Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Beginnersvragen  (gelezen 3193 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Beginnersvragen
« Reactie #45 Gepost op: 09-03-2023, 23:29 »
Haha, dat mocht ik willen, die bedenken zich wel 3 keer voordat ze een beginneling als ik gaan sponsoren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: Beginnersvragen
« Reactie #46 Gepost op: 10-03-2023, 08:03 »
Misschien is dit nog wat voor je?

Las ik in het "obesitas" draadje van erwinP op Motorforum
https://www.enduro.nl/51096/offroad-cup-inschrijving-voor-eerste-onderdelen-al-geopend/
Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Beginnersvragen
« Reactie #47 Gepost op: 10-03-2023, 08:30 »
Of als beginner aan die Obesitas Crossdag zelf mee doen. Met een enduro ben je niet helemaal de doelgroep, maar als volledig beginner zul je je prima vermaken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Beginnersvragen
« Reactie #48 Gepost op: 10-03-2023, 08:38 »
Misschien is dit nog wat voor je?

Las ik in het "obesitas" draadje van erwinP op Motorforum
https://www.enduro.nl/51096/offroad-cup-inschrijving-voor-eerste-onderdelen-al-geopend/
Super, ik heb me gelijk ingeschreven!! Helaas is het nog wat ver weg…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Beginnersvragen
« Reactie #49 Gepost op: 10-03-2023, 08:40 »
Of als beginner aan die Obesitas Crossdag zelf mee doen. Met een enduro ben je niet helemaal de doelgroep, maar als volledig beginner zul je je prima vermaken.
Ik ga ook nog kijken naar een 890 Adventure R, dus dan zou ik ook die kunnen pakken eventueel!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Beginnersvragen
« Reactie #50 Gepost op: 10-03-2023, 08:51 »
Je begint nu net toch? Dan denk ik dat met een 890 naar die crossdag komen wat heftig is.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Beginnersvragen
« Reactie #51 Gepost op: 10-03-2023, 10:03 »
Je begint nu net toch? Dan denk ik dat met een 890 naar die crossdag komen wat heftig is.
Dat zou kunnen inderdaad, ik heb 1 allroad dag gedaan bij Arjan Brouwer op een WR250, meer niet. Dus beginneriger dan dat kan bijna niet haha. Ik zie ook dat het op donderdag 23 maart is. Voorlopig kan ik sowieso doordeweek niet, maar anders had ik het ook gewoon leuk gevonden om te komen kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Beginnersvragen
« Reactie #52 Gepost op: 29-03-2023, 16:07 »
Ik denk dat ik bijna alles heb aangeschaft qua basis.
- Helm + bril- Laarzen- Broek + shirt- lange onderbroek- Harnas met elleboogbescherming- Kniebeschermers- Handschoenen
Ik was nog aan het denken om een rugzak te kopen, maar ik heb geen idee waar ik mee zou starten. In het begin zal het vooral dienen om hier in de buurt rond te rijden, niks spectaculair om wat ervaring op te doen. Ik zat zelf te denken aan een niet te grote camelbak zodat ik toch altijd drinken bij heb en m'n papieren en wat klein gereedschap ofzo kan meenemen.

Mis ik nog iets belangrijk?

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Beginnersvragen
« Reactie #53 Gepost op: 29-03-2023, 16:33 »
Een jas, voor als het kouder is. Hangt erg af van jezelf, het weer en de rijomstandigheden of het nodig is natuurlijk.

Decathlon verkoopt overigens een simpele camelbak/rugtas.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Beginnersvragen
« Reactie #54 Gepost op: 29-03-2023, 19:04 »
De jas heb ik al eens over nagedacht. Denk dat dat voorlopig wel even kan uitstellen (uitgezonder tegen de regen).


De gewone Camelbak groot genoeg?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Beginnersvragen
« Reactie #55 Gepost op: 29-03-2023, 19:58 »
Deze van de decathlon voldoet prima (past ook een 2l zak in):
https://www.decathlon.nl/p/fietsrugzak-met-1l-waterzak-st-500-3-liter/_/R-p-10187?channable=02893b736b756964003138303235363899&mc=8300156&gclid=Cj0KCQjww4-hBhCtARIsAC9gR3ZEiI9nk1z_RV6m_dLulqhC4mD6-gDNde1EvMft8k2EKwiUIoKF2LIaAhdUEALw_wcB
Zelf heb ik een Camelbak met 3l maar die heb ik vooral voor MTB-en gekocht (wel in de kleuren van mijn vorige KTM, nu beetje spijt, bij twijfel alles zwart nemen, altijd goed   :D ). 2l is voor mij op de motor meer dan genoeg maar ik drink niet zo veel.

Zou niet iets heel veel groter doen qua rugzak, dan ga je alleen maar onnodige zooi meenemen. Gereedschap doe ik liever acherop in een klein tasje op bagagerek, vind ik te zwaar op mijn rug (en je kan er maar beter niet aan denken wat er gebeurt als je er ooit vol op zou vallen). Ook dat kan je zo gek maken als je wilt; deze van Wolfman is geweldig (duur): https://wolfmanluggage.com/collections/tail-bags/products/wolf-tail-wp




Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Beginnersvragen
« Reactie #56 Gepost op: 30-03-2023, 07:23 »
Knip wat stroken van een oude binnenband en schuif deze om je vorkpoten. Hier kan je mooi ty-rips onder klemmen. Samen met een stuk duct-tape waarvan je het middelste karton hebt verwijderd kan je bijna alles maken.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: Beginnersvragen
« Reactie #57 Gepost op: 03-04-2023, 13:12 »
Mijn allroad motorjas komt ook van decatlon. Gewoon een simpel regenjasje van een paar tientjes wat ik in de rugzak. Voor het geval dat het weer omslaat/ ik met pech komt te staan/ ik over de snelweg naar huis wil zonder het te koud te krijgen/ etc
Net als gereedschap en bi-ba altijd bij me. En natuurlijk maar zelden nodig…