Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?  (gelezen 5160 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Gepost op: 24-07-2007, 19:45 »
broeders en zusters,
ik heb een 2006 adventure.....doch omgebouwd tot kale enduro, maar haar powerrrrrr doet mij de broek niet bollen.
op een acra uitlaatje na, is alles standaard.
diverse goedbedoelde tips zijn mij aangedragen,.....waaronder....andere carburateur.....andere nokkenas(van een rally).....titanium bochten.(deze zijn nog standaard)
wat is handig...en een beetje leuk betaalbaar??
roept u maar !! :P
leuker kunnen we het niet maken.....wel sneller.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #1 Gepost op: 24-07-2007, 20:40 »
Ik zou bijna zeggen...... neem een LC8 Superrrrrrrrrr Endurrrrroooooooooo  ::)  Ik ben bang dat als je eenmaal een LC8 gehad hebt alles te weinig vermogen heeft.... daarom doe ik doe ex-LC8 van jou ook niet weg!  :D  Een Superrrrrrrrrrrrrr Adventurrrrrrrrrrrre   8)
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #2 Gepost op: 24-07-2007, 20:58 »
hey vriend... ;)
wie won er ook al weer in veldhoven?
kan je nagaan als ik NOG meer power heb. 8)
maaruhhh...inderdaad  een superfiets die lc8......totdattie omvalt. ;D
leuker kunnen we het niet maken.....wel sneller.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #3 Gepost op: 24-07-2007, 21:41 »
Levens gevaarlijk. Je gaat nu al veel te hard! Ongeleid projectiel... :P
KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #4 Gepost op: 24-07-2007, 21:57 »
Sommer heeft een leuk aantal kitjes om een LC4 wat pittiger te krijgen. Wijzigingen aan de luchtfilterkast, dynojet kitje etc.

En een inkopper op de meeste motoren is een voortandwiel met een tandje minder.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #5 Gepost op: 24-07-2007, 22:31 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #6 Gepost op: 24-07-2007, 22:47 »


En een inkopper op de meeste motoren is een voortandwiel met een tandje minder.
[/quote]

zit er al op ???
leuker kunnen we het niet maken.....wel sneller.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #7 Gepost op: 24-07-2007, 23:11 »
achtertand wiel vergoten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #8 Gepost op: 24-07-2007, 23:59 »
Ben bang dat je toch een beetje geld uit zult moeten gaan geven. :-[
Meestal is het de combinatie en de onderlinge afstemming op elkaar.
Alles bij elkaar geeft de vermogenswinst.
Dus:

Luchtfilterbox
Luchtfilter
Carburateur
Inlaat kanaal
Inlaat kleppen
Uitlaatkleppen
Nokkenas
Voorbochten
Demper

Kijk ook eens op www.supermoto-umbauten.de van ABP racing. Die hebben erg leuke dingen gedaan met KTM's.
BV een Mikuni carburateur in combinatie met hun eigen dikkere voorbochten.
Een luchtfilterhuis van de rally 660 schijnt ook goede resultaten te kunnen leveren. Vooral in combinatie met een K&n filter en de benodigde ombouw. Bij Sommer bijvoorbeeld verkrijgbaar. Moet je wel een andere plek voor de accu zoeken. Een alternatieve oplossing kan de luchtfilterbox van de oude supercompetition modellen zijn. Die heeft ook veel volume. Zelf wil ik graag nog zo'n box icm de nokkenas uit de rally 660. Heb zelf al een setje ABP voorbochten met DAMM demper en Keihin FCR. Voelt in ieder geval gevoelsmatig al wat bulliger aan, hoewel ik er nog niks aan gemeten heb. Ooit had ie 43 pk op het achterwiel, helemaal standaard, dus ik hoop wel op een paar meer. Belangrijker is echter het middengebied. Een Rally 660 FR doet ook maar iets van 52-54 PK maar heeft wel een bere-koppel. Beetje afvallen helpt ook....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #9 Gepost op: 25-07-2007, 00:26 »
Ach, of je nu 50 of 60 pk hebt, in geen van beide gevallen zal je dat de broek doen bollen!
Ofwel, zelfs als je 10 pk vermogens winst haalt zul je niet blij zijn.
Ik ben van mening dat alle aanpassingen die je doet "slechts" in de marge zijn.
Voor echt off-road werk kan ik me echter niet voorstellen dat je behoefte hebt aan meer dan 50 pk.
Door je tandwiel verhoudingen anders te leggen kun je het vermogen natuurlijk wel bruikbaarder maken!

Verder kun je met een Dam uitlaat iets meer koppel krijgen (leuk).
Kun je met een vlakke schuif carburateur (b.v. Mikuni FCR) een spontaner gas reactie krijgen (leuker).
Kun je met een power blade nog ietsie pietsie meer koppel onderin krijgen (ook leuk).

Maar....het LC4 blok is in z'n geheel begrensd door de luchtfilterkast (niet leuk)!
Daarom is een sportluchtfilter sowieso het eerste waar je mee moet beginnen (leuk).
Natuurlijk pas je dan meteen je carburateur en stationair sproeier aan.
Ook het verwijderen van het EPC systeem is aan te raden.
Doe het echter wel GOED, anders vedroorzaakt het schade an je motor.

Zonder een echt grotere luchtfilterkast hoef je niet aan andere nokkenassen etc. te denken.
Dikkere uitlaatbochten zijn ook maar beperkt zinvol.
Je levert in op koppel!

Voor offroad gebruik is 50 pk meer dan genoeg.
Anders zou ik al dat geld niet uitgeven voor tuning maar gewoon een vettere motor kopen (LC8)

Voor een goed begrip.
Ik heb er zelf een FCR 41, sportluchtfilter, dikkere bocht, DAM uitlaat en power blade op zitten en uiteraard is het EPC systeem verwijderd. Tel uit wat het gekost heeft! Het is niet te verantwoorden, maar wel leuk :-)

Als je het allemaal eens wil proberen rij je toch gewoon eens proef op een van onze motoren!

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #10 Gepost op: 25-07-2007, 08:37 »


Als je het allemaal eens wil proberen rij je toch gewoon eens proef op een van onze motoren!
Moet je jouw motor wel eerst wassen......
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #11 Gepost op: 25-07-2007, 12:27 »
aijaijaijai,
dat lijken me allemaal toch behoorlijk ingrijpende en eurrieslurpende aangelegenheden. :'(
ik ga eerst nog maar eens achter 2 tandjes groter proberen.
thanks voor de tips
leuker kunnen we het niet maken.....wel sneller.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #12 Gepost op: 25-07-2007, 12:31 »
Ik denk dat de eerste en grootste koppel boost een FCR zal zijn. Die standaard BST carbjes is niemand echt over te spreken.

Ik vind het wel jammer dat je de 950 niet zo rigoreus bent gaan verbouwen, benieuwd wat daar van had geworden dan  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #13 Gepost op: 25-07-2007, 15:03 »
Laatst nog even op een EXC 520 gereden, en die is toch wel een flink pak sterker dan mijn LC4. Komt ook door het gewicht natuurlijk, dat werkt bij de LC4 flink nadelig. Toch ben ik over de LC4  aanpassingen goed te spreken. Voelt gewoon "lekker" direct. Heel ander soort fiets dan een enduro natuurlijk. De goedkoopste vorm van tunen is dus LC4 eruit, 525 erin. Of natuurlijk een Husaberg  550 of 650! (waarna je erachter komt dat je met een 400 toch weer beter af bent.....) Daarom kan ik het ook niet laten en heb ik dus keus uit 2 verschillende.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #14 Gepost op: 25-07-2007, 18:32 »
Citaat
Beetje afvallen helpt ook....
... en is zeker de goedkoopste oplossing  ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain