Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 18-19 sept off-road weekend  (gelezen 3912 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
18-19 sept off-road weekend
« Gepost op: 14-07-2004, 03:18 »
Hoi,
Kom net bij Corné en Marianne vandaan (even lekker gemaakt met Finland :P en een paar biertassen gehaald ) en wij zijn tot de conclusie gekomen dat we op 19 september de rit van de offroad cursus gaan rijden, daarna naar Groessen, kamperen bij Ad in de tuin (als hij het goed vind  :-X) en op zondag de off-road rit van de  TCN gaan voorrijden ;D

Het weekend daarna kunnen we de rit nog een keer rijden (weten we de weg tenminste :-*)

Van Ad graag even de bevestiging dat we dit kunnen regelen, en dan natuurlijk de vraag:



Wie gaan er mee ??



Groet

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #1 Gepost op: 14-07-2004, 12:44 »
He goedemorgen   :D!

Heb me zojuist ook ingeschreven! Maar wat betreft jouw agenda zit er volgens mij toch iets niet helemaal goed!

De 19e is al op een zondag, dus de dag erna de rit van Ad rijden is op maandag! Zeker iets teveel bier(boodschappen-)tassen gedronken bij Corné en Marianne  ;D!!

Het is nog even weg, dus 'vele' andere ritten zullen nog vooraf gaan! Voor jou uiteraard FINLAND!!

Groet,

Jerry

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #2 Gepost op: 14-07-2004, 16:21 »
Je hebt helemaal gelijk Nouse99,
De 19e is inderdaad al op zondag, ben even in de war, de off-road cursus is altijd op zaterdag gegeven.
Als optie kunnen we het weekend natuurlijk gewoon omdraaien.

Op zaterdag warm rijden op Ad zijn voorrij ritje, en op zondag met z'n allen naar Poppel om de rit in de middag te rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #3 Gepost op: 14-07-2004, 19:18 »
hi ferd,

interessant... vertaal eens wat over de "rit van de offroad cursus".....


Meindert
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #4 Gepost op: 14-07-2004, 20:13 »
Hoi,

Mij lijkt het ook wel wat. Kan ik ook mee? Moet nog wat vertrouwen krijgen in het offroaden met de twin, hoop dat ik jullie dan niet vertraag.

De rit van de cursus, daarvoor opgeven en zo meerijden of rijden jullie die apart van de cursus? is niet echt duidelijk in de aankondiging

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #5 Gepost op: 14-07-2004, 20:37 »
De off-road cursus wordt door de TCN georganiseerd en de instructeurs zijn leden of vrienden die vaak hun intructeurs diploma hebben op het gebied van off-road rijden.
's morgens wordt de gehele groep opgedeeld in groepjes van een man of vier/vijf, en naar ervaring voor zover dat kan worden ingeschat. Dan worden er diverse oefeningen gedaan en wordt de basis aangeleerd om off-road te rijden. De gevorderde groep gaat iets verder. Na de lunch wordt er een gedeelte van een rit van Ad Ketelaars gereden. Die zet in het gebied regelmatig ritten uit, wij hebben in April een rit van hem gereden (Enclaverit).

Die middagrit wil ik (en een aantal andere fanatiekelingen) gaan rijden. is ongeveer 60 tot 80 km. Wel kort, maar ook wel leuk, vorig jaar errug waar met diep mul zand.

Voor mensen die nog niet zo ervaren zijn is het slimmer om de cursus te doen, je leert er altijd van en hebt tijdens de rit gewoon begeleiding van de instructeur. Je rijd dan tevens in een groepje dat het zelfde niveau hebt al jijzelf.

Als je er niet zeker van bent dat je de rest op gaat houden moet je op z'n minst voor een roadboekhouder zorgen, fdan kan je gewoon je eigen tempo gaan rijden. Zorg wel dat je minimaal met z'n tweeén blijft (ingeval van een valpartijtje is het altijd handig als er een handje bij wordt gestoken om dat zware klote ding weer op z'n banden te krijgen).

