Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Lesdag.... driftend door de bochten  (gelