Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Teek five  (gelezen 26971 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Teek five
« Reactie #60 Gepost op: 28-10-2015, 21:35 »
Erwin mocht dit weekend een teek uit mijn heup trekken.
Waarschijnlijk opgelopen bij het piesen in de vrije natuur (dat liever dan naar een van de schaarse toiletten 's morgen bij de enduro, waar zo'n beetje alle 200 deelnemers nog even langs moeten  :P )

Ik merkte em pas ruim 24 uur later op. Volgende dag naar de dokter gegaan omdat ik er deels een dunne rode ronde streep omheen dacht te zien.
Protocol voor huisartsen is momenteel dat je  binnen 72 na het verwijderen van de teek 1 dosis (=200 mg) Doxycycline krijgt bij een teek die er langer dan 24 uur in heeft gezeten. Maakt niet uit of er een kring omheen zit of niet. Liever dat dan het risico op Lyme !
Handig om te weten, toch ?
Heb nu al wel drie dagen koppijn, oeiii kzal toch niet die  tweede ziekte hebben ::) Mochten ze nog een naam zoeken dan is de Hypochondria Ireneneanea misschien wel iets :D


   
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Teek five
« Reactie #61 Gepost op: 28-10-2015, 22:26 »
Ik denk nog, ik zeg niks zodat je de hypochondrische variant ervan niet kunt krijgen.  :P  Maar dat hielp dus niet.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Teek five
« Reactie #62 Gepost op: 06-12-2016, 11:10 »
Hoe is het nu met je Irene?

Inmiddels lijkt 15% van de teken besmet. Toen we dit draadje startten was het nog maar 10%:

http://arbo-online.nl/nieuwe-richtlijnen-lyme-en-q-koorts/

Overigens heb ik na die besmette teekbeet (Kruidvat testsetje) in Drenthe binnen 4 uur antibioticum toegediend gekregen; nooit enige klacht ontwikkeld!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Teek five
« Reactie #63 Gepost op: 07-12-2016, 10:00 »
(Kruidvat testsetje)

He..... bestaan die? Zal eens op jacht. Tijdens het kamperen in de zomervakantie hebben wij ook wel eens last van ongenodigde gasten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Teek five
« Reactie #64 Gepost op: 07-12-2016, 10:14 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Teek five
« Reactie #65 Gepost op: 07-12-2016, 10:23 »
goede tip nop. bedankt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Teek five
« Reactie #66 Gepost op: 07-12-2016, 10:24 »
Deze wist ik nog niet; je kunt blijkbaar ook je eigen bloed testen; dit is handig als de teek er al afgevallen is (volgevreten;-)

http://www.easyhometest.nl/Assortiment/Lyme-Tekenbeet-Test#.WEfT-9UrLDd

Opsturen naar een lab is een 2e optie, wist ik ook nog niet:

http://www.teek-care.nl/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Teek five
« Reactie #67 Gepost op: 07-12-2016, 11:40 »
zelf je bloed gaan testen ben ik huiverig voor. kruisbesmetting/betrouwbaarheid etc.. dat zou ik dan toch liever aan de arts overlaten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Teek five
« Reactie #68 Gepost op: 16-07-2019, 11:06 »
Er zijn nieuwe teekjes gesignaleerd in jouw grondgebied Albert!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Teek five
« Reactie #69 Gepost op: 18-07-2019, 08:34 »
Dat is slecht nieuws. Odoorn is echt dichtbij. Blijven opletten dus. Maar dat moet sowieso met teken. ;)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Teek five
« Reactie #70 Gepost op: 18-07-2019, 12:13 »
Ik heb laatst een lezing bijgewoond over teken en vooral de Borrelia bacterie. De spreekster vond juist de kleine gevaarlijker omdat je die nog wel eens over het hoofd ziet. Zo'n groot joekel merk je snel voordat ie kwaad heeft gedaan.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Teek five
« Reactie #71 Gepost op: 18-07-2019, 12:41 »
Volgens mij gaat het mis als hij zijn maaginhoud terugspuwt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Teek five
« Reactie #72 Gepost op: 05-11-2019, 10:27 »
Kutterdekut! Vanochtend heb ik zonder het echt te merken een teek van mijn schouderblad gehaald. Enorm veel bloed aan mijn vinger voor een klein pukkeltje, plus het achterlijf van een teek onder mijn nagel. Helaas besefte ik dat achteraf pas wat ik het al had weggespoeld in de wasbak! Een mooi rond 'perforatiegaatje' op mijn schouder als stille getuige.

Afgelopen zondagochtend met rennen bij de Nedereindse Berg opgelopen. Niet in de buurt geweest van hoog gras of struiken. Er grazen daar bij die berg wel af en toe schapen plus er zijn heel veel konijntjes.  Ideale omgeving blijkbaar.

Toch maar even een kuurtje halen bij de dokter. Heb geen zin in beperkingen in mijn sportieve leventje... :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Teek five
« Reactie #73 Gepost op: 05-11-2019, 11:55 »
potverdorie, ik wist niet je er zoveel van kon hebben,  :o
ik denk dat een teek mij bijt...dat ie er zo weer dood vanaf valt ;D
....ik heb bij mijn weten (gelukkig) nog nooit een tekenbeet gehad ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Teek five
« Reactie #74 Gepost op: 05-11-2019, 12:22 »
Kan ook een Daas zijn. Het is volgens mij niet zo meer de tijd voor teken. Een Daas vliegt en heeft geen struiken nodig. Zou even overleggen met je huisarts.
Marcel