Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Monterra  (gelezen 7072 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Monterra
« Gepost op: 09-11-2013, 04:22 »
Gaat dit de ideale gps worden? "kwaliteit"  van Garmin met de grote acceptance factor,  veelzijdigheid van Android.

Garmin Monterra - The Garmin Monterra with WiFi and Android OS

The Garmin Monterra is the first WiFi-enabled outdoor handheld GPS that combines Garmin’s powerful location and mapping capabilities and the versatility of the Android™ operating system. It has a vivid, sunlight-readable touchscreen, and users can easily access the Google Play Store™ and download apps through an available WiFi connection right on the device. Developers are also free to create new apps that are ideally suited for the rugged, waterproof, and sensor-loaded handheld device.

Monterra has a built-in 3-axis compass with accelerometer and gyro, which indicates the user’s direction even when standing still or not holding the device level. Its barometric altimeter has the ability to track changes in pressure to pinpoint precise altitude, and it can also plot barometric pressure over time to monitor weather conditions. It also has a built-in UV sensor so users can monitor the intensity of the sun, and reduce exposure if necessary. Thanks to its high-sensitivity, dual-band GPS and GLONASS receiver, Monterra finds its location quickly and maintains signal lock even in heavy cover and deep canyons.

http://www.gpscentral.ca/products/garmin/monterra.html

http://www.gpscentral.ca/graphics/garmin/monterra.jpg

Uiteraard is de release al met een kwartaal uitgesteld,  zijn ze hem met KitKat aan het uitvoeren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Monterra
« Reactie #1 Gepost op: 09-11-2013, 11:09 »
Hier ook info:  http://gpstracklog.com/2013/11/garmin-monterra-android-first-looks.html#more-21943

En?  word dit de eerste Garmin met TomTom/Navigon erop?  :D

Waar ik het meeste naar benieuwd ben is hoe makkelijk je gegevens vanuit een website of andere app kan uitwisselen.  Is het alleen een GP folder zoals op de gewone toestellen?  Kun je het gewoon erin kopieren?


Hoe makkelijk is uploaden van bv een track? M.a.w. niet zozeer vragen over de Garmin software, maar meer over de integratie tussen de Garmin software en de rest van de wereld via Android.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Monterra
« Reactie #2 Gepost op: 09-11-2013, 18:59 »
Ik werd helemaal enthousiast - tot ik de schermresolutie las: 272x480. Is dat voor de lichtsterkte?


Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Monterra
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2013, 11:46 »
dat heeft de montana ook en die resolutie is prima voor mapping.
 
uploaden kan overigens ook bij de nieuwere normale garmins gewoon via een file copy in een gpx bestand hoor!
 
Lijkt ook heeel veel op de montana! zou zomaar eens in dezelfde houder kunnen passen. Ik hoop dat de software ook voor een android smartphone beschikbaar word!! 2nav is toch echt niet zo goed als de garmin software.
 
Als dit ding ook kon bellen zou het helemaal super zijn. ideale op reis wifi internet 3g bellen gps camera toestel!!
 
 
Wow, hier ben ik graag early adaptor!  --  montana te koop, nieuw - 1000km 650 met camera en kaartmateriaal voor de hele wereld geladen!.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Monterra
« Reactie #4 Gepost op: 10-11-2013, 20:27 »
Ik heb ergens gelezen dat de houders van de montana compatible zijnn.  En je weet wat je te wachten staat als early Garmin adapter hè..... Ik heb misschien ook een Montana te koop,  voor een zacht prijsje :-)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Monterra
« Reactie #5 Gepost op: 22-11-2013, 17:40 »
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Monterra
« Reactie #6 Gepost op: 22-11-2013, 18:08 »
Heb je er al een besteld Gert? Ik zag dat Gpsshop ze beschikbaar had.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Monterra
« Reactie #7 Gepost op: 23-11-2013, 13:29 »
Kweet nog niet. Zit een beetje met de toegevoegde waarde. Ik zou wel minder apparaten mee op reis willen en dan is zo'n multifunctioneel ding handig.

