Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mongolie - Siberie  (gelezen 13719 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Mongolie - Siberie
« Gepost op: 10-05-2006, 12:30 »
Hallo,

Voor volgend jaar (2007) ben ik op zoek naar medereizigers voor een trip van ongeveer 3 maanden door Oekraine-Rusland-Kazachstan-Kirgistan-Mongolie en Siberie
Dit zou ongeveer juni-juli-augustus moeten gebeuren. Globaal kunnen er nog wijzigingen doorgevoerd worden als er individuele wensen zijn.

Grtz,
Sjeng.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #1 Gepost op: 10-05-2006, 16:37 »
Leuke plannen, zo'n beetje hetzelfde rondje staat bij mij ook al heel lang op mijn verlanglijsje maar wil nog niet bepaald tot uitvoering komen  :-\

Kom je toevallig dit weekend ook naar het Motortrotters weekend?
Mooie gelegenheid om lekker over dit soort plannen te kletsen.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #2 Gepost op: 10-05-2006, 20:47 »
Helaas, dit weekend ben ik verhinderd. Het weekend na Pasen ben ik naar het globetrottersweekend van Bernd Tesch in Malmedy geweest. Daar heb ik de nodige verhalen en tips gehoord van verschillende personen die een dergelijk rondje al gedaan hadden (en de rest!!!!!!!). Ongelooflijk die verhalen. Wat ik in mijn stoutste dromen nog niet voor mogelijk gehouden had is gewoon gedaan dus. Onder andere gepraat met Rob en Daphne de Jong. Ook met een duits echtpaar op F650Dakars die de avonturen van Ewan McGregor en Charlie Boorman in Mongolie doen verbleken. Nu dus nog meer vastberaden om dit plan door te voeren. Heb ik jou vorige week niet aan de telefoon gehad voor die F650Dakar met kapotte cil-kop?

Grtz,
Sjeng.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #3 Gepost op: 10-05-2006, 20:47 »
jep a.s. weekend motortrottersweekend is de place to be voor zoiets. Maak een briegje van te voren dat je medereizigers zoekt en hang dat bij de inschrijving op.

verder lekker kleppen.. misschien zijn er wel anderen die dit al gedaan hebben of nog willen gaan.

grts

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #4 Gepost op: 10-05-2006, 21:41 »
Ha Sjeng,

Ik heb een reis in gedachte die erg ver hetzelfde is maar ik zou graag door China reizen.
Tijd is geen probleem  :D ik moet volgend jaar 3,5 maanden opnemen.
In hoeverre kan ik je interesseren in China  ???
Is erg mooi en anders.
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #5 Gepost op: 10-05-2006, 22:04 »
China moet heel mooi zijn, maar ik begreep tot nu toe dat het erg onmogelijk is om er met de motor zelfstandig (rijdend) door te rijden. Gewoon omdat je geen toegang krijgt.

Is die situatie inmiddels veranderd?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #6 Gepost op: 11-05-2006, 07:02 »
Hee,

China stond in eerste instantie ook op de route (via Kyrgistan en de Torugart pas), maar dit blijkt zo goed als niet te doen. Er zijn mensen die het gelukt is om met de motor China binnen te komen maar dit zijn echt uitzonderingen. Het is wel mogelijk om georganiseerd en met een gids China in te komen maar dit is reteduur en ligt ver buiten mijn budget. Dus de wil is er wel maar het blijkt in de praktijk bijna onmogelijk. Als jij (of iemand anders) een mogelijkheid ziet hoor ik dat graag.

Grtz,
Sjeng.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #7 Gepost op: 11-05-2006, 10:29 »
Citaat
Heb ik jou vorige week niet aan de telefoon gehad voor die F650Dakar met kapotte cil-kop?

klopt, dan was jij vast degene die het blok en nieuwe voorpoten al had staan?
Heb je ondertussen al iets nieuws gevonden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #8 Gepost op: 11-05-2006, 11:15 »
Sjeng,

