Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Foto's van reparaties onderweg opsturen  (gelezen 9595 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Foto's van reparaties onderweg opsturen
« Reactie #30 Gepost op: 13-09-2005, 23:03 »
Thankxxx,
Voor mij is het verhaal nu helemaal compleet.
Ik zal nooit meer losse plakkers hebben!

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Foto's van reparaties onderweg opsturen
« Reactie #31 Gepost op: 18-09-2005, 00:53 »
bij thuiskomst idd nieuwe band erin.. probleem was echter:

het gebeurde in Sudan... en dus was ik nog lang niet thuis.!!

In Cairo een nieuwe binnenband 18", 120/130 vinden viel nog heel erg vies tegen. Uiteindelijk alleen een chinees 110 binnebandje, wqat het wel tot thuis heeft gehouden maar wel heel dun en scheurgevoelig was!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Foto's van reparaties onderweg opsturen
« Reactie #32 Gepost op: 19-09-2005, 09:09 »
Ik blijf toch nog ff doorzeuren omdat ik echt gefascineerd ben door het verschijnsel dat je vertelde.

Fred, dat moet jou crossmaatje/buurman je toch wel kunnen vertellen? Die werkte toch bij Profile of zoiets? Wellicht hebben zij daar ervaringen mee? Hoewel zij natuurlijk op zakelijk gebied alleen spulletjes vervangen? Tja, en mocht hij een antwoord hebben, deel het dan even met ons.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Foto's van reparaties onderweg opsturen
« Reactie #33 Gepost op: 24-09-2005, 22:33 »
Mes amis,

ik ben naar aanleiding van Gerben's verhaal een beetje bezig bandenspullen te verzamelen. Bandenlichters, plakzooi, en ik ben op zoek naar een handige bandenpomp. Nou zag ik bij Motozoom deze:



Heeft er iemand ervaring hiermee? Bedoeling is voorlopig gewoon thuis fietsen en motorbanden oppompen. Gaat me er gewoon om of je hier op een beetje normale manier een band mee volkrijgt. De omvang doet nog even niet echt ter zake. Groot is dit ding niet trouwens. Ook de nauwkeurigheid van de drukmeter vind ik niet belangrijk, dat controleer ik wel met zo'n digitaal gevalletje.

Anyone?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Foto's van reparaties onderweg opsturen
« Reactie #34 Gepost op: 25-09-2005, 20:23 »
ik weet niet: Ik heb voor thuis zo'n minicompressortje, loopt op de accu van de motor of van de auto, wat op dat moment het handigst is :).
Het duurt effe, maar zelfs een achterband over de 'doppelhub' laten springen met 6 bar, doet ie probleemloos.

grts

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Foto's van reparaties onderweg opsturen
« Reactie #35 Gepost op: 26-09-2005, 18:20 »
ja maar die goedkope zwarte plastiken zijn niet erg duurzaam,
ik had er in australie ook een. bij een normale compressor zit er een zuigertje in dat heen en weer gaat die de lucht door een filter zuigt (klinkt als een motorfiets  ;D ) maar die zwarte word het filter als zuiger gebruikt en gaat bij langduurig gebruik kapot door de warmte ontwikkeling. maar meer dan dat heb je voor je motor niet nodig.
in australie speeld eigenlijk in de duinen met alles dat wiellen heeft en dan rijd je vaak met niet meer dan 0,5 bar en als je dan naar huis rijd met een gangetje van 120km/h dan krijg je snel een klapband, je ziet daar ook overal rubber liggen, maar goed ze gebruiken daar in auto's ook wel airco pompen en dan je wieletje verwisselen met lucht gereedschap langs de kant van de weg.  :D  ideaal heb dat ook gedaan toen er iemand stopte met dat spul of effe te helpen, piece of a koekje zullen we maar zeggen!
eh.. had ik dit soms ergends in de rubriek reizen moeten dumpen  ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Foto's van reparaties onderweg opsturen
« Reactie #36 Gepost op: 27-09-2005, 11:41 »
Mes amis,

ik ben naar aanleiding van Gerben's verhaal een beetje bezig bandenspullen te verzamelen. Bandenlichters, plakzooi, en ik ben op zoek naar een handige bandenpomp. Nou zag ik bij Motozoom deze:



Heeft er iemand ervaring hiermee? Bedoeling is voorlopig gewoon thuis fietsen en motorbanden oppompen. Gaat me er gewoon om of je hier op een beetje normale manier een band mee volkrijgt. De omvang doet nog even niet echt ter zake. Groot is dit ding niet trouwens. Ook de nauwkeurigheid van de drukmeter vind ik niet belangrijk, dat controleer ik wel met zo'n digitaal gevalletje.

Anyone?

voor thuis gebruik ik gewoon een compressorĀ  of andersĀ  bij halfords zo'n 'doulbe barrel' autovoetpomp halen. voor onderweg, een 'double action' atb pompieĀ  :D zo'n 12V compressor vind ik meer iets voor BMW's  ;D ;D
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Foto's van reparaties onderweg opsturen
« Reactie #37 Gepost op: 27-09-2005, 12:12 »
Meindert luistert eens effe!

Maar je hebt wel gelijk, alle vrachtauto's hebben een compressor.... :D