Hoe het opgeven/aangeven dat we de rit willen gaan rijden is mij ook nog niet helemaal duidelijk, dat komt nog wel. Volgens mij is het een kwestie van er naar toe rijden en een roadbook confisceren.  Maar dat zien we dus nog wel, er zijn mensen die het vorig jaar ook zo hebben gedaan (alleen de rit gereden) dus ze zijn bekend met het fenomeen zwartrijders.

Hoop jullie vragen even voldoende beantwoord te hebben, en anders zie ik het wel weer.

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #6 Gepost op: 14-07-2004, 21:26 »
Na de cursus bij Henk Seppenwoolde en een week offroad in Cyprus lukt het offroaden wel. Alleen het idee dat de motor onder je van jou is en flink wat geld heeft gekost maakt me wat voorzichtiger. Maar ik wil wel mee met jullie als je het niet erg vind.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #7 Gepost op: 14-07-2004, 22:52 »
Je moet ook zeker geen onnodige risico's nemen. Maar met offroad rijden loop je altijd een zeker risico. En dat kun je alleen maar verminderen door meer en meer te rijden.

Voor de rest zit er een rem op je motor, om je eigen tempo te rijden en een stuur om je eigen richting te kiezen.

Je moet die zondag gewoon kijken hoe het een en ander loopt en aansluiten bij een groep waarvan je zelf het idee hebt dat het leuke gasten/vrouwen zijn en dan maar zien.

Zo gaat het eigenlijk altijd bij de TCN ritten! Voor de cursus zelf moet je je in ieder geval inschrijven!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #8 Gepost op: 18-07-2004, 17:39 »
Tuurlijk zijn we van de partij!

Doei,
Corne & Marianne
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #9 Gepost op: 19-07-2004, 03:37 »
Wel aangezien de cursus al vol zit lijkt het mij erg leuk om ook bij jullie aan te haken, laat maar weten of er nog plek is voor een alpie  ;D

Groeten, Bas
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #10 Gepost op: 19-07-2004, 12:47 »
Hmmmm, ik ben het weekend ervoor al naar het TravelManics weekend (=Dag). Maar dat is maar 50km rijden, ipv 70km (Za) + ?? km(Zo).   :-/  :-/

...

Ik ga eens kijken of ik dat weekend kan omzetten naar dit weekend. Komt ook beter uit, want de 10e gingen we stappen in www.alcazar.nl

Je hoort het nog, maar waarschijnlijk ga ik mee!! :-D

Groetsels,


Jochen.
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01

Offline member

  • Rallyalp Xl600V
  • Member
  • *
  • Berichten: 113
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #11 Gepost op: 06-08-2004, 03:33 »
Hallo baggeraars, net de foto's van Ad mies zijn rit bekeken, en ik heb er haast spijt van dat ik op vakantie ging die dag. Maar al die ritjes die er nu gepland staan.
IK BEN VAN DE PARTIJDus zodra een en ander definitief is hoor ik het graag. Morgen FF een exstra velg ophalen zo kan ik sneller van band wisselen tijdens een pitsstop tussen de ritten in.

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #12 Gepost op: 22-08-2004, 17:40 »
Hallo offroad vrienden,

De 19 de september verwacht ik jullie om 10.00   ???, of is dat te vroeg? MIjn offroad rit is ongeveer 140 km lang met zo'n 60 km off. Daarna kunnen de tenten opgezet worden, en de nummers voor de douche getrokken worden. Ik wil de kosten voor bbq en drank wel graag verdelen over de deelnemers, maar dat is normaal denk ik. Wat doen jullie met de bagage als je in Poppel gaat rijden?

Groeten Ad

PS, hoeveel rijders komen er eigenlijk? Dit in verband met de inkopen
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #13 Gepost op: 22-08-2004, 22:17 »
Hoi Ad, Mooie tijd tien uur.
De kosten delen is natuurlijk niet meer dan normaal......
Ik zal even een mooi inschrijfformuliertje maken, en een deelnemerslijstje online zetten, dan houd je een beetje overzicht.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1382
Re: 19 sept off-road weekend
« Reactie #14 Gepost op: 24-08-2004, 00:53 »
De 19e is zondag!
(nog steeds..)
Dus als we én Ad z'n rit willen doen én de cursus in Poppel, dan denk ik de we de 18e bedoelen?!

Ik snap er nix meer van..
Atic#1007,  TCN#397