Mooi project, doe me denken aan het mijne enkele jaren terug.
Wel wat misvattingen in dit topic:
- de IE lucky explorer heeft niet alleen veerwegen dan de andere elefants, het balhoofd is verschillend en het ophangpunt van de prolink licht verder naar voren waardoor de fiets nog hoger komt te staan (als je een IE veer in een ander frame steekt komt die 4 cm te kort).
- in het balhoofd wordt trouwens een lagermaat gebruikt die typisch is voor honda, en dat is enkel bij de IE, bij de latere modellen zijn ze overgestapt op een groter lager dat enkel door Timken (pools bedrijf) wordt gefabriceerd (niet door koyo, niet door skf)
- de azzalin fietsen zijn niet allemaal fabrieksracer:
==> de azzalins met in feite enkel de achtertank, zwaarder blok en wat andere kleinere zaken behouden erg veel van het origineel (zo ook vaak de achterbrug). Dit waren fietsen die in relatief grote getale werden geproduceerd en die veel door privé-rijders zijn ingezet
==> de azzalins met grote voortank en achtertank, aangepast frame, aangepaste carburatie etc zijn echte proto's (prototypes), waar er per rallye-jaar maar enkele van werden geproduceerd (vaak aantal rijders + 1). De veringcomponenten waren op die fietsen afkomstig van .... HONDA, net als de carburatie
Sorry dat ik je draadje even heb gekaapt, maar dit moest er even uit