Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPS vraagjes  (gelezen 97059 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: GPS vraagjes
« Reactie #315 Gepost op: 11-06-2020, 23:30 »
vandaag was ik dus bij Waypoint  (niet echt een fijne verkoper daar, betweterig en opdringerig) en daar werd me de Zumo XT a 499 eu echt aangeraden boven de Montana.De zumo heeft een veel betere kaart, kan je ook tracks op rijden, het lijntje blijft het lijntje, ook als je er vanaf rijdt, hij geeft wel steeds de veilige suggestie over de weg naar hetzelfde eindpunt als ik het goed begrepen heb maar het lijntje blijft altijd.
Hij heeft een heel groot scherm en is dus ook best groot, wel plat
Wat ook handig is dat de montage voor op je motor met 12V voeding er al bij zit en hij zij dat het off-road proof is
ik twijfel heel erg, moet ik hiervoor gaan of voor de Montana
wie het weet mag het zeggen
Eigenlijk wilde hij me een 276 verkopen want dat moet helemaal the bomb zijn maar dat lijkt wel een breedbeeld tv



Mag ik vragen welke vestiging je geweest bent.
Ik heb hele goede ervaringen met WayPoint.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: GPS vraagjes
« Reactie #316 Gepost op: 12-06-2020, 08:26 »

Mag ik vragen welke vestiging je geweest bent.
Ik heb hele goede ervaringen met WayPoint.
In Moordrecht
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 324
Re: GPS vraagjes
« Reactie #317 Gepost op: 12-06-2020, 09:45 »
Als je weg bent van de 278, waarom dan geen 276cx? Deze heb ik, alsmede een Montana, beide hebben hun voordelen. Voor het rijden heeft de 276cx een geweldig scherm!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: GPS vraagjes
« Reactie #318 Gepost op: 12-06-2020, 10:31 »
Toen die 276Cx net uit was wilde een maat van me er misschien een hebben. Kijken bij Waypoint dus. Daar stond-ie toen niet tussen de demo modellen. Opvallend. Ze hadden hem wel, lag in een la achter de toonbank. We mochten hem wel even zien, maar aankoop werd afgeraden. Had ik al over gelezen maar ik dacht hij moet zich zelf maar even laten informeren.


Mooi scherm, ja, maar verder zou ik me eerst even inlezen. En kijken wat je er mee wilt, misschien gaan bijvoorbeeld tracks prima. En hij is al weer even op de markt dus de software zal al wel verschillende keren geupdate zijn.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: GPS vraagjes
« Reactie #319 Gepost op: 12-06-2020, 23:24 »
De Montana kan alles, heb hem al jaren  :D Op de KTM en Big, trilt niet kapot en al redelijk wat valpartijen en helling-af-rollen overleeft, op de zeekajak na 30 minuten denken waar is ie nou en hangt dan lekker aan zn touwtje onder water in zout water mn track bij te houden, gaat rustig een dag mee op zn oplaadbare accu die ik op fietsvakantie oplaad met mn zonnepaneel en pas in mn zak als ik in de bergen wandel, reageert niet op regen en is te bedienen met normale handschoenen zonder speciale vingertip.
Na vaak vallen was het magnetische kompas stuk en voor een klein bedrag een refurbished exemplaar gekregen van Garmin 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: GPS vraagjes
« Reactie #320 Gepost op: 12-06-2020, 23:34 »
Mijn montana heeft ook al veel meegemaakt.

Kan zelf ontzettend kwaad worden op pc en navigatie apparatuur.
Loop er het liefst omheen maar je kan eigenlijk niet zonder.
Zoiets als de relatie met wc papier je kan niet zonder anders gaan je vingers zo stinken en zit je vaak alleen in de pauze te eten :-*
en ding heeft al veel mee gemaakt en weet nie of de xt dat allemaal aankan.
als ik eens zin heb ga ik hem eens bekijken bij waypoint.
en ja arrogante verkopers is een soort virus wat overal in doorziekt.
er moet natuurlijk wel de omzet gehaald worden.
De dure indeling in de etalage moet tenslotte ook terugverdient worden :D




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: GPS vraagjes
« Reactie #321 Gepost op: 13-06-2020, 11:33 »
De Montana kan alles,  8)
Dat geldt voor jou, want jij gebruikt hem als Outdoor toestel en dat is precies waarvoor hij gemaakt is.

Hij kan niet:

Asfalt GPX routes met meer dan 50 punten. Hoevaak ik wel niet aan de kant heb gestaan achter iemand met een Montana
Navigeren over de track: Je kunt alleen het lijntje volgen, geen aanwijzingen, geen gesproken aanwijzingen

De Osmand app daarentegen kan dat laatste wel en dat is motorrijden heel prettig.

