Ach, of je nu 50 of 60 pk hebt, in geen van beide gevallen zal je dat de broek doen bollen!
Ofwel, zelfs als je 10 pk vermogens winst haalt zul je niet blij zijn.
Ik ben van mening dat alle aanpassingen die je doet "slechts" in de marge zijn.
Voor echt off-road werk kan ik me echter niet voorstellen dat je behoefte hebt aan meer dan 50 pk.
Door je tandwiel verhoudingen anders te leggen kun je het vermogen natuurlijk wel bruikbaarder maken!
Verder kun je met een Dam uitlaat iets meer koppel krijgen (leuk).
Kun je met een vlakke schuif carburateur (b.v. Mikuni FCR) een spontaner gas reactie krijgen (leuker).
Kun je met een power blade nog ietsie pietsie meer koppel onderin krijgen (ook leuk).
Maar....het LC4 blok is in z'n geheel begrensd door de luchtfilterkast (niet leuk)!
Daarom is een sportluchtfilter sowieso het eerste waar je mee moet beginnen (leuk).
Natuurlijk pas je dan meteen je carburateur en stationair sproeier aan.
Ook het verwijderen van het EPC systeem is aan te raden.
Doe het echter wel GOED, anders vedroorzaakt het schade an je motor.
Zonder een echt grotere luchtfilterkast hoef je niet aan andere nokkenassen etc. te denken.
Dikkere uitlaatbochten zijn ook maar beperkt zinvol.
Je levert in op koppel!
Voor offroad gebruik is 50 pk meer dan genoeg.
Anders zou ik al dat geld niet uitgeven voor tuning maar gewoon een vettere motor kopen (LC8)
Voor een goed begrip.
Ik heb er zelf een FCR 41, sportluchtfilter, dikkere bocht, DAM uitlaat en power blade op zitten en uiteraard is het EPC systeem verwijderd. Tel uit wat het gekost heeft! Het is niet te verantwoorden, maar wel leuk :-)
Als je het allemaal eens wil proberen rij je toch gewoon eens proef op een van onze motoren!
Groeten,
Fr@venture