Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kleine knusse motorzaken  (gelezen 1600 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #30 Gepost op: 09-04-2022, 12:32 »
Zoals ik in het andere topic al zei, de eenmanszaak Moto Dick in Amsterdam. Destijds werkte er 2 man, de Amerikaanse eigenaar, die tijdens een epileptische aanval de kade infietste en verdronk en de monteur, die het dacht ik toen overnam (en er misschien nog steeds zit).


Op dat adres starte de eerste motorzaak in 1928 en vanaf 1976 zit Moto Dick er. Lang niet geweest!! Toen ik een jaar of 17 was keek ik er op zondag altijd door het raam naar binnen, jaren later een nieuwe K75S gekocht en 3 jaar daarna nog een.

 



Mijn zus woonde daar op de Dacostakade vlak naast!

Mijn favoriet: Ronald Overveld, Halle.

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #31 Gepost op: 09-04-2022, 23:31 »
Mijn vader, helaas zijn hij en moeders er niet meer, wilde lang geleden een echt Perzisch tapijt hebben. 2800 gulden, veel meer dan hij zich met z'n salaris eigenlijk kon veroorloven. Hij met moeders naar Perez in Amsterdam, zo'n rijke mensen zaak. Ze werden gevraagd de zaak te verlaten, m'n vader liep altijd in een ouwe smoezelige spijkerbroek, hij zat graag in z'n volkstuin.

Anyway, ik m'n vader in een pak gehezen en wij naar die zaak. Je kan je wel voorstellen hoe dat verliep. Koffie, thee? Ik begon meteen die bal uit te tiefen maar m'n vader liep ondertussen naar het tapijt waar z'n oog op was gevallen, haalde 28 hondertjes uit z'n zak en 5 minuten later liepen we met het tapijt naar buiten.


Is me ook wel overkomen bij de "luxere" meubel winkels, Leolux, Rolf Benz enz enz.
Maar ook Bang & Olufsen Centers.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #32 Gepost op: 10-04-2022, 07:20 »
Achteraf leuk.Maar dat je dus niet voor vol wordt aangezien.Omdat de gladde facebook schil niet voor elkaar is.Natuurlijk trieste vertoning.De buitenkant daar draait het alleen nog maar om.

"Gladde facebook schil"...... ;D ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Offroad wannabe
  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #33 Gepost op: 12-04-2022, 22:11 »

in de dubbele buurt heb je Frank Lemstra motoren, in wormerveer,
zal ook wel voorbij z'n pensioen zitten, maar relaxte kerel, geen drukte maker, heeft ooit in de racerij gezeten.

verder zou ik in de omgeving niet zo gauw iets weten,

Peter, vd Doelen in Zaandam misschien nog.
Zijn er nog genoeg rond Amsterdam:
Frank Lemstra gaat nog wel even door en anders zn zoon wel.
(Phil) Bakker Motors Zaandam
(Karin, Alex en) Edwin Ott Motoren Uitgeest
Al genoemd
(Rody) Moto Dick
(Peter en Anita) De Doelen
Iets verder
(Ab en Erik) Overkamp Delft
(Alex) Motorservice Alkmaar

En niet te vergeten Minus de Vries In de wormer .


Hoe durf je die naam te roepen?? De (voormalig) eigenaar van een Motoport vestiging!!?  :confused:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #34 Gepost op: 13-04-2022, 08:50 »
In Haarlem zit in een heel leuk klein straatje achteraf een oude motorzaak. Van vader op zoon.
POSTMA motoren
Eigenaar kent je naam en wil altijd meedenken en helpen. Kom er al jaren naar alle tevredenheid.