Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Schroefdraad dol  (gelezen 10414 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #15 Gepost op: 20-11-2006, 13:55 »
Niets is mij te dol, behavle mijn schroefdraad  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #16 Gepost op: 20-11-2006, 14:53 »
Niets is mij te dol, behavle mijn schroefdraad  :-X

Jij kan er wel om lachen zeker he? Moet je zelf maar eens van een  nagenoeg nieuw blok de schroefdraad van de plug verrot draaien! Dan vergaat het lachen je wel. Nou ja, we weten wie het heeft gedaan en hij kan dit toch niet lezen want internet heeft ie niet. Hi, hi, hi! Maar ik ben natuurlijk weer de pineut. Kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat ie het hele spul maar lekker naar Sommer of zo brengt want dat kost natuurlijk bakken geld. Heb uiteindelijk toch maar een helicoil reparatie set besteld, want die mooie Midlock reparatie bussen zijn er natuurlijk weer niet voor M12 x 1,5. Wel voor M12 x 1,25 (bougiemaat). Zucht..... Dus we gaan het Helicoil avontuur maar aan voor € 68,= netto. Want je kent mijn motto: Beter duur als niet te koop.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #17 Gepost op: 20-11-2006, 15:18 »
voor 5 tientjes had je een revicie bedrijf die het maakte, dan kon je er op vertrouwen. is die helicoil stax rot of erger, je carter scheurt door ongelijke krachten ofzo dan ben je er ziek van. olie op straat en je blok naait vast omdat je het niet merk, mij te eng om het met een coiltje te doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #18 Gepost op: 20-11-2006, 15:44 »
voor 5 tientjes had je een revicie bedrijf die het maakte, dan kon je er op vertrouwen. is die helicoil stax rot of erger, je carter scheurt door ongelijke krachten ofzo dan ben je er ziek van. olie op straat en je blok naait vast omdat je het niet merk, mij te eng om het met een coiltje te doen.

Weet jij toevallig een revisiebedrijf die dit kan?
Liefst in de buurt van Haarlem of zo.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #19 Gepost op: 20-11-2006, 16:07 »
Jan smit powerparts wormerveer zal het vast kunnen.
Anders in Haarlem heb je Meko? ofzoiets waar ik wel eens van heb gehoord.
Vebo motorrevicie Schagen (niet de snackbar  :P) misschien (dure vakman)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #20 Gepost op: 20-11-2006, 21:45 »
Heb uiteindelijk toch maar een helicoil reparatie set besteld, want die mooie Midlock reparatie bussen zijn er natuurlijk weer niet voor M12 x 1,5. Wel voor M12 x 1,25 (bougiemaat). Zucht..... Dus we gaan het Helicoil avontuur maar aan voor ? 68,= netto. Want je kent mijn motto: Beter duur als niet te koop.

Dan draai je er toch gewoon een bougie in, dan sluit ie ook af :-)), sommige merken zweren zelf bij 2 bougies  ;) :D

Misschien heb je hier wat aan: oliepluggen (universeel, 5 euri) verkrijgbaar in 12x1.5 / 14x1.25 / 14x1.5 / 18x 1.5

Als je genoeg vlees hebt, zou je dus ook nog je 12x1.25 draad kunnen overtappen naar 14x1.25

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #21 Gepost op: 21-11-2006, 09:24 »
als jij een 3voudig tappie van M14x1.25 kan vinden  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #22 Gepost op: 21-11-2006, 09:43 »
als jij een 3voudig tappie van M14x1.25 kan vinden  :-X
Ligt hier gewoon in zijn bakkie.  ;D

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #23 Gepost op: 21-11-2006, 09:46 »
En is gewoon uit de catalogus te bestellen hoor:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #24 Gepost op: 25-11-2006, 13:31 »
Als je genoeg vlees hebt, zou je dus ook nog je 12x1.25 draad kunnen overtappen naar 14x1.25

Lijkt mij ook de meest eenvoudige en waarschijnlijk beste optie (als je genoeg "vlees" hebt). Gaat het niet of fout kan je altijd nog een bus draaien en erin lijmen ofzo iets.
Helicoil lijkt mij niet zo'n strak plan voor een aftapplug maar goed.


Dus binnenkort een gloednieuw helicoilsetje met een lading M12x1.25 coils te koop in Rommelmarkt.. :-X


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #25 Gepost op: 25-11-2006, 20:10 »
Morgen gaan we het proberen. De Helicoils zijn aangeschaft. Als het werkt draai ik de plug erin en geef Maarten het advies om de eerste beurten maar niet naar de magneet te kijken.... Dicht is dicht.

Offline member

  • Hosternokke!
  • *****
  • Berichten: 169
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #26 Gepost op: 01-12-2006, 20:06 »
Ondertussen al nieuws, heb het zelf 1 keer meegemaakt bij iemand anders maar die persoon heeft toen voor een radicale oplossing gekozen welke niet echt tof is.....plug erin lijmen en motor verkocht  :-[
We blijven gazzzzzzzzzzzz geven!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #27 Gepost op: 09-12-2006, 20:46 »
Nou, de helicoil zit erin. De eerste ging niet helemaal goed dus die moest ik er weer uitpeuteren. Gelukkig zitten er vijf in het setje. Dus mocht iemand behoeftig zijn: Ik heb er nog drie.... Moest toch ff boren voordat ik kon tappen. Gelukkig kon ik vanuit het zijdeksel bij het gat en de spaantjes eruit vegen. Moeilijkste is het lipje waarmee je hem erin schroeft eruit krijgen. Er zit een breukgroefje in en als je hem een tikje geeft breekt dat af. De ruimte waarin de plug uitkomt is redelijk afgesloten, dus met een magneetje heb ik hem opgevangen.

Wat betreft de schade, ik kon uit de plastic kruimels toch hier en daar de  vorm van een tand ontdekken. Daardoor denk ik toch dat het van een oliepomp tandwiel afkomstig is. De tandwielen zijn echter uitstekend, dus het heeft er vanaf nieuw ingezeten, of de vorige eigenaar van het blok heeft hier een schade gehad, nieuwe tandwielen erin gezet en gewoon weer dichtgemaakt met achterlating van de rommel. Paar keer olie gewisseld met van die goedkope troep van de hema en nu is de olie mooi schoon.

In ieder geval loopt het blokje prachtig, dus is Maarten zijn KTM ook weer op de weg.

Offline member

  • Hosternokke!
  • *****
  • Berichten: 169
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #28 Gepost op: 10-12-2006, 21:22 »
Eind goed, al goed  :)
We blijven gazzzzzzzzzzzz geven!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Schroefdraad dol
« Reactie #29 Gepost op: 11-12-2006, 00:08 »
In ieder geval loopt het blokje prachtig, dus is Maarten zijn KTM ook weer op de weg.

Tja, zo komen geruchten de wereld in... ::)

Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...