Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husa wil niet meer lopen  (gelezen 4900 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #15 Gepost op: 29-04-2016, 13:26 »
Dat soort ''tijdelijke'' problemen zijn vaak elektrisch van aard. En een sensor of draad zou het dus kunnen verklaren. Is er een soort reset optie?
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #16 Gepost op: 29-04-2016, 14:28 »
Ik weet niet of het probleem hetzelfde is, maar ik kwam dit tegen: https://www.youtube.com/watch?v=qFU3JCkIYS8 die pompen kunnen dus ook soms wel soms niet werken.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #17 Gepost op: 29-04-2016, 17:32 »
Update: geen benzinespray in inlaatkelk te zien. Injector geeft met losse tank wel mooie spray maar met tank gemonteerd dus niet. Waarschijnlijk dus draadje kapot onder tank.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #18 Gepost op: 29-04-2016, 22:13 »
Bedankt voor alle ideeën als ik tijd heb ga ik me opsluiten en kom de garage niet meer uit voordat ie loopt.


Het eerste wat ik ga bekijken is of de injector wel zijn werk doet als deze is gemonteerd in de throttle body, volgens mij kan je dat zien door vol gas te geven (vlinderklep open) en dan met een lamp naar binnen schijnen. Al het andere verklaard m.i. niet dat hij wel een paar slagen maakt bij benzine in de inlaat gooien.

Misschien werkt je automatische choke functie van het injectie systeem niet.
Je ECU ziet aan de hand van de temperatuur sensor of het blok koud of warm is... en past hier de brandstof tabel op aan.. (als het goed is).
Misschien denkt hij dat hij super warm of super koud is en spuit daardoor te arm in... maar dan zou die wel 'iets' moeten doen.

Aanrennen doettie ook niks?
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #19 Gepost op: 30-04-2016, 09:17 »
Er ligt hier een 570 blok met injectie op de plank maar in welke staat weet ik niet.
Niet open gehad maar misschien heb je wat aan om uit te wisselen van de injectie mocht het niet op te lossen zijn.

Je fout code lampje werkt wel? Mijne niet dus ook geen foutmelding....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #20 Gepost op: 30-04-2016, 13:38 »
Jaaha het is wat... Injectie werkt perfect zolang het nieuw is.. maar eenmaal wat ouder of stevig gebruikt, brrrrrrr.

Ik heb een Kawasaki turbo met injectie... super snelle brommer 150-200pk instelbaar en rijdt fantastisch.... ALS ie werkt. Continu ge-eikel met het injectie systeem.. dan weer een ECU die continu reboot, dan weer een verstopt filtertje of injector.. dan weer afslaan zonder reden.
Uit frustratie nog een turbo motor gebouwd, maar dan op basis van een Honda CB750 met CVK carburateurs..  ;D ;D  en die doet het prima!

Ik zou hem proberen uit te lezen als dat kan.... misschien bij JTX?
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #21 Gepost op: 30-04-2016, 14:38 »
Zit natuurlijk wel verschil tussen oud en bijna antiek.
Beste zou zijn dat spul van perkament van je Kawa te verwijderen en er wat moderns op te showen, vlgs mij is er wel wat voorrrrr.....


Gewoon ff vooraan beginnen met de Husa.
Heb hier al eens een gloednieuwe eenpitter brommer stijfgevloekt, bougie stuk !!!


TPS is ook iets simpels.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #22 Gepost op: 30-04-2016, 15:25 »
Zit natuurlijk wel verschil tussen oud en bijna antiek.
Beste zou zijn dat spul van perkament van je Kawa te verwijderen en er wat moderns op te showen, vlgs mij is er wel wat voorrrrr.....


Gewoon ff vooraan beginnen met de Husa.
Heb hier al eens een gloednieuwe eenpitter brommer stijfgevloekt, bougie stuk !!!


TPS is ook iets simpels.

Idd.. maar de cb750 is ook antiek..  :D

Ehm, ja de TPS is zowat de enige sensor aan een injectie system wat vaak aan slijtage onderhevigd is. Ik heb zo'n ding al 2keer vervangen bij een auto en 1x open gehaald en schoon moeten maken bij een motor.
Er zit vaak een asje in waardoor er crap naar binnen kan... bij de nieuwere motoren, geen idee hoe het vanbinnen zit. Maar wel een goede om te checken.

Kan dat hij dan totaal teveel of te weinig inspuit, omdat de computer denkt dat je volgas geeft of juist geen gas geeft.
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #23 Gepost op: 30-04-2016, 15:36 »
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #24 Gepost op: 10-05-2016, 15:51 »
Bedankt voor alle ideeën als ik tijd heb ga ik me opsluiten en kom de garage niet meer uit voordat ie loopt.


Het eerste wat ik ga bekijken is of de injector wel zijn werk doet als deze is gemonteerd in de throttle body, volgens mij kan je dat zien door vol gas te geven (vlinderklep open) en dan met een lamp naar binnen schijnen. Al het andere verklaard m.i. niet dat hij wel een paar slagen maakt bij benzine in de inlaat gooien.

En zit je nog in de schuur?
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #25 Gepost op: 10-05-2016, 17:52 »
Ha ha, je hebt over: 'als ik tijd heb' heen gelezen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #26 Gepost op: 10-05-2016, 21:31 »
Compressie is goed? Zo niet dan wil ie ook niet..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #27 Gepost op: 16-05-2016, 17:34 »
Hij doet ut weer. Sorry, maar het is een beetje anti climax. Ik denk wel dat het stotteren en slecht lopen  begonnen is door een verstopte injector en/of overlijden benzinepomp. Daarna heeft ie een keer kort goed gelopen totdat ie helemaal niet meer wilde starten.

Vandaag alle draadjes bekeken op slijtplekken onder de tank en bij balhoofd maar niks gevonden. Toen nog een keer gekeken of er benzine druk was, nee dus. Toen ik de pomp uit de tank haalde zag ik het al. De slang was van de pomp af. De nieuwe pomp heeft geen geribbelde aansluiting maar een gladde dus met een vijl maar wat ribbels gemaakt. Toen deed ie weer vroem!

Bedankt voor alle suggesties.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: Husa wil niet meer lopen
« Reactie #28 Gepost op: 16-05-2016, 17:54 »
Gelukkig maar dat scheelt weer een hoop geknutsel. ;D