Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Allroad camera  (gelezen 5426 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Allroad camera
« Gepost op: 20-11-2009, 12:53 »
Vond dit vandaag op internet

Casio kondigt schokbestendige EX-G1-compactcamera aan

Casio heeft zijn eerste water- en schokbestendige compactcamera geïntroduceerd. De Exilim EX-G1 is de eerste in de nieuwe G-serie. Het model heeft een ccd-beeldsensor met 12,1 megapixels en een 3x-zoomlens.

Ook beschikt de eerste camera in de G-serie over een 2,5"-lcd met 230.400 subpixels. Het ontwerp van de Exilim EX-G1 is afgestemd op het weerstaan van schokken en het buiten de deur houden van vocht en stof. Zo is de buitenste laag gemaakt van roestvrijstaal om de eerste klappen op te vangen, terwijl de waterdichte binnenlaag van polycarbonaat is verstevigd met glasvezel. Verder heeft Casio de camera bij de sluiterknop voorzien van verhoogde randen van polycarbonaat om deze te beschermen. Ook wordt barnsteen als materiaal gebruikt ter bescherming van de randen van de lcd en de lens. Ten slotte is het van acrylaat gemaakte afdekscherm volgens Casio anderhalf keer zo dik als bij normale compactcamera's. De EX-G1 moet volgens Casio een val tot 2,13 meter kunnen doorstaan.

Daarnaast zou de Exilim EX-G1 onder water gebruikt kunnen worden op een maximale diepte van drie meter en met een maximale duur van zestig aaneengesloten minuten. Om deze waterbestendigheid te garanderen heeft Casio naast het gebruik van de waterdichte binnenlaag het compartiment voor de geheugenkaart aan de rechterkant afgesloten door middel van een draaislot. Ook zou de camera nog werkzaam zijn bij een temperatuur van min tien graden Celsius.

De Exilim EX-G1 is vanaf februari 2010 leverbaar voor een adviesprijs van 300 euro. De camera is leverbaar in de kleuren donkergrijs en rood.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Allroad camera
« Reactie #1 Gepost op: 20-11-2009, 13:49 »
tjonge ..... ik heb al 3 jaar een vergelijkbaar ding van Olympus, echt ideaal, zelfs onder water
http://adventure640.smugmug.com/Reizen/Kroatie-2008/P7200128/339579522_T5ejc-M.jpg
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Allroad camera
« Reactie #2 Gepost op: 20-11-2009, 13:56 »
Kun je met deze camera's ook 'actie' fotos maken? De meeste die ik heb gezien zijn redelijk traag en niet echt 'point and shoot'.... De rijder is al voorbij tegen de tijd dat de camera gefocust is...

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Allroad camera
« Reactie #3 Gepost op: 20-11-2009, 14:19 »
 Ik heb voor afgelopen rally in Tunesie de Panasonic DMC-FT1 aangeschaft, want waterdicht (tot 3 mtr) betekent meestal ook stofdicht....
 
link: http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/Panasonic+producten/Lumix+fotocamera%27s/Overzicht/Stijlvol+robuust/3779/index.html#anker_3779
 
Het ding maakt mooie foto's (mijn mening, maar ik ben geen fotograaf) en heeft verder ook leuke opties, waaronder de video opname mogelijkheden, welke op een LCD-tv nog goed te kijken zijn (dus niet de youtube kwaliteit).
 
T ding zat altijd in m'n jaszak en ik ben 12 dagen lang, door t zand gereden, waarbij ik ook meer dan eens ongepland (over het stuur) ben afgestapt. Cameraatje gaf geen krimp, dus ik vind het een top ding!!!
 
Snelle opstarttijd heeft ie ook en de mogelijkheid van continues burst functie zorgt ervoor dat er altijd wel een foto bijzit waar het actie moment leuk opstaat
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Allroad camera
« Reactie #4 Gepost op: 20-11-2009, 15:23 »
actiefoto's zijn altijd moeilijk met een relatief goedkoop compact cameratje, ik heb nog nooit een snelle gezien, bij ons op school zeggen ze dat ze niet bestaan, daarom hebben wij Nikon spiegelreflex camera's.... maar die zijn weer duur en ketsbaar.