Maar:
> je kan hier niet mee bellen dus ik neem alsnog een (Android) foontje mee. Dus android met alles erop en eraan heb ik toch wel bij me
> er zit een hooguit wel aardige camera in dus ik neem alsnog een echte mee
> voor routes maken en backups wil je toch een netbook/tablet mee


Vergeleken met mijn aloude 60CSx zie ik wel veel extra mooie functies maar dat heeft een Montana ook. De "killer"-functies van deze boven een Montana zie ik nog even niet; en dan is het prijsverschil met een Montana wel pittig. Anyone?


http://geocachingshop.nl/garmin-monterra-p-9132.html hebben 'm "al" voor 599
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Monterra
« Reactie #8 Gepost op: 23-11-2013, 14:26 »
Kweet nog niet. Zit een beetje met de toegevoegde waarde. Ik zou wel minder apparaten mee op reis willen en dan is zo'n multifunctioneel ding handig.

Maar:
> je kan hier niet mee bellen dus ik neem alsnog een (Android) foontje mee. Dus android met alles erop en eraan heb ik toch wel bij me
> er zit een hooguit wel aardige camera in dus ik neem alsnog een echte mee
> voor routes maken en backups wil je toch een netbook/tablet mee


Een waterdichte Android telefoon, de juiste app en je bent er. Ik ben erg tevreden met mijn Xcover met Osmand navigatie er op. Ok perfect is de app niet maar het komt erg in de buurt en je hebt allerlei google info bij de hand tenminste wanneer je het dataverkeer in het buitenland kunt betalen.

In Italie een pin-o-maat gevonden met google das toch handig.

Maar op zich lijkt mij het wel makkelijk om de telefoon los van de navigatie te hebben. Het ding zit aan je stuur en bij mij niet heel snel los te halen dus....
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Monterra
« Reactie #9 Gepost op: 23-11-2013, 16:06 »
Meerwaarde zit in Android apps, WiFI en BT (thetering). Maar puur op basis van navigeren heb je die extra's niet nodig. Navigeren kan op een eTrex 10 ook.


Het is een mooi weer apparaat. Er zit hetzelfde scherm op als van de Oregon en dat doet het niet zo goed in de regen, dan kun je de gevoeligheid naar beneden bijstellen, maar dan werkt het niet zo goed meer als je handschoenen aan hebt ..... 



Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Monterra
« Reactie #10 Gepost op: 23-11-2013, 21:52 »
Een waterdichte Android telefoon, de juiste app en je bent er. Ik ben erg tevreden met mijn Xcover met Osmand navigatie er op. Ok perfect is de app niet maar het komt erg in de buurt en je hebt allerlei google info bij de hand tenminste wanneer je het dataverkeer in het buitenland kunt betalen.

In Italie een pin-o-maat gevonden met google das toch handig.

Maar op zich lijkt mij het wel makkelijk om de telefoon los van de navigatie te hebben. Het ding zit aan je stuur en bij mij niet heel snel los te halen dus....


Ga ik ook maar 'ns proberen. Heb nog een degelijke Sensation liggen, Osmand ben ik positief over, je kan makkelijk kaarten lokaal zetten en gpxjes rijden. RAM X-Grip voor de bevestiging en gaan. Hopen dat micro-USB een beetje stand houdt, of anders maar even afkoppelen offroad. Nog iets bedenken tegen het stof.
Hoe heb jij je XCover aangesloten?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Monterra
« Reactie #11 Gepost op: 24-11-2013, 18:10 »
De xcover hoef je niet af te sluiten. Staan een paar voorbeelden op youtube wat hij kan hebben.

Ik las afgesloten :-X. Maar ja, die filmpjes staan er wel
Marcel

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Monterra
« Reactie #12 Gepost op: 25-11-2013, 00:32 »
Met de Xcover de militaire wegen in de alpen gedaan en niks sd afkopelen en dat gaat ook niet omdat het intern geheugen niet groot genoeg is voor de kaarten. Hij zit in een bakje op mijn stuur (toen aan het kuipruitje) niet ideaal maar het werkt. Dat gele ding op de foto, telefoon is er uit op de foto omdat foto. Hij zit via een usb touwtje in een usb/12v stekker in een normale 12V doos. Gaat tot nu toe goed, ook offroad. Nou ja bij een val tijdens de MS wel een usb touwtje gesloopt (was met een andere foon nl galaxy apolo)


Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Monterra
« Reactie #13 Gepost op: 29-11-2013, 08:55 »
ik hoor de term 'niet ideaal' al een paar keer voorbij komen... Laat ideaal nou zijn waar ik wél naar streef!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Monterra
« Reactie #14 Gepost op: 02-12-2013, 15:01 »
Ik kwam deze vorige week tegen in een nieuwsbrief.

http://www.globe4x4.com/accessoiresdivers/page1.html

De Auwio amx-200.
Met dualsim
Marcel