Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: marokko allroad voorjaar 2010 wie heeft er zin?  (gelezen 2663 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
marokko allroad voorjaar 2010 wie heeft er zin?
« Gepost op: 23-12-2009, 21:10 »
Zit er serieus aan te denken dit voorjaar naar marokko te gaan. Allroad rijden op de pistes. Heb daar totaal geen ervaring mee, maar wel een ktm 640 adventure en veel zin.

Georganiseerd kom ik het veel tegen rond de 2000 euro voor 2-3 wkn. Is een privealternatief te organiseren met meer liefhebbers? Motor op transport en zelf vliegen of met de auto/bus naar spanje en van daaruit met de boot heen en weer


Even concretiseren: Kosten met eigen vervoer lijken dus mee te vallen ca 1300 e voor 2 weken. Georganisserd met eigen motor mij dan in eerste instantie te duur met ca 2000. Optie vliegen + motor huren voor 2 weken iets duurder maar rond de 1700 en geen kosten aan eigen motor.

Beschikbare data op mijn werk:
vrijdag 19 maart tm maandag 5 april = 18 dagen
of periode van ca 2 weken tussen 22 april en 17 mei

De periode in maart heb ik al vastgelegd ivm 3 maandelijks rooster. Als april/ mei beter uitkomt hoor ik dit graag van evt gegadigden zodat ik de dagen in maart weer beschikbaar kan maken.

Bij serieuze interesse graag een mailtje op
vhondebrink@hotmail.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: marokko allroad voorjaar 2010 wie heeft er zin?
« Reactie #1 Gepost op: 24-12-2009, 15:15 »
ik wil rond die periode weer op pad. maar ben toe aan iets nieuws.. Als je Libie of Algerije ook in overweging heb dan kunnen we praten :)
ivm. gids moeten we dan met een motort'je of 4 zijn
 
Nu als het goed is al 2, jij 3 dus moet er nog minimaal 1 mee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: marokko allroad voorjaar 2010 wie heeft er zin?
« Reactie #2 Gepost op: 27-12-2009, 21:12 »
ben al redelijk gevorderd met marokko, dus dat is de eerste keus.......

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: marokko allroad voorjaar 2010 wie heeft er zin?
« Reactie #3 Gepost op: 30-12-2009, 23:12 »
Vincent, je hebt mail  :)

Offline member

  • GravelTravel
  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: marokko allroad voorjaar 2010 wie heeft er zin?
« Reactie #4 Gepost op: 01-02-2010, 12:51 »
Hoi,
 
Marokko trekt, dat is begrijpelijk na het zien van al die mooie beelden op TV en elders. Zelf organiseren is het goedkoopst. Het transporteren van je brommer naar Zuid-Spanje is wel het makkelijkste deel. Tot zover kan ik je volgen  :D
 
Maar rijden in Marokko dat is andere koek. Je KTM is prima, daar rijden wij zelf ook mee. Maar dan wel zonder bagage, en met wat ervaring op deze zware machine. De 'pistes' zijn er in alle varianten van makkelijk tot extreem moeilijk. Maar dan moet je ze eerste nog vinden. Wegwijzers zijn er niet, en de weg vragen is meestal geen optie. Een goede voorbereiding, en weten waar je aan begint, is naar mijn mening een vereiste als het een leuke herinnering moet worden. Een beperkt budget mag niet betekenen dat je beknibbelt op materiaal en uitrusting.
 
Natuurlijk kan je ook de wegen in Marokko volgen, en dan heb je een waanzinnige vakantie. Maar ga je offroad dan moet je misschien eerst eens je kennis, kunde en materiaal testen in bijvoorbeeld de Alpen, Pyreneeen of andere spot.
 
Je zal dan veel leren, en beter voorbereid zijn voor een reis naar Marokko. Ik wil zeker niet betweteren of onnodig interesssant doen  ;D  Maar als je tips en info wil dan mag je altijd ff mailen of bellen!
 
Groetjes, Eric  :-X
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: marokko allroad voorjaar 2010 wie heeft er zin?
« Reactie #5 Gepost op: 14-05-2010, 15:15 »
Voor een volgende keer....
 
Naar Marokko met jullie eigen motoren?
Beperkt budget?
En toch graag alle mogelijke voorzieningen achter je aan?
Een 4x4 die de groep volgt via dezelfde tracks...? Bij pech of een ongeval staat hulp gelijk naast je?
Antwoord: Bikershome.
     
Er is zelfs een goedkopere manier om Marokko off-road te doen: Met onze KTM's en/of Yamaha's en 4x4 begeleiding.
Inclusief alle nachten volpension in hotels of liever bivak in de woestijn? Wat jullie willen.
Slechts 1450 euro pp voor een compleet verzorgde weektour...!
   
Peter
 
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: marokko allroad voorjaar 2010 wie heeft er zin?
« Reactie #6 Gepost op: 15-05-2010, 07:47 »
Ik vind het voor zo'n laag bedrag geen 'SPAM' maar gewoon een vriendenprijs!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: marokko allroad voorjaar 2010 wie heeft er zin?
« Reactie #7 Gepost op: 15-05-2010, 23:50 »
…gewoon een vriendenprijs
 
Dankjewel voor het compliment Noppy.
 
Ons doel is om off-road motorrijden in Marokko voor iedereen betaalbaar te maken en er tegelijkertijd zelf ook veel plezier aan te beleven.
 
Invliegen naar Ouarzazate... overnachten in Bikershome... en dan de volgende 5 dagen avontuur op de piste.
 
Groeten van Peter en Zineb

There's no place like home... the desert!