Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 298736 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #30 Gepost op: 23-07-2005, 21:45 »
He Wilco,

Welkom!

Doei,
Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #31 Gepost op: 27-07-2005, 12:13 »
Hallo dan ,

Mijn naam is Erik Hofman , ben eigenlijk loodgieter , maar gedachten dwalen steeds af naar het motorrijden.
Ben besmet geraakt door eens mee te gaan naar een msa-rit in spanje als begeleider , kwam Appie W tegen en dan weet je het wel.
Gelijk een XR250 gekocht en hoppa naar Appie in Frankrijk.
Na een hoop spierpijn en lol deze hobby toch maar gekozen , zelf paar maal de ritten in spanje gereden , een Transalp aangeschaft , ook maar eens mee in Spanje off road gereden.Ging overigens prima.
Nu inmiddels ook een XR400 met de nodige aanpassingen voor Roadboekrijden , intussen met Rik Nengerman ( nu de vertegenwoordiger van MSA in Nederland ) een mooie roadboekrit in Frankrijk uitgezet .
Ook nog lid van de transalpclub waar ik de prettig gestoorde E.B uit Amsterdam tegen het lijf ben gelopen en we samen al heel wat buitenlandritjes hebben gereden.

Groetsels Erik en misschien zien we elkaar bij èèn van de ritten.

www.msa-holland.nl

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #32 Gepost op: 27-07-2005, 12:37 »
He Erik,

Vervelend he, al dat motorrijden  ;)

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #33 Gepost op: 27-07-2005, 18:01 »
Jahaaa , ik heb nogal pech in mijn leven , maar sla me er zo wel doorheen hoor . :D

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #34 Gepost op: 30-07-2005, 20:22 »
Lurk modus maar eens verlaten, dacht ik zo.
Mijn naam is haaje (in het gewone leven Henkjan, maar haaje bekt lekkerder) en ben sinds mei de gelukkige bezitter van een LC8 Adventure. Wereldaankoop waar ik nog geen moment spijt van heb gehad. Dat ding smeekt om er onverhard mee te rijden, maar ja dat heb ik nog niet te vaak gedaan . Ik denk hier wat ritjes te vinden en wat virtuele ervaring op te doen (en uit te wisselen).
Van het LC8-forum heb ik al wat bekenden gezien, net als van het GPS-forum.

mzzl
haaje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #35 Gepost op: 31-07-2005, 00:31 »
Hoi,

Ik kijk al een tijdje mee op dit forum en af-en-toe, als ik m'n wachtwoord weer eens boven water heb, dan post ik zo nu en dan eens iets.

Mijn nickname is Noppy maar ben in werkelijkheid niet zo klein 1.87m, 40 jaar, getrouwd, vader van 2 jongens en consultant bij banken van beroep.

Mijn motorrijbewijs had ik drie jaar eerder dan mijn autorijbewijs, maar heb ik vervolgens bijna 20 jaar niets meer mee gedaan. Ik ben dus zo'n 'heropstapper'.

Negen jaar geleden huurde ik eens een Super Teneré om daarmee de vulkaan El Teide te beklimmen en daar heb ik de smaak te pakken gekregen. Zo relaxed haarspeldbochtjes nemen met 2.500 toeren!

Toen een ST gekocht voor woon-werkverkeer en lid geworden van de tenereclub. De ST werd steeds verder gestript en off-roadwaardig gemaakt en toen een BMW F650 Dakar ABS erbij genomen voor woon-werkverkeer en de ST alleen nog maar voor off-road. Opeens werd die te zwaar en ging ik off-roaden op de Dakar.

Na één simpele val ik een modderbak had ik 1.300 Euri schade, terwijl er aan de oppervlakte slechts één knipperlichtje stuk was. De verzekeringsmaatschappij had hier vooral last van, maar diep van binnen vond ik het gewoon zonde om met die BMW te gaan crossen en op de vingers getikt te gaan worden door mijn maatschappij.

