Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM OBD uitlezen  (gelezen 3172 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #15 Gepost op: 14-05-2022, 00:29 »
Dat heb ik op m.n 701 heel klein kastje.Zal er eens plaatje van schieten.Maar wat moet je met toerentallen?Ik schakel meestal een keer door.Of terug als hij smoort.Je hebt toch helegaar geen tijd als je rijd om daar een blik op te werpen.Maar wel geinig dat het kan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #16 Gepost op: 14-05-2022, 00:36 »
Omdat het kan vooral. Toerental heb ik ook niet nodig, temperatuur zou nog wel nuttig kunnen zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #17 Gepost op: 14-05-2022, 07:03 »
bij olietemperatuur schrik je soms hoelang het duurt voor die op temperatuur is bij herfstomstandigheden en dat veel de koppeling laten slippen enorm de temperatuur laat stijgen, dus een aangepaste eindoverbrenging naargelang de omstandigheden doet het motorblok goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #18 Gepost op: 15-05-2022, 21:11 »
Dit setje heb ik.Is over te nemen.https://berotec.de/produkt/cumpan-ktm690-hqv701/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #19 Gepost op: 16-05-2022, 09:50 »
Dat heb ik op m.n 701 heel klein kastje.Zal er eens plaatje van schieten.Maar wat moet je met toerentallen?Ik schakel meestal een keer door.Of terug als hij smoort.Je hebt toch helegaar geen tijd als je rijd om daar een blik op te werpen.Maar wel geinig dat het kan.


Toerental op zich niet heel boeiend behalve voor stationair stellen. En ik weet nu dat ik bij 100 km per uur rond de 660o toeren. Maar goed, vloeistof temp is wel fijn.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #20 Gepost op: 16-05-2022, 10:03 »
Ik weet niet of ik deze al eerder gepost had:



Een standaard OBD connector met verloopkabel, en de 'light' versie, waarbij ik een printje uit zo'n OBD connector direct aan de "KTM" plug heb gezet.


De data die je krijgt, hangt af van het voertuig. Bij de EXC's krijg je toerental, koelwatertemperatuur, inlaatluchttemperatuur. Dus geen olie/motortemperatuur.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je er in DriveMode mee kunt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #21 Gepost op: 16-05-2022, 12:00 »
Dit setje heb ik.Is over te nemen.https://berotec.de/produkt/cumpan-ktm690-hqv701/
Deze werkt op een andere connector begrijp ik, dus probleem met constante spanning en accu leegtrekken heb je niet? Werkte die goed?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #22 Gepost op: 16-05-2022, 12:11 »
Tuurlijk werkt die zit op m.n 701

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #23 Gepost op: 17-05-2022, 07:27 »
. Bij de EXC's krijg je toerental, koelwatertemperatuur, inlaatluchttemperatuur. Dus geen olie/motortemperatuur.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je er in DriveMode mee kunt.


In DMD2 kan je in bijvoorbeeld koelwatertemp en accuspanning als kleine widgets zichtbaar maken op de kaart. Op zich allemaal niks bijzonders maar toch fijn dat je tijdens het navigeren dat 'in de gaten' kan houden
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #24 Gepost op: 08-02-2023, 10:14 »
David,
Oud topic, even op terugkomen: kan jij je ODB data continue uitlezen?

Ik heb een verloop met een goedkope BT uitlezer, kan je die continue aangesloten laten, want zit toch achter contact?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #25 Gepost op: 08-02-2023, 10:51 »
Maar waarom continu?Dan trekt je accu op de duur leeg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #26 Gepost op: 08-02-2023, 16:48 »
Die van mij zit er continue op... Volgens mij is de spannings-aansluiting "geschakeld", net als de verlichting.
Ik zal 'm binnenkort weer even starten, maar hij heeft wel vaker 2 maanden stilgestaan zonder problemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2023, 19:35 »
Het is een BT module. Dat verbruikt nagenoeg niks als die niet aangesproken wordt. Hij wordt alleen aangesproken als je een app opent en aan het rijden bent.

Ben verder geen expert op dit gebied maar mijn dongle zit al maanden op mijn motor en start problemen heb ik niet.

Mijn first gen CI remote is ook BT en heel klein oftewel een mini accu. Die was na 3 maanden nog steeds 97%


Update: Lees nu pas echt de vraag... Mijn OBD dongle is rechtstreeks aangesloten op de OBD bla bla via een OBD kabel etc. Dus niks achter de ACC of hoe dat ook heet.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2023, 21:00 »
Gewoon even meten tussen pin 1 en pin 4, maar ik weet 99% zeker dat de spanning op de connector geschakeld is.


Qua aansluiting heb je trouwens niet veel keuze, tenzij je er echt verstand van hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM OBD uitlezen
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2023, 22:12 »
Omdat ik er geen verstand van heb wellicht een domme vraag: in normaal bedrijf zit die ODB connector in een tegen connector met bedrading (geen dummy oid).
Kan je die dan zomaar loshalen en zo’n ODB BT ding aan hangen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro