Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: elektrisch off the road..  (gelezen 3617 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #15 Gepost op: 11-02-2022, 13:04 »
specs klopt echt niets van.
6Kw/h accu'tje en wel 6 uur gematigd enduro rijden?... de Zero FX heeft er 7,2Kw/h in hangen en is op de snelweg met 50km schoon leeg!


Misschien als met gematigd enduro rijden met 20km/h fietspaden aanhouden wordt bedoeld.


Neehoor, totdat er een giga jump in accu techniek wordt gemaakt heb je buiten een enduropark niets met zo'n ding te beginnen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #16 Gepost op: 11-02-2022, 18:44 »
mijn maat in Portugal heeft deze:
ik heb hem hier voor hem gekocht en laten verschepen, was iets lastig om hem daar op kenteken te zetten want op het aanvraag formulier kon je alleen kiezen voor diesel of benzine maar met een beetje geduld is het gelukt, en nu gebruiken ze hem echt dagelijks.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #17 Gepost op: 11-02-2022, 20:42 »
hartstikke voor!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #18 Gepost op: 11-02-2022, 22:58 »
Mwha half uur tot een uur houdt zo’n E-Xc t wel uit in mijn ervaring maar meer moet je nog niet verwachten, ploegen door zand/modder vraagt veel energie.


Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #19 Gepost op: 11-02-2022, 23:18 »
daar zit veel uitdaging in,
flink wat vermogen èn uithoudingsvermogen..
accu-power..


triple a penlight met tig volt wat een dag vol blijft...


🥳
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #20 Gepost op: 11-02-2022, 23:38 »
Lipo cellen alleen begint het rijden dan beetje op russisch roulette te lijken
Wat mij dan wel weer grappig lijkt.Ik val zo snel in slaap op de motor op het asfalt.Auto trouwens ook

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #22 Gepost op: 11-02-2022, 23:53 »
Denken jullie nu echt dat elektrische rijden dan toegelaten gaat worden op de offroad paden waar wij nu geweigerd worden of waar het steeds moeilijker word? Daar geloof ik er niet in, heeft niets met overlast of dieren te maken, het moet en zal helemaal voor de groenen blijven of worden.

Ik denk dat Marcel hier de spijker op de kop slaat. Met je motor het bos gaat never nooit meer terugkomen. Als ieder geruisloos rijdt zal er een nieuwe hoepel zijn om doorheen te moeten sprongen.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #23 Gepost op: 12-02-2022, 00:47 »
Dus laat gaan dat gekke electrisch.Elektra is om je koelkast te koelen en je Klokbier koud te houden.Niks zo lekker als een motorjas die op z.n rug lkr stinkt naar onverbrande benzine en uitlaatgassen.En je dan tevreden terug kan hangen in je garage om te luchten.En lekker koud biertje te pakken ipv.Je scootmobiel aan het stopcontact legge.Trouwens grand prestige is ook heerlijk.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2022, 09:35 »
Ik denk dat Marcel hier de spijker op de kop slaat. Met je motor het bos gaat never nooit meer terugkomen. Als ieder geruisloos rijdt zal er een nieuwe hoepel zijn om doorheen te moeten sprongen.
Dat lijkt me ook wel logisch (dat het officieel niet mag), maar ik denk dat deel van de irritatie bij het publiek wel wordt weggenomen en dat de acceptatie daardoor groter is (minder klein is misschien beter)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #25 Gepost op: 12-02-2022, 12:31 »
Dat lijkt me ook wel logisch (dat het officieel niet mag), maar ik denk dat deel van de irritatie bij het publiek wel wordt weggenomen en dat de acceptatie daardoor groter is (minder klein is misschien beter)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Dat denk ik ook en weet ik eerlijk gezegd wel zeker want ik heb die elektrische KTM dus een paar weken hier gehad en heb er ook mee gereden, ook in het bos, en kreeg eigenlijk alleen maar positieve reacties. Dat was misschien omdat ze nog nooit zoiets gezien hadden en omdat ik me in tegenstelling tot de (E)ATB-ers wel sociaal en vriendelijk gedroeg en het gesprek aanging.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2022, 13:09 »
Ik denk dat de kranten en sociale media inderdaad snel vol zullen staan met berichten over hoe gevaarlijk het is dat onverwacht - zonder te horen - ineens een 'crosser' met een rotgang langskomt en rakelings langs hun hondje rijdt... De verbodsborden zullen heus niet weggaan.


Maar dat neemt niet weg dat stiekem ineens veel meer mogelijk wordt. Dat je kunt rijden zonder dat in de wijde omgeving iedereen de Politie belt. En als je rijdt, ben je nog moeilijker te traceren.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2022, 19:06 »
Precies, de bordjes zullen niet verdwijnen, maar je valt gewoon minder op.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #28 Gepost op: 13-02-2022, 11:38 »
Ik stem voor. Ik rij geen motor vanwege de broem maar vanwege het rijden.  Motorrijden met alleen maar de wind in je oren is tien keer leuker dan het lawaai van een motor. je kan ook in de trein gaan zitten met een koptelefoon en broem broem doen als dat 80% van het motorrijden is.

Kan niet wachten totdat we serieus elektrisch offroad kunnen rijden. Is de redding van de sport.

Die broem waar veel motorrijders het over hebben, heb je op een elektrische motor namelijk ook.

Ik mocht een paar van die dingen testen waaronder die Harley Livewire. Als je daar de gashendel opentrekt hoor je het gieren van zo'n elektrische motor. Dat gaf mij het zelfde dikke pik gevoel als broem uit de uitlaat maar dan zonder dat het lawaai alles overheerst.

En dan is er nog het lineaire raketmotor karakter van een elektrische motor. Echt geweldig.


het feit dat je op een harley gaat rijden zegt eigenlijk al genoeg ;D jij rijd dus geen motor

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #29 Gepost op: 13-02-2022, 12:55 »
Alles wat je aangeboden krijgt om te rijden moet je uit proberen vindt ik.Daarna weet je of kan je eigenlijk zeggen dat het wat is.Heb tijdje een Buell gehad met echt Harley blok.Moet zeggen dat leeft wel hoor machtige slagen.Dus misschien moet ik ook maar eens op een electrische motor stappen.