Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Schroefdraad dol  (gelezen 10401 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #30 Gepost op: 11-12-2006, 00:59 »
Tja, zo komen geruchten de wereld in... ::)

Maarten

Oh? ik dacht dat je nu al.. euh..?  Maar nee dus  ;) :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #31 Gepost op: 11-12-2006, 08:42 »
Oh? ik dacht dat je nu al.. euh..?  Maar nee dus  ;) :D
Hey Maarten, eindelijk een echte motor gekocht! :-X :D
Gefeliciteerd!!
Foto's!!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #32 Gepost op: 11-12-2006, 08:44 »
Tja, zo komen geruchten de wereld in... ::)

Maarten
Die citaat bedoelde ik! ::) ::) :stupid:
Mare gefeleciteerd!!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #33 Gepost op: 11-12-2006, 21:36 »

Wat betreft de schade, ik kon uit de plastic kruimels toch hier en daar de  vorm van een tand ontdekken. Daardoor denk ik toch dat het van een oliepomp tandwiel afkomstig is. De tandwielen zijn echter uitstekend, dus het heeft er vanaf nieuw ingezeten, of de vorige eigenaar van het blok heeft hier een schade gehad, nieuwe tandwielen erin gezet en gewoon weer dichtgemaakt met achterlating van de rommel. Paar keer olie gewisseld met van die goedkope troep van de hema en nu is de olie mooi schoon.

In ieder geval loopt het blokje prachtig, dus is Maarten zijn KTM ook weer op de weg.

Denk dat je gelijk hebt met je "voorheen kapot gelopen tandwiel". Zover ik me even voor de geest kan halen heeft de LC4 maar een paar plastic delen ik het blok. (Zeker niet in de bak!)
- De kettingspanners
- het kleine halve maantje onder het nokkenasketting
- de TWEE oliepomp tandwielen

Denk dat een ervaren sleutelaar als jij een van deze delen zeker miste.

Wil je echt zeker zijn neem dan even de koppeling weg, kijk of deze een rollager of een kogellager heeft en zeg me even het bouwjaar.

Nog een ding dat je kan controleren. Neem je nokkenaskettingspanner er eens uit en span deze op de juiste manier. Je bent dan zeker dat het ketting niet in je geleider vreet! (Maar aan je beschrijving te horen is het een ander soort plastic)

(Krijg toch weer even slechte beelden op mijn netvlies als ik denk een een koppelingslager dat zo kapot is geweest en wat voor vervolgschader dit later kan hebben... ::))