Een vriend van me woont in China voor een paar jaar. Volgens hem wordt het wel steeds makkelijker om China in te komen. Het blijft echter een gok. Maar hij wist ook van mensen die gewoon naar de grens waren gereden , en er wel in kwamen.
Je moet een beetje geluk hebben, op de juist plek op de juiste tijd zogezegd. Niet dat je iets hebt aan deze informatie, maar als het zou passen in de plannen, kun je altijd een poging wagen...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #9 Gepost op: 11-05-2006, 12:18 »
Yep,

Die met de poten en het blok was ik. Tot nu toe heb ik nog niks anders, ik ga gewoon verder met de verbouwing van mijn eigen Gs-je.
Enne ja inderdaad je leest vaker dat het op de bonnefooi gelukt is om China binnen te komen. Misschien dat het over een paar jaar wel de moeite waard is om een poging te wagen. Maar Mongolie is makkelijk binnen te komen en het is er een waar off road paradijs (ongeveer 80km verharde weg in heel Mongolie). En het Altai-gebergte in Siberie is zeker de moeite waard.
Je moet toch keuzes maken. China zou je ook op een andere manier kunnen bereizen (niet met de motor dus, dit zal wel vloeken in de kerk zijn). Trouwens ik kreeg van Rob de Jong de tip om in het Baikal-meer het eiland Olgon te bezoeken, dit zou de off-road hemel op aarde moeten zijn.

Grtz,
Sjeng.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #10 Gepost op: 11-05-2006, 12:50 »
klinkt echt geweldig! das nog eens wat anders als het rusland rondje wat wij van de zomer wilde gaan doen!

Met hoeveel mensen wou je deze reis gaan maken dan? Lijkt me niet iets wat je met een grote groep ga doen toch?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #11 Gepost op: 11-05-2006, 22:57 »
ha Sjeng,

Was me niet echt bewust dat door china zo moeilijk zou zijn, ik zou er nu alleen voorstaan en dat zie ik niet zitten, echter als ik weet dat je echt mee wilt naar china ga ik er serieus moeite insteken de benodigde info en paperassen zover als mogelijk uit te zoeken.
En vooral met de olympische spelen in 2008 moet het toch makkelijker worden.
Ik dacht er aan om door mongolië naar china te rijden.
Mocht china niet lukken dan ben ik nog steeds meer dan geinteresseerd in een reis naar het oosten.

Groeten Stan
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #12 Gepost op: 12-05-2006, 09:46 »
Hee,

Nee de groep zou niet groter mogen zijn dan 4 personen. Maar voorlopig moet ik het nog alleen doen. En Stan, de hele formaliteiten aan de grens in China kunnen niet omzeilt worden met de juiste paperassen, want die zijn er niet. Zoals ik al zei kun je het land binnen als je met een grote georganiseerde groep inclusief gids gaat. Dit gaat behoorlijk in de papieren (lees geld) lopen. Voor de rest ben je overgeleverd aan de willekeur en de onwetendheid en eventuele onwilligheid van het grenspersoneel. Vandaar dat je verhalen hoort van mensen die het wel gelukt is, zij waren op de juiste tijd op de juiste plek bij de juiste personen. Om op basis hiervan een reis te organiseren en er aan de grens achter te komen dat je niet verder komt vind ik niet geweldig. Voor de rest moet je ook bedenken dat 3 maanden dan weer kort zijn (zeker om ook weer terug te rijden) je zou vanaf Hong Kong terug kunnen vliegen en de motor inschepen (+/- €850,- voor alleen de motor).
Deze mogelijkheden heb ik allemaal al onderzocht en alles tegen elkaar afgewogen ben ik tot de conclusie gekomen dat China (voorlopig) nog effe gesloten blijft voor mij.

Grtz,
sjeng.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #13 Gepost op: 12-05-2006, 11:12 »
@ Sjeng,

We hebben elkaar off forum al gemaild, zit jij vast aan 2007?
Anders is 2008 misschien een optie.

Groet Cees

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #14 Gepost op: 12-05-2006, 12:08 »
Hee die Cees,

Tja... het verlof voor volgend jaar is al geregeld... enne ik kan nu al bijna niet meer wachten, nog een jaartje wachten zal ik wel niet meer rukken  ::) . Enne wat te denken van 2007 bij jullie???????........ Hoef je niet meer zo lang te wachten.

Grtz,
Sjeng.