Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ideale off-road GSM?  (gelezen 35225 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #60 Gepost op: 02-02-2013, 09:04 »
Wat is het verschil tussen tft en oled?

dat is zoiets als het verschil tussen appels en selderij; maw.: beetje rare vergelijking, maar...

Meestal wordt met tft (thin film transistor) een LCD scherm bedoeld zoals je computer scherm, met tft voor de pixel aansturing (met een led-backlight; dus een licht-filterend scherm)

Oled (organic LED) scherm is een heel ander type scherm: daarbij is iedere pixel een ledjes wat zelf licht geeft. Dat kan overigens gecombineerd zijn met een tft matrix om de ledjes aan te sturen (AMOLED active-matrix oled).

in principe zou OLED wat minder stroom moeten gebruiken omdat je alleen het licht maakt wat je nodig hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #61 Gepost op: 02-02-2013, 09:43 »
@dutchy
Rooten is zoiets als het toegankelijk maken van de broncode van de aansturing (root, wortel dus). Er is altijd wel een nerd op de wereld die voor iedere specifiek android toestel een root heeft gemaakt. Voor deXCover was dat ff zoeken, omdat die niet zo heel veel door nerds wordt gebruikt, maar ik heb em gevonden. Meestal heeft de nerd ook een handleiding gemaakt, waardoor het zogenaamde rooten niet echt moeilijk is.
Je laadt een zip-bestand op je telefoon en per type telefoon druk je op bepaalde toetsen waardoor het toestel de software in het zip-bestand gaat installeren. Als het klaar is kun je bijvoorbeeld je sd kaart op je pc in twee partities verdelen en op de telefoon één partitie aanwijzen als een soort harde schijf uitbreiding. Zo kun je bijvoorbeeld apps die op je harde schujf horen te staan en niet op je sd kaart kunnen (bijvoorbeeld facebook etc.) overzetten naar dat stukje sd kaart waarvan de telefoon denkt dat het een harde schijf is. Zo kun je de telefoon dus veel verder volhangen met apps. Het overzetten doe je met de app link2sd. Met dit programma kun je ook de apps beheren, zoals cache wissen etc.
Met een geroote telefoon schijn je nog meer te kunnen, maar bovenstaande is waarvoor ik het gebruik.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #62 Gepost op: 02-02-2013, 11:49 »
Bedankt,

De verschillende termen passeren de revue in de context van het verhaal, denk je te begrijpen wat het is of het doel ervan.
Maar ook in advertenties worden termen door elkaar heen gebruikt, verzamelnaam, is het gebruik van de term wel correct.
Te vaak worden wellicht mogelijke negatieve weg gelaten.

Iemand zei je moet een oled scherm nemen.
En zoek die dan maar eens op. Waarom de nieuwe xcover II geen oled heeft, wordt niet vermeld.
Terwijl andere nieuwe wel.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #63 Gepost op: 02-02-2013, 12:45 »
Misschien dat oled minder krasvast is? Mijn scherm ziet er iig nog als nieuw uit.
Lezen in zonlicht daarintegen....... Niet al te best.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #64 Gepost op: 05-03-2013, 17:22 »
Bij welke Smartphones, zijn de foto's gelijk gegeotagged als de gps aan staat?


Fotofile voorzien van gpscoordinaten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #65 Gepost op: 05-03-2013, 18:51 »
Motorola Defy vraagt dat standaard vanuit de photo app. Bij andere Android telefoons ben ik die feature niet meer tegengenkomen.

http://blog.tellows.de/tag/geo-tagging/

Weet alleen niet of ICS geo-tagging nog ondersteunt. Er zijn diverse berichten op fora dat het uit staat of dat ze de feature niet meer kunnen vinden.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #66 Gepost op: 05-03-2013, 19:09 »
Bij de Samsung XCover kun je in de instellingen van de camera de GPS aanzetten.
Als je dan de foto in de gallery bekijkt kun je in onder "opties-Meer" de optie "weergeven op kaart" aanklikken; dan opent de locatie in Google Maps.
De coordinaten zitten in de fotofile.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #67 Gepost op: 05-03-2013, 19:52 »
Bij de Samsung XCover kun je in de instellingen van de camera de GPS aanzetten.
Als je dan de foto in de gallery bekijkt kun je in onder "opties-Meer" de optie "weergeven op kaart" aanklikken; dan opent de locatie in Google Maps.
De coordinaten zitten in de fotofile.
Binnenkort zal de Samsung XCover 2 (S7710) leverbaar worden, die heb ik in overweging.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #68 Gepost op: 05-03-2013, 20:52 »
Ik heb de E2370 nu een tijdje:


update-je wat ik blijkbaar niet gepost heb:

Die E2370 was IP54 water'dicht' ...  nou niet dus. Na een goede regenbui bij de rally n griekenland was het einde verhaal.

GEEN garantie bij Samsung... want ja 'regenbui'dicht: definieer regenbui...

dus ik ben weer lekker terug bij Nokia !! Simpel en eenvoudig en goedkoop. En dezelfde garantie op waterdichtheid (geen...)



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #69 Gepost op: 05-03-2013, 22:45 »
Otterbox Defender ga ik gebruiken voor mijn S3
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #70 Gepost op: 06-03-2013, 03:05 »
Bij welke Smartphones, zijn de foto's gelijk gegeotagged als de gps aan staat?


Fotofile voorzien van gpscoordinaten.

IPhone

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #71 Gepost op: 08-03-2013, 21:46 »
Nu las ik een opmerking van iemand die zijn smartphone weer verkoopt.
Omdat de smartphone met android 2.3 bij internetgebruik ook roaming aangezet moest worden omdat anders het internet niet werkt.
Dit dan vooral in de grensstreek.

Is dit bij andere modellen en android versies net zo?
Het betrof hier een defy plus.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #72 Gepost op: 09-03-2013, 02:06 »
Nu las ik een opmerking van iemand die zijn smartphone weer verkoopt.
Omdat de smartphone met android 2.3 bij internetgebruik ook roaming aangezet moest worden omdat anders het internet niet werkt.
Dit dan vooral in de grensstreek.

Is dat niet provider afhankelijk? Ik had vodaphone...roaming niet nodig voor 3g, toen hollandsenieuwe en toen moest roaming standaart aan. En nog wat instellingen...

Ik vind het een beetje raar verhaaltje... Persoonlijk geen gedoe gehad met roaming aan maar ik zit ook niet in een grensstreek. Het scheelt wel dat ik een provider heb gezocht die niet zonder waarschuwing een rekening stuurt van veel (iedere opwaardering van 5e wordt gemeld)

Kortom om problemen te voorkomen zoek een goeie provider en bij problemen opzeggen met een duidelijke reden (die van naaierij) *****zakken zijn het  >:(
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #73 Gepost op: 22-04-2013, 16:13 »
GPSMAP62s


Door "overlanders" een veel gebruikt model.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: De ideale off-road GSM?
« Reactie #74 Gepost op: 22-04-2013, 16:34 »
GPSMAP62s


Door "overlanders" een veel gebruikt model.

Ik wist niet dat je daar ook mee kon bellen.....


Iig ik heb de springride gereden met mij galaxy apollo in een doosje aan een action phone zuignap aan het ruitje van de Alp. (pfff wat en zin). Osmand er op en navigeren ging prima (twee tracks samengevoegd meer dan 600 punten). Heel soms was ik sneller dan de navigatie maar over het algemeen viel mij op dat ik niet meer fouten maakte als mensen met zo'n mooie outdoor navi op hun fiets.

Lennert
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan