inspuiting etc als je accu het probleem was zou hij op de standaard stand ook niet goed starten.
Misschien krijgt hij teveel of te weinig. Kan van alles zijn dus je moet nu gaan uitsluiten. Als hij stamdaard gewoon normaal functioneert dan doet de pomp het goed, dus als ik jouw verhaal lees lijkt het mij een software probleem.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #11 Gepost op: 01-03-2014, 07:53 »
@pepdeze: Probeer je mappen eens opnieuw in te laden.....


Okee, hoe doe ik? Dealer of zo'n cd rom en OBD2 bestellen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #12 Gepost op: 01-03-2014, 14:48 »
Je download het gratis programma Tuneecu. Op die site staan ook de originele mappings van verscheidene KTM's, waaronder de 690 enduro in verschillende trims. Als de jouwe standaard is, kies je de standaard maps. Je hebt er per flash 2 nodig: Die staan netjes onder elkaar in de kolom.


Als je reeds een VAG-com stekker hebt, moet je enkele nog een adapter kopen voor de KTM 690. Die is via het internet verkrijgbaar. Als je de VAG-com stekker nog niet hebt, bestel je deze mee met de adapter.


Je leest aandachtig de richtlijnen voor het programma Tuneecu en bekijkt enkele filmpjes op Youtube van hou het precies te doen bij een KTM 690 enduro/SMC.
Vervolgens volg je exact de beschreven stappen zoals in de instructies. Vergeet niet de mappings die erop staan eerst op te slaan. Dan kan je die later altijd weer terugzetten moest dat nodig zijn.


Zie dat je batterij van de motor optimaal is opgeladen, trek de zekering van de lichten eruit voor je begint om deze batterij te sparen. Zie dat je laptop ook aan een netkabel hangt dat die zeker niet uitvalt tijdens het up- of downloaden.


Je doet dit uiteindelijk op eigen risico.


Succes,


Bert
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #13 Gepost op: 04-03-2014, 11:56 »
Deze kwaal had ik ook ongeveer op mijn 690r 2009 ook ploffen niet stationair willen draaien niet willen starten.
Bij mij was het de spanningsregelaar deze word nooit gecontroleerd maar heeft effect op het hele elektrische systeem "overspanning".
meestal krijgt die overspanning waardoor je brandstofpomp kapot gaat maar ook je nulstand van je gasklep verandert hierdoor.
bij mij heeft het een half jaar gedoe gegeven en veel bij de dealer geweest maar naar een half jaar naar ktm nederland gegaan en daar concludeerde ze dat de spannings regelaarstuk was.


vage storingen controleer de spanningregelaar deze storing is meestal niet continu dus regelmatig meten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Slecht starten Enduro R
« Reactie #14 Gepost op: 04-03-2014, 18:37 »
waar zit die spanningsrregelaar dan?
Orange is the color.