Ik vraag mij of de XT over een track ook aanwjzingen geeft (off-road, paden niet op de kaart).
De 276 is een dramading. Ook outdoorstoestel en geen dedicated motornav. Velen hebben hem teruggebracht. Dat ding moet je op een boot gebruiken.


Propje, hoeveel heb je er gehad? Zo betrouwbaar is ie ook niet. Prijs was toch 600 + euro. Ze ruilen hem dan wel gemakkelijk om, maar je hebt er last van.


gr Marten
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: GPS vraagjes
« Reactie #322 Gepost op: 13-06-2020, 14:31 »
In Moordrecht
Ben er ook eens ooit geweest daarzo kreeg er een demo wat "tough" betekende, model GPS gebruiken ze ook in Dakar vlgs die verkoper en die probeerde ook nog eens overtuigender te zijn dan hij al geboren was, de demo, stuiter die GPS zo op de vloer dat ie in zijn baan terug bijna het plafond raakt.
Ja hij deed het nog steeds.
Sterks spul 'n 62.
Beter 'n 60 natuurlijk.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: GPS vraagjes
« Reactie #323 Gepost op: 13-06-2020, 15:50 »
Het ligr er aan wat je wil en wat je er mee doet of van plan ben
Zelf rijd ik al meer dan 12 jaar met een Tripy en een map60 op mijn motor, .....ik kom(geraak)toch ook overal ::)
Als je niet bang bent om vooraf wat te plannen lukt het meestal wel. (het is wel zo.....spreken hoeven ze voor mij nie op de motor)




en ik kan nogeven verder , heb hier een map60 of 13  :-X ;D ;D

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: GPS vraagjes
« Reactie #324 Gepost op: 13-06-2020, 15:55 »
en ik kan nogeven verder , heb hier een map60 of 13  :-X ;D ;D


Museumpje aan het opzetten?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: GPS vraagjes
« Reactie #325 Gepost op: 13-06-2020, 18:22 »
Ik gebruik al twee versies van Oregon. Een echt outdoor toestel. Routeerbaarheid hangt ook af van de kaart. Ik heb nog de oude OnRoute Wandelkaart en die is routeerbaar. Op XT zit een off-road kaart die is bij lange na niet zo gedetailleerd als de Onroute Wandelkaart. En, belangrijker voor jou misschien, niet routeerbaar. Je kan er wel de Gamin Benelux Pro op zetten, die wel routeerbaar is. Die kaarten zijn nog verkrijgbaar via MP. Ik rij zelf eigenlijk nagenoeg alleen tracks maar als je lost bent in een bos in Oost Duitsland dan is een routeerbaar kaartje ineens erg handig.
Naast de Oregon overweeg ik een XT aan te schaffen, maar dan wel voor straatgebruik. Voor offroad (en MTB) zweer ik bij de Oregon. Als je alleen tracks rijdt maakt de serie eigenlijk neit zoveel uit. Ik heb nu de 650 maar eigenlijk voldeed de 300/400 ook prima, met uitzondering van de leesbaarheid van het scherm bij fel zonlicht.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: GPS vraagjes
« Reactie #326 Gepost op: 13-06-2020, 18:47 »
Citaat
Ik vraag mij of de XT over een track ook aanwjzingen geeft (off-road, paden niet op de kaart).

De XT geeft bij het gebruik van een echte track geen aanwijzingen, hij tekent gewoon de track op de kaart.
Als je de track in het toestel converteert naar een route doet hij dat wel.

Echter, ik vermoed dat hij dan de route maakt op basis van de wegen die als berijdbaar zijn aangemerkt in de kaart en dat je dus een kans hebt dat de route afwijkt van de track.
Ik heb dit echter nog niet getest.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: GPS vraagjes
« Reactie #327 Gepost op: 14-06-2020, 09:50 »
Het gekke is, ik heb nog nooit behoefte gehad aan iets routeerbaars ofzo, als ik de weg kwijtraak of gewoon 4 adressen in onbekend gebied langs moet dan gebruik ik Google maps, wonderlijk goed, in Mongolie, de USA, op Cuba, het heeft me altijd overal gebracht. Tot nu toe deed ik het met een 60CSX zonder kaartmateriaal erop, dwz grotere plaatsen en snelwegen zie je wel maar verder alleen de track, meer heb ik eigenlijk niet nodig ..... denk ik  :-\ maar daar denkt die meneer bij Waypoint anders over  ???
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: GPS vraagjes
« Reactie #328 Gepost op: 14-06-2020, 10:05 »
En waarom ben je dan op zoek naar wat anders?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: GPS vraagjes
« Reactie #329 Gepost op: 14-06-2020, 10:28 »
Jeuk heet dat.
Ik herken het wel.
We worden wat ouder het schermpje lijkt steeds kleiner.
O nee het zijn de ogen.
Ik rij off road zonder mijn vario bril.
Moet er niet aan denken ook nog een bril mee op vakantie of in je crossbril een bril te dragen.