Toen naar een wat kalere machine gaan kijken / zoeken en wist wel dat ik een nieuwe wilde, met zo min mogelijk electronica én een carburateur. Dat is de DRZ400 geworden en sindsdien ben ik gefascineerd met het 'opvoeren' en verbeteren van deze brommer. Dit doet me weer helemaal terugdenken aan mijn Yamaha DT50, waar we een big bore op monteeerden van wel 80CC. Op die brommer haalde ik 107 km/u en werd ik aangehouden, met mijn vriendinnetje achterop door de motorpolitie :D

Met de DT én vriendin maakte ik jumps waarbij de DT helemaal los kwam van de grond en de vriendin zich nog maar net kon vasthouden ;D

Noppy als naam had ik volstrekt willekeurig gekozen, maar nu ik de grootste/langste noppen rijdt die er te krijgen zijn (Teraflex II) vind ik hem wel toepasselijk ;)

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #36 Gepost op: 31-07-2005, 10:32 »
Citaat
Dat is de DRZ400 geworden en sindsdien ben ik gefascineerd met het 'opvoeren' en verbeteren van deze brommer.

Is je aardig gelukt Nop!

MZZL
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #37 Gepost op: 31-07-2005, 19:32 »
Weest welkom!

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 95
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #38 Gepost op: 14-08-2005, 20:59 »
hallo allemaal,

Joan Bar dus, zusje van de wel bekende Joe Bar (errug leuke strip he?)
Ken al aardig wat namen en gezichten, maar de meesten zullen mij nog niet kennen. Komt hopelijk verandering in! Ben niet zo'n forumbeest, dus veel posts van mij zullen er niet langs komen, maar misschien kom ik jullie wel tegen op een ritje of eoa weekend.

Ben 42 jaar (tja, weer een oude muts erbij  8)),  heb godzijdank geen kinderen (sorry ouders onder u!) en werk als systeemontwerper bij de RET met heel veel vakantiedagen. Daardoor veel tijd om met Neo/Ray wat van de wereld te zien.

Rij nu bijna 5 jaar motor en de laatste jaren dan ook allroad. Hiermee begonnen op een BMW650 GS, en sinds oktober een DRZ400 erbij om het mezelf wat makkelijker te maken. Zal nooit een held worden (mijn onderschrift zou kunnen zijn "als je het niet onder controle hebt, moet je gas geven" :D), maar wil wel altijd dapper meedoen.

CU!
A journey is best measured in friends, rather than miles - Tim Cahill

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #39 Gepost op: 14-08-2005, 21:04 »
Hoi, welkom Joan. Wordt steeds gezelliger hier!!

(en het lijkt wel alsof de wereld steeds kleiner wordt)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #40 Gepost op: 14-08-2005, 21:10 »
hallo wil welkom op de site ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #41 Gepost op: 14-08-2005, 22:10 »
Welkom!

Het wordt gezellig geel hier :D

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 95
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #42 Gepost op: 14-08-2005, 22:53 »
Het wordt gezellig geel hier :D

Toch jammer dat die van Roos blauw is  ;)  Hoewel, ik moet zeggen: staat toch ook wel errug mooi!
A journey is best measured in friends, rather than miles - Tim Cahill

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #43 Gepost op: 15-08-2005, 10:00 »
Citaat
maar wil wel altijd dapper meedoen

En dat lukt je aardig goed!
Welkom, enne Ray miste je afgelopen weekend, (lief hè(
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #44 Gepost op: 18-08-2005, 16:20 »
Hoi, ook maar ff voorstellen:

Ik ben dus Geert, bouwjaar 07-65, motorrijdend sinds 07-83, met rijbewijs sinds
05-84. Ongehuwd, parttime samenwonend, geen kinderen maar wel 4 katten, en van beroep
ontwerper/ontwikkelaar van educatieve software.
Begonnen op een Suzuki Gt500, vervolgens Suzuki GS850, Moto Guzzi 850 T5,
BMW R100GS, BMW R100GSPD, BMW R1100GS, BMW R1100GS, BMW R1150GS en nu een BMW R1150
GSA. Sinds de eerste 1100GS steeds een iets makkelijker te hanteren winterfiets
erbij gehad, eerst een KLR600, vervolgens een NX650 en nu een XTZ660.
Auto en autorijbewijs staan nog steeds in de planning, maar hebben nog steeds niet echt
prioriteit...
Door de vakanties naar wat rustiger streken, meest noordelijke (ei)landen, meer en meer de smaak
te pakken gekregen van onverharde wegen rijden, maar pas de laatste 2, 3 jaar wat
serieuzer aan't proberen, en ook af en toe mee aan't doen aan georganiseerde ritten.
Geert W. '05 Hp2, '96 XTZ660