AllRoad-Forum > All-Road Equipment

Velgen set

(1/3) > >>

BZO:
Binnenkort ga ik naar een verkoper van mijn gezochte Husky die zowat volledig aan mijn zoekcriteria voldoet. Het enige nadeel is dat hij op supermotard banden/velgen staat. Daar moeten dus zsm de juiste velgen met noppenbanden onder. Maar aangezien ik nu de keus heb, vraag ik jullie om wat advies:

* Welke maatvoering velg is ideaal? Of het op gewoon standaard "af fabriek" velgen houden? (nieuw of 2e hands)
* Welke banden voor offroad? Het zal onoverkomelijk zijn om ooit op de harde weg te komen,maar daar schaf ik de banden niet voor aan.
* BIB mousse of toch een lucht binnenband?

Het gaat om een Husky FE 350 uit 2018.

mmrizio:
1: Standaard is prima. 21 inch voor, 18 inch achter. Crossvelgen zie ik ook regelmatig langskomen, dan heb je 19 inch achter. En minder keus voor straatbanden.
2: Banden: Daar zijn hele topics over volgeschreven, ook op dit forum.
Alleen crossbaan: Crossbanden zonder keurmerk/met NHS markering
Ook enduro's: Endurobanden (13mm nop)
Geen enduro, maar offroad/serieus allroad: Offroad banden met EU/DOT keurmerk. Bv. achter Kenda Trakmaster of Mitas 754; Om het voorwiel een enduro band van Michelin/Pirelli.
Minder serieus allroad: Gebruikte enduro/offroad banden (goedkoop opscharrelen, zelf wat vaker wisselen) of 50/50 banden. 
3: In NL kun je met binnenbanden prima uit de voeten. In het buitenland liever mousse voor het echte enduro werk.

BZO:
Thanks. Dan ga ik voor de 18/21 met binnenband.
Toevallig ook een idee of van de laatste jaren (modellen) de velgen/naven overeen komen zodat ze uitwisselbaar zijn? Ik zie namelijk genoeg setjes te koop op internet.

propje:
Weet niet of je met of zonder gedempte achternaaf zoekt?
Ga je alleen in zand is dat niet nodig.
Doe je ook reizen asfalt dan aan te bevelen.


mmrizio:
KTM uitwisselbaarheid: Volgens mij zijn de achterwielen sinds 1988 of zo uitwisselbaar, voorwielen vanaf 2004 (26mm vooras).
Crosswielen hebben een dikkere as, maar als je je eigen bussen gebruikt, past het gewoon.


Gedempte naaf is lekker voor je tandwielen, als je met weg-georienteerde banden op de verharding rijdt. Maar hebben ze tegenwoordig geen demper in de koppeling of in de transmissie zitten? En een 350 maakt sowieso minder grote klappen dan de 450/500.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie