Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: start problemen Ktm exc450 2012  (gelezen 384 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
start problemen Ktm exc450 2012
« Gepost op: 29-03-2021, 11:51 »
mijn exc model met injectie kreeg ik na de winter niet aan de praat draaide wel rond maar ik hoorde de brandstof pomp niet alle kabels en stekkers onder het zadel gecontroleerd zo ook de zekeringen alles oké wederom een start poging toen startte hij, na een aantal malen probleem loos te hebben gereden bij de laatste rit stotterde de motor even de rest van de rit alles oké, gisteren sloeg de motor af direct na het starten nadat ik het ligt aan zette, toen helemaal niets meer draaide niet meer rond, ging ook niet aan met de Kickstarter, accu gemeten oké, wederom kabels en stekkers gecontroleerd en zekeringen alles goed, rechts naast de accu,s zitten meen ik 2 relais toen ik daar op tikte draaide de startmotor even, deze heb ik schoongemaakt en ingespoten met contact spray, geen resultaat, na wat aan de kabels te hebben gefriemeld startte de ktm weer, tijdens het stationair draaien alle stekker verbindingen geforceerd zo ook de kabels en de relais motor blijft gewoon goed lopen, in de regen zo,n 10 km gereden geen enkel probleem wat zo dit kunnen zijn ??  ps. een dik jaar geleden revisie van cilinder, zuiger kleppen, nieuwe brandstofpomp met filter, injector gereinigd en gecontroleerd benzine vervangen door aspen 4

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: start problemen Ktm exc450 2012
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2021, 11:59 »
Klinkt voor bijna 100% zeker als een draadbreuk ergens in de kabelboom. Zijn klote storingen om te vinden/op te lossen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: start problemen Ktm exc450 2012
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2021, 12:09 »
 :stupid:  ik denk t zelfde
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: start problemen Ktm exc450 2012
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2021, 12:11 »
Friemelen betekent goed loshalen.
En checken groene uitslag en of witte aanslag meestal vocht
Goed schoonmaken en insmeren met vaseline oid.
Start relais zit 1 zekering groen.
De andere is reserve.
Ook daar goed schoonmaken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: start problemen Ktm exc450 2012
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2021, 13:52 »
Ik weet niet of jouw draadboom er hetzelfde uitziet als die van mijn exc uit 2004, maar achter mijn koplamp zat een stekker van de startknop en deze was daar ook doorgelust.(om evt contactsleutel erbij te plaatsen?)
Ik zou het daar zoeken, of bij de kill switch naast de toeterknop. Deze zijn beide het minst beschermd tegen afspuiten etc

succes
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: start problemen Ktm exc450 2012
« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2021, 14:07 »
Lijkt me dat je niet met je hogedruk op je draadboom staat te jodelen?
Evenmin op je lagers van je wielen en versnellingspookje voortandwiel.
Maar dat behoeft geen verdere uitleg

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: start problemen Ktm exc450 2012
« Reactie #6 Gepost op: 29-03-2021, 19:08 »
met friemelen bedoel ik tijdens het stationair draaien van de motor aan de kabels en stekkers duwen en en trekken bij eventueel draadbreuk of slecht contact van de stekkers zou de motor dan uitvallen,  de 2 relais rechts naast de accu als dit tenminste relais zijn waar dienen deze voor ?
t is raar nadat ik een deel stekkers en zekeringen had los gehaald ook de (2 relais ) ingespoten met contact spray startte de motor direct en bleef ook lopen maar dat is het probleem niet want dit had ik al een maand eerder gedaan

Post Merge: 29-03-2021, 19:10
zal eens naar de stop knop op het stuur kijken maar dat zal even moeten wachten daar ik zonnepanelen aan het leggen ben alvast bedankt