Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: afstellen xr600?  (gelezen 8872 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: afstellen xr600?
« Reactie #15 Gepost op: 13-12-2006, 13:53 »
Van waar ben je?

Anders, ff bezoekje aan Zot brengen  ;)


:stupid:

Als zo'n motor een onbekende voorgeschiedenis heeft is het wel verstandig om er iemand met verstand van zaken naar te laten kijken. Die XR's zijn net brommers; tegen de tijd dat ze 10 jaar oud zijn hebben er al 10 man aan liggen klooien. En dan ziet iemand die meer XR's in zijn leven gezien heeft meer dan je zelf kunt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: afstellen xr600?
« Reactie #16 Gepost op: 13-12-2006, 14:21 »
mee eens, een XR is heeerlijk betrouwbaar, maar alleen als hij helemaal goed is en er niets is verkloot door een vorige eigenaar.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: afstellen xr600?
« Reactie #17 Gepost op: 13-12-2006, 15:49 »
 :stupid: @ dabit & steven
als je maar je oliepeil in de gaten houd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: afstellen xr600?
« Reactie #18 Gepost op: 13-12-2006, 16:33 »
:stupid: @ dabit & steven
als je maar je oliepeil in de gaten houd

idd. toen ik thuis kwam en alles effe ging checken bleek de olie nog niet eens in de buurt van de peilstok te komen! dus maar snel bijgevuld en binnenkort maar effe vervangen voor de zekerheid.
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: afstellen xr600?
« Reactie #19 Gepost op: 13-12-2006, 16:47 »
Een XR peil je warm, even rechtop laten draaien zodat de retourpomp de juiste hoeveelheid uit het carter terugpompt. afzetten en dan gelijk peilen.

B.v. schuin laten draaien laat al meer olie in het carter achter waardoor je minder meet in het tankje.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 145
Re: afstellen xr600?
« Reactie #20 Gepost op: 15-12-2006, 14:58 »
Maar op  de terugweg toen ik van de snelweg afkwam en stoplichten tegenkwam bleek dus dat het gas bleef hangen. Tis niet de gaskabel ofzo maar echt de motor die blijft lopen. Ook remt ie niet altijd op de motor af maar blijft ie nalopen zegmaar.
Groeten,

Bart

Ik weet dat als je inlaat lek is, dus dat ie op een of andere manier lucht kan aan zuigen tussen je carb en je cilinder dat ie dan niet goed reageert op gas dicht doen. Hij blijft dan na ijlen.

succes Johan


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: afstellen xr600?
« Reactie #21 Gepost op: 15-12-2006, 17:22 »
idd. toen ik thuis kwam en alles effe ging checken bleek de olie nog niet eens in de buurt van de peilstok te komen! dus maar snel bijgevuld en binnenkort maar effe vervangen voor de zekerheid.
::) :-\ :confused: :'(
Wat zeg ik nou, eerst voor je gaat rijden servicen, niet iets maar alles.
Als het onderhoud slecht gedaan is, wat dus vast zo is met te kort olie dan is iedere kilometer een meter slijtage in je blok.
Niet voor de zekerhijd. Voor de absoluut nodig.