Mijn ervaring met de Olympus850 SW is dat als je hem op sportstand zet en er even aan went dat je iets eerder op de knop drukt dan je normaal zou doen dat je dan best aardige foto's krijgt.

zie: http://adventure640.smugmug.com/Reizen/Turkije-Boekeroe-rijden/P5230004/553897941_nsEQr-M.jpg
en: http://adventure640.smugmug.com/Reizen/Turkije-Boekeroe-rijden/P5230033/553904308_dL8hm-M.jpg
en: http://adventure640.smugmug.com/Reizen/Turkije-Boekeroe-rijden/DSCN3676/553907547_yHAJ3-M.jpg

geduende deze week in turkije heb ik dat ding de hele week los in mijn zak gehad .... veel stof maar nog meer regen hebben we gehad maar het deert de camera niet.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Allroad camera
« Reactie #5 Gepost op: 26-11-2009, 15:21 »
Kun je met deze camera's ook 'actie' fotos maken? De meeste die ik heb gezien zijn redelijk traag en niet echt 'point and shoot'.... De rijder is al voorbij tegen de tijd dat de camera gefocust is...

Ik heb nu mijn tweede Casio Exilim. En de grootste pluspunten zijn:
1. de supersnelle opname. Drukken is hebben! In een themapark ooit explosies vast kunnen leggen. Kon het zelf niet geloven dat dat lukte na ervaring met wat andere compactcamera's. Linkje:
 2. Ik kan ca. 600 fotos knippen op één accu lading. Ideaal voor op vakantie.

Kwaliteit is gewoon goed. Bij donkere (in huis) situaties houdt het niet over, maar ja...

p.s. is wel een ander type Exilim camera

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Allroad camera
« Reactie #6 Gepost op: 26-11-2009, 16:17 »
wat een gave foto, lijkt wel een HD screenshot uit een game of film.. bjina "unreal"
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Allroad camera
« Reactie #7 Gepost op: 26-11-2009, 17:44 »
Ik heb net de Canon D10 gekocht





Hier een uitgebreide test van allweather camera`s

http://www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/page2.asp

aanbieding kameraexpress: 259,-

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=subsubtypes&subsubtype=3467









Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Allroad camera
« Reactie #8 Gepost op: 27-11-2009, 08:07 »
Gefeliciteerd!!
Ook geschikt voor in de shit?? ;)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: Allroad camera
« Reactie #9 Gepost op: 27-11-2009, 14:22 »
Ik heb net de Canon D10 gekocht




Ik heb de 2de van links, Fujifilm WP Z33 (zwart)
niet echt stoot vast (denk ik) wel waterdicht, en wat ik heel belangrijk vond: lekker klein, geen bewegende delen.
te bedienen met handschoenen (ik draag alleen zomerhandschoenen). volgens mij 180euronen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: Allroad camera
« Reactie #10 Gepost op: 27-11-2009, 15:15 »
Ik heb de panasonic - ook de panasonic filmcamera
 
allebei handig in gebruik water, stof dicht en shock proof
Yamaha XT600E 1992
Yamaha XT600E 1999
Yamaha XJR1300

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Allroad camera
« Reactie #11 Gepost op: 05-12-2009, 20:47 »
Denk dat ik deze ga halen.


Olympus µ TOUGH-8000

Fotograferen onder de lastigste omstandigheden: schokbestendig tot 2 m**, waterdicht tot op 10 m***, bestand tegen een druk van 100 kg**** en temperaturen tot -10°C

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Allroad camera
« Reactie #12 Gepost op: 15-02-2010, 23:10 »
special voor op mijn fiets ,de samsung kdx 40 hd cam gehaald.
maar of die sterk genoeg is ,zie ik deze zomer wel.
beeld lijkt helemaal top.
nu nog een motorsetje maken.