De schakel-as kan axiaal iets bewegen, hij wordt op z'n plaats gehouden/gedrukt door een veer.
Als de schakel-as axiaal beweegt, gaat tie lekken (daar is die keerring niet voor gemaakt)
Misschien druk je tijdens het schakelen het pedaal iets naar binnen? (ooit door ervaring vastgsteld....)
Evengoed K*T dat je met iets "nieuws" weer wat hebt, ook al is het garantie, moet je er toch weer achteraan.
Bij m'n eerste SMC was naar een paar duizend kilometer de koppelings cilinder lek.
Om dat ding te wissellen hadden ze het voor-tandwiel eraf gehaald, hierna lekte die dus, kon ik weer terug.
Bij m'n tweede, lekte hij direct na 100 Km of zo.
Toen m'n ketting wat opgerekt was, was het lekken ook weg.
M'n derde lekt na 30.000 Km echt nergens.
NB ik zet m'n ketting minder strak als KTM zelf voorschrijft, dus dat zal het dan wel zijn.
Veertjes van het rempedaal, heb je die al gehad?
Ik heb er een paar gehad van KTM, steeds breken...
Uit m'n eigen voorraad veertjes er één opgezet, nog steeds heel.