Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Alternatief TET Frankrijk  (gelezen 2529 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Alternatief TET Frankrijk
« Reactie #15 Gepost op: 12-06-2022, 10:07 »
Bedankt voor de vele reacties!


Ik was niet van plan een reisorganisatie te betalen voor de route, zeker geen 2500 euro. In het verleden al de TET Frankrijk/Spanje als leidraad naar Marokko gebruikt (en daar gereden), de TET Noorwegen/Zweden gereden en zo nog wat meer. Als ik eenmaal een route heb hoeft daar echt geen gids of geregelde hotels bij.


We zitten zelf op een KTM 990 Adventure en een Pegaso 650. Nu kom ik op Bilstain al redelijk rond met de 990 dus wat zwaarder dan de TET is zeker welkom.


Vanwege maar 9 dagen hebbende is het idee toch echt Noord-Frankrijk. UK zou een andere keer prima kunnen.


Inmiddels de site die ik zocht gevonden, maar dat is vooral voor Zuid-Frankrijk  ::)
https://www.goinglimbo.com/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Alternatief TET Frankrijk
« Reactie #16 Gepost op: 12-06-2022, 10:36 »
https://www.goinglimbo.com/

Interessant.
Ik had hier nog nooit van gehoord.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Alternatief TET Frankrijk
« Reactie #17 Gepost op: 12-06-2022, 15:04 »
N. Frankrijk, TET of geen TET is toch voornamelijk graspaden tussen de glooiende landerijen door. Soms een technisch bosje met blubber sporen van de bosbouw of wat leuk hoogteverschil. Echt spannender wordt het daar gewoon niet. Maar dat betekend niet dat het niet leuk rijden is hoor. Ik heb me prima vermaakt met m'n 950se met bagage vorig jaar september.
Is Polen niks voor je? Fantastische bossen met licht hoogteverschil, zand, blubber, goedkoop, dichtbij en er kan veel.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Alternatief TET Frankrijk
« Reactie #18 Gepost op: 12-06-2022, 16:16 »
Nooit van die site gehoord. De Franse routes even gecheckt maar het gaat allemaal grotendeels over de weg (bv: leads you for over 152 kilometers through the Aude and Ariège regions of Southern-France. 13 of those kilometers will traverse over off-road).

Het grootste onverharde stuk neemt zo te zien 30% in beslag.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Alternatief TET Frankrijk
« Reactie #19 Gepost op: 12-06-2022, 23:54 »
Polen is inderdaad 7 uur ipv 5 uur naar Noord Frankrijk, niet eens echt gek. Scheelt kwa overnachtingen, voedsel en brandstof ook een slok op een borrel gok ik zo.... (Mijn reisgenoot heeft een beperkt budget).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Alternatief TET Frankrijk
« Reactie #20 Gepost op: 13-06-2022, 10:38 »
Ad ketelaar is vaak een rondje.En dan kom je niet echt verder als je route reist.En met Tripy


Het is net dat wat het leuk maakt, geen gezeur, geen geknoei, gewoon lekker genieten
dat is denk ik hier de bedoeling hé Prop  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Alternatief TET Frankrijk
« Reactie #21 Gepost op: 13-06-2022, 11:05 »
Enige wat we nodig hebben is een  GPX route, overnachtingen en verdere planning gaan we helemaal redden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Alternatief TET Frankrijk
« Reactie #22 Gepost op: 13-06-2022, 11:54 »

Het is net dat wat het leuk maakt, geen gezeur, geen geknoei, gewoon lekker genieten
dat is denk ik hier de bedoeling hé Prop  :D
Ik bedoel als je op reis bent heb je een einddoel voor ogen je gaat dan geen rondjes rijden.Maar dat kan ik natuurlijk verkeerd zien.Tuurlijk is een reis ook een rondje want je zal toch weer eens naar huis moeten.Daarom benijd ik Itsy boots zo.