Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?  (gelezen 5164 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #15 Gepost op: 25-07-2007, 21:03 »
Die optie hebben we niet allemaal  :-\
Dan waai ik echt van mijn motor af!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #16 Gepost op: 25-07-2007, 21:23 »
aijaijaijai,
dat lijken me allemaal toch behoorlijk ingrijpende en eurrieslurpende aangelegenheden. :'(
ik ga eerst nog maar eens achter 2 tandjes groter proberen.
thanks voor de tips

Een tandje minder voor beviel mij zo goed dat ik achter er ook maar 4 heb bijgedaan :) Meer ging niet want dan werd de ketting te kort... Voorwiel komt nu (met 14/46)vrij makkelijk van de grond, dus ik vind het knap dat jij vermogen te kort komt ::)

Lees hier wel dat het luchtfilter een beperking is bij LC4. Toen ik mijn LC4 kocht zat daar een groter, niet standaard filter in dat ik inmiddels heb vervangen door een standaard (=klein)filter. Is een groter filter aan te raden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #17 Gepost op: 25-07-2007, 21:57 »
Is een groter filter aan te raden?

Loopt die goed?
Heb je klachten over verbruik warmlopen ed.?

Zo niet niets veranderen ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #18 Gepost op: 25-07-2007, 22:12 »
je kan  bij een standaard filter,nog wel een open frontje plaatsen...is van touratech geloof ik...hebben ze bij brouwer.
leuker kunnen we het niet maken.....wel sneller.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #19 Gepost op: 26-07-2007, 00:03 »
je kan  bij een standaard filter,nog wel een open frontje plaatsen...is van touratech geloof ik...hebben ze bij brouwer.
Da;s zeker een goede en goedkope oplossing.
Wat je daarna ook nog kunt doen is de snorkel aan de bovenkant van je luchtfilterkast verwijderen.
Volgens Sommer win je hier een beetje vermogen mee en verlies je weer een beetje koppel.....
Ook kun je de luchtfilterkast aan de bovenkant verder open snijden (en afdekken met heel fijn gaas).
Ik heb dit ook gedaan maar geloof niet dat ik enig effect heb gemerkt :-(

Het beste is de accu te verplaatsen en een grotere luchtfilterkast monteren.
De verbetering zit 'm namelijk niet in de hoeveelheid lucht die het blok kan aanzuigen, maar in de massa en de snelheid van de lucht die min of meer ongehinderd de cilinder in kan stromen.
Hierbij is het luchtFILTER wel een bariere, maar niet interessant in dit verhaal.
De luchtfilterKAST fungeert als buffer en zorgt er voor dat de lucht die net is aangezogen, maar door de sluitende kleppen is ageremd, wordt gecomprimeerd en bij de volgende opening van de kleppen net weer expandeerd waardoor de lucht weer snel de cilinder in geperst wordt (zonder te worden aangezogen). Vergelijk het maar met een condensator in en een electrisch filter.
Dit heeft vooral effect bij lagere toeren. Daarom tref je dit ook vooral aan bij 1 cilinders.


Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #20 Gepost op: 26-07-2007, 17:47 »
Ik heb ook aan een grotere filterbak zitten denken, want dan kan ik het filter van bovenaf wisselen. Nu is dat van de zijkant. Dat is nadelig omdat ik nog een setje rally achtertanks heb. Die moet ik dan verwijderen om het filter te kunnen wisselen. Zit alleen een beetje met de plek van de accu. Bij de rally zit die mooi boven de bak, maar met een bovenliggende uitlaat gaat dat dus niet. Iemand een goed idee voor een plekje?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #21 Gepost op: 27-07-2007, 00:52 »
Arjen,
Is het geen optie om de hele bovenkant van je luchtfilter bak open te zagen en met een andere (zelf gemaakte) plaat weer af te sluiten......??
Je zult dan natuurlijk ook nog iets moeten verzinnen om de staaldraad waar het filter mee vast zit te vergrendelen.
Misschien kun je die dan vertikaal plaatsen (van onder naar boven) en in die zelf gemaakt e aafdekplaat vergrendelen.

Hmmm, is meer iets voor de winter ;-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #22 Gepost op: 27-07-2007, 11:47 »
En een mooi Huskie opklapsysteem voor de accu

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #23 Gepost op: 27-07-2007, 11:53 »
Arjen,
Is het geen optie om de hele bovenkant van je luchtfilter bak open te zagen en met een andere (zelf gemaakte) plaat weer af te sluiten......??
Je zult dan natuurlijk ook nog iets moeten verzinnen om de staaldraad waar het filter mee vast zit te vergrendelen.
Misschien kun je die dan vertikaal plaatsen (van onder naar boven) en in die zelf gemaakt e aafdekplaat vergrendelen.

Hmmm, is meer iets voor de winter ;-)

Héél goed! Had ik ook al eens aan gedacht. Volgens mij kan dat wel namelijk. De bovenkant kan wat mij betreft gewoon open blijven. Blijft het feit dat de luchtfilterbak zo klein is omdat de accu ook daar zit.
Die kan eventueel wel ergens aan het achterframe. Maar een gepruts blijft het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #24 Gepost op: 27-07-2007, 12:06 »
Voor de prutsers onder ons: ik heb nog een grote luchtfilterkast liggen. Gratis af te halen in Venray.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #25 Gepost op: 27-07-2007, 12:16 »
Voor de prutsers onder ons: ik heb nog een grote luchtfilterkast liggen. Gratis af te halen in Venray.

Nou, dat is mooi. Daar maak ik graag gebruik van! Heb ik weer wat om aan te hobbyen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #26 Gepost op: 27-07-2007, 20:04 »













. De goedkoopste vorm van tunen is dus LC4 eruit, 525 erin.

is in ieder geval wel de makkelijkste manier van tunen :D
ben bang dat het daarop uit gaat draaien ::)
leuker kunnen we het niet maken.....wel sneller.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #27 Gepost op: 27-07-2007, 21:51 »
En een mooi Huskie opklapsysteem voor de accu
Hoe ziet dat er uit????
Heb je een plaatje van zoiets? Ben heel benieuwd.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: hoe krijg ik mijn lc4 sneller?
« Reactie #28 Gepost op: 27-07-2007, 22:13 »
Ik denk dat de eerste en grootste koppel boost een FCR zal zijn. Die standaard BST carbjes is niemand echt over te spreken.

Ik vind het wel jammer dat je de 950 niet zo rigoreus bent gaan verbouwen, benieuwd wat daar van had geworden dan  :D

Tot zoiets?