Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gevraagd: werkende Keihin FCR-MX 39 carburateur, mag evt ook 37 of 41 zijn  (gelezen 298 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Gevraagd:
goed werkendeKeihin FCR-MX 39 carb. Mag ook een 37 of een 41 zijn.
Is bedoeld voor een KTM EXC 450 uit 2003.
Mag ook van andere motor afkomstig, als t maar zelfde type carb is
Bij de mijne is waarschijnlijk alles verstopt en de hotstart knop ontbreekt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Wat je koopt is meestal ook ellende. De jouwe goed reviseren is goedkoper en beter in bijna alle gevallen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Je hebt gelijk. Dank voor je reactie!
Alleen zelf reviseren durf ik niet zo goed.
En hoe kom ik aan een losse hot start knop?  ??? Of moet ik het hot start kanaal afsluiten of zo (als dat überhaupt kan)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Weet niet of frank mx nog bestaat?Heb daar toen mijn fcr41 ingeruild op een 37.Dat paste beter op m.n drz.Fatsoenlijk bij betaling van mijn kant.En samen blij

Post Merge: 05-10-2022, 21:52
Matje was me voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Dank voor de tips!
Ik contacteer Frank.

Zou het ontbreken van de hotstart knop het weigeren van het starten kunnen verklaren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Als hij er valse lucht bij naar binnen trekt.Hotstart heb je niks aan bij koude start.Maar dat wist je waarschijnlijk al.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Dank voor de tips!
Ik contacteer Frank.

Zou het ontbreken van de hotstart knop het weigeren van het starten kunnen verklaren?


Ik heb 'm in 12 jaar op mijn 640 nog nooit gebruikt. En start altijd perfect op een FCR39.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Dank allen.
Ik heb ook iemand horen zeggen dat je het hot start ook zou kunnen afdoppen (dicht stoppen).
Dan zou de carburateur toch gewoon moeten werken? Zeker als TravelmaniscGert zegt dat je m eigenlijk niet eens nodig hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Die hotstart is toch alleen nodig als je gevallen bent, en daardoor de carburateur volgelopen? Handig als je weer snel weg moet in een wedstrijd.
Ja, afdoppen zal kunnen; maar er zullen kanaaltjes in dat gat zitten. Welke dop je dan af, of laat je juist open?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Hotstart is niets anders dan een knopje die het gas 2mm open houd....

Afstoppen prima maar als gat een no-start gegarandeerd.