Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass  (gelezen 132637 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #345 Gepost op: 31-08-2017, 21:38 »
Leuk, al die outdoor toestellen, maar je moet ook een beetje geluk hebben met een Xgrip, dat er een standje vrij is waarbij de grip geen enkel knopje ingedrukt houdt!
LOL, dat vond ik in het begin ook wel wat lastig, maar ik heb nu wel een mooie positie gevonden voor die van mij. Hij zit er nu niet meer helemaal in het midden op, maar goed, met het rubber 'netje' eroverheen gaat hij toch nergens heen. Dat scheelt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #346 Gepost op: 31-08-2017, 22:05 »
Waar koop je die rubbertjes eigenlijk?

Sent from my SAMSUNG-SM-G891A using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #347 Gepost op: 31-08-2017, 22:20 »
condoomfabriek


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #348 Gepost op: 03-09-2017, 09:08 »
condoomfabriek
Ha ja, ik wist dat dat er aan zat te komen! Maar als iemand even vertelt hoe ze heten dan Google ik ze wel even. Bedankt!

Sent from my SAMSUNG-SM-G891A using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #349 Gepost op: 03-09-2017, 11:44 »
Weer terug van vakantie met de S10 3200 km voorop in de X-grip. En soms de usb kabel eraan.
De GPS module is inderdaad niet de beste. Gisteren is er een update geweest en wellicht heeft men het kunnen verhelpen.
Icm met MyRoute app en TT Go mobile werkt het werkelijk heel goed. Rondje zo gemaakt via de MRA app op de tel, opslaan naar MyDrive en een tel later staat ie tussen 'Mijn Routes'.


MRA komt ook met een eigen app deze maand. Maar ik de TT App met verkeers en filts info tocht wel heel handig.
Ben benieuwd wat NRA kan bieden.


gr M
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #351 Gepost op: 04-09-2017, 00:42 »
Er zijn er ook die alleen rijden met deze
https://getfinn.com/en/
of dat nu zo verstandig is.
Er daar is natuurlijk ook een 1 dollar Chinese variant van, of dan nog onverstandiger is.?

Er zijn er die totaal niet te spreken zijn over de xgrip met of zonder tether.
4 dollar RAM-HOL-UN7TU zijn verschillende maten.



Die vinden deze de enigste goede.

RAM-HOL-PD3

15 dollar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #352 Gepost op: 04-09-2017, 14:01 »
Die RAM-HOL-UN7TU zat er bij mij standaard bij toen ik hem bij Kamera Express ging halen. Daar zit mijn smartphone best stevig in. Maar goed, dat is misschien anders als je er mee gaan downhillen of zo. ;)

Die Finn is wel stoer, maar ik zou hem toch niet zo snel gebruiken op de motor, denk ik...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #353 Gepost op: 04-09-2017, 16:45 »
Ik rijd gewoon allroad met een chinese X-grip. Inclusief rubber. Geeft geen krimp.
Net 3000 km vakantie achter de rug met de familie (5 motoren) en ook de jongens hadden regelmatig hun telefoon in de X-grip om op te laden tijdens het rijden. In mijn geval gaat het om deze:
https://www.bol.com/nl/p/universele-x-grip-motor-houder-voor-smartphones-navigatiesteem/9200000079239687/?suggestionType=typedsearch
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #354 Gepost op: 04-09-2017, 17:58 »
Hier mijn knutselsmurf-oplossing:

Fotootje van mijn telefoon (AGM X1) genomen, kliederdekladder in een 3D tekenpakket:



Aan de computergestuurde kitspuit voeren:



RAMbal kopen ben ik te knieperig voor, dus een reststompje alu rondstaf te lijf gegaan met de draaibank. Bewust niet te glad gedraaid:
(als je d'r een stukje fietsbinnenband overheen schuift blijft het beter zitten dan het originele RAM-spul, BTW)



Iets meer dan anderhalf uur arbeid voor tekenen, data prtepareren voor de kitspuit en het draaiwerk. Op de kitspuit moest ik wat langer wachten maar daar hoef je niet naast te blijven staan.
Foto was niet nauwkeurig genoeg kwa maatvoering, dus ik moest een beetje hakken en breken. Na hakken en breken montage op de KTM:



Bevalt wel goed zo. Die outdoor smartphones zijn in vol zonlicht nog prima af te lezen, de batterij houd het een dag vol (nog wel tenminste...), en de kaartweergave is zo ontzettend veel duidelijker dan die van de Montana...
En op de weg voor A naar B is het ook niet onhandig; die telefoon heb ik altijd bij me en Google Maps navigatie ziet het als het ergens doffe ellende op de weg is.

Binnenkort maar eens een huisje printen dat wel mooi strak past.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #355 Gepost op: 04-09-2017, 18:10 »
Tsja, als je dat soort spullen hebt (en kunt gebruiken), dan kun je hele mooie dingen bouwen. Leuk hoor. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #356 Gepost op: 04-09-2017, 18:39 »
Ik vond dat geswivel van die rammounts niks, al vraag ik me af hoeveel last je daar nou werkelijk van hebt. Ik had eigenlijk ook geen zin om er een hoop geld aan uit te geven voor een bevalt-de-telefoon-als-navigatie-me probeersel.

En verder, och, 3D printers staan tegenwoordig overal wel. Maar een plaatje PVC of polycarbonaat opwarmen in de oven tot het zo slap is als een vaatdoek, over de telefoon vouwen en bijwerken kan ook. Dan heb je de boel netjes precies passend voor je telefoon.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #357 Gepost op: 06-09-2017, 13:42 »
...
De GPS module is inderdaad niet de beste. Gisteren is er een update geweest en wellicht heeft men het kunnen verhelpen.
.....

gr M
Nomu antwoordt mij op Facebook dat de update inderdaad bedoeld was om de GPS fix te verbeteren. We gaan het meemaken.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #358 Gepost op: 06-09-2017, 15:39 »
Nomu antwoordt mij op Facebook dat de update inderdaad bedoeld was om de GPS fix te verbeteren. We gaan het meemaken.

Dat is dan niet deze?
http://www.nomu.hk/s10-rom-download/ 2017/5/17 versie 1.0.6

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #359 Gepost op: 06-09-2017, 19:36 »
Nope, deze: https://drive.google.com/file/d/0B8DCQQg9HmL-c2IxY3QweF9HeUU/view
Is van 26 juli jl: NOMU_S10_COMMON_V1.1.0_2017_07_26_FQ5 ... .M0.HB.H.SSXSSYDAKLS23.0726.V3.10.zip
Ik kreeg hem drie week geleden als een update aangeboden. Tijdens de vakantie, maar pas afgelopen weekend uitgevoerd. Doordat de MT5001 nog in China ligt, was de Nomu eventjes de enige waterdichte GPS ;)
BMW xChallenge en een Montesa 315R