je kan bij een standaard filter,nog wel een open frontje plaatsen...is van touratech geloof ik...hebben ze bij brouwer.
Da;s zeker een goede en goedkope oplossing.
Wat je daarna ook nog kunt doen is de snorkel aan de bovenkant van je luchtfilterkast verwijderen.
Volgens Sommer win je hier een beetje vermogen mee en verlies je weer een beetje koppel.....
Ook kun je de luchtfilterkast aan de bovenkant verder open snijden (en afdekken met heel fijn gaas).
Ik heb dit ook gedaan maar geloof niet dat ik enig effect heb gemerkt :-(
Het beste is de accu te verplaatsen en een grotere luchtfilterkast monteren.
De verbetering zit 'm namelijk niet in de hoeveelheid lucht die het blok kan aanzuigen, maar in de massa en de snelheid van de lucht die min of meer ongehinderd de cilinder in kan stromen.
Hierbij is het luchtFILTER wel een bariere, maar niet interessant in dit verhaal.
De luchtfilterKAST fungeert als buffer en zorgt er voor dat de lucht die net is aangezogen, maar door de sluitende kleppen is ageremd, wordt gecomprimeerd en bij de volgende opening van de kleppen net weer expandeerd waardoor de lucht weer snel de cilinder in geperst wordt (zonder te worden aangezogen). Vergelijk het maar met een condensator in en een electrisch filter.
Dit heeft vooral effect bij lagere toeren. Daarom tref je dit ook vooral aan bij 1 cilinders.