Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Remschijven  (gelezen 3976 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Remschijven
« Reactie #15 Gepost op: 26-11-2007, 20:15 »
Dat kan.

Maar vergeet niet dat we in España behoorlijk hete remblokken hadden.

Als je dan pauzeert zijn je blokken kokendheet, bladiebla

Kul, onzin. Sorry Nop, maar ik heb echt geen idee waar mijn remblokken kokend heet van hadden moeten worden. Ik heb nergens lang of hard moeten remmen. Van de zon ofzo? ???



Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Remschijven
« Reactie #16 Gepost op: 26-11-2007, 20:23 »
http://picasaweb.google.nl/noppy123/SyR2007/photo#5118478584051608226

GJ was aan het einde van deze weg compleet door zijn remvermogen heen en ik bijna op de achterschijf.

Dit terwijl we toch behoorlijk op de motor remden. Maar misschien is jouw Beamer lichter en had je minder last?

I.i.g. voor mijn XTZ750 ST kon ik 2 nieuwe schijven bestellen!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Remschijven
« Reactie #17 Gepost op: 26-11-2007, 20:28 »
jep

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Remschijven
« Reactie #18 Gepost op: 26-11-2007, 22:58 »
De slijtagelimiet komt dus niet zo nauw. Gelukkig maar. Komend jaar zal ik ze wel een keer vervangen. Als de remblokken op zijn.

Kromme schijven kun je vaak wel richten. Misschien niet wanneer ze door oververhitting zijn kromgetrokken, maar anders wel. Zal wel iets van 25 euro per schijf of per wiel kosten verwacht ik.

Er komen natuurlijk ook groeven in de remschijf (tenzij je alleen met zon en op de harde weg rijdt). Daardoor wordt de remkracht wel minder waarschijnlijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Remschijven
« Reactie #19 Gepost op: 27-11-2007, 00:23 »
Van mijn Hondaatje kleurde de voorschijf soms blauw van de hitte, maar kromtrekken heeft-ie toch niet gedaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3423
Re: Remschijven
« Reactie #20 Gepost op: 27-11-2007, 09:56 »
Misschien door hard remmen voor een doorwading?? De hete schijf wordt dan snel afgekoeld met kromtrekken als gevolgd. Zoiets
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Remschijven
« Reactie #21 Gepost op: 27-11-2007, 10:05 »
http://picasaweb.google.nl/noppy123/SyR2007/photo#5118478584051608226

GJ was aan het einde van deze weg compleet door zijn remvermogen heen en ik bijna op de achterschijf.

Klopt, maar krom is de schijf (gelukkig) niet. Lijkt me ook dat de benodigde temperatuur om een schijf krom te laten trekken nog veel hoger moet zijn.

Nog wel ff aan me lijstje TCS-klussen toevoegen: remolie achter vernieuwen 8)


GJ :D
(wat een mooi vers bandje lag er toen om hé)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Remschijven
« Reactie #22 Gepost op: 27-11-2007, 12:13 »
Misschien door hard remmen voor een doorwading?? De hete schijf wordt dan snel afgekoeld met kromtrekken als gevolgd. Zoiets

En zo is het maar net.

Schijfjes kun je roodgloeiend stoken. Als ze de tijd krijgen om af te koelen: Niks aan het handje... 8)
Als ze net handwarm-plus zijn en je rijdt door een diepe plas:  Ayyyayayayayay.... :'(
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Remschijven
« Reactie #23 Gepost op: 27-11-2007, 15:09 »
niet remmen :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Remschijven
« Reactie #24 Gepost op: 27-11-2007, 18:11 »
of een BIG kopen, kan je goed op de motor af remmen met zo'n 800cc 1 pitter :-X ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Remschijven
« Reactie #25 Gepost op: 27-11-2007, 18:33 »
wie op dit forum heeft wel eens en remschijf krom gereden dmv veel remmen en dan een doorwatering??? en dat ook direct geconstateerdt en dus neit 4000km later een wobbelvoelt met remmen in zijn remhendel en dan denk shit 400km geleden toen had ik hard geremt en wat water tegen gekomen.
en dan niet van zien horen zeggen.

ik heb wel getelt een remschijf (voorrem) krom gekregen   .................. omdat hetschijfremslot er op zat bij het wegrijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Remschijven
« Reactie #26 Gepost op: 27-11-2007, 18:50 »
moet zeggen dat ik de voorrem wienig gebruik in het zand..
maar de a-rem des te meer ;) en die duikt regelmatig goed heet het water en modder in maar krom word ie niet 8)

ook nog nooit een ATB-fiets gezien met kromme schijf, deze schijfen zijn zeer dun, worden bloed heet en duiken ook regelmatig het nat in..

lijkt me stug dat een schijf krom trekt van hitte, dat ie hol uit slijt achter bij off-road is vrij normaal..

maar heb ook eens een v-schijf krom gekregen door het slot te vergeten :confused:
dus nu maar xena ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Remschijven
« Reactie #27 Gepost op: 27-11-2007, 18:53 »
 de gs gebruikte ik veel de achterrem en op vlakke stukken ok de voorrem.
met de lichte brommer heel veel de voorrem en vrij weinig de achterrem

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Remschijven
« Reactie #28 Gepost op: 27-11-2007, 19:52 »
Na een (enigszins) snel ritje de auto een keer gewassen:  Kromme schijf... :-\

Als verhitting en afkoeling gelijkmatig over het materiaal gebeurt is er ook nix aan de hand.

Maak maar een plaat metaal warm en hou 'm voor de helft in water...

(Daarbij zijn motorschijven zo dun dat je die met een beetje trekken en duwen weer echt krijgt...(uit ervaring))
Old bikers never die, they just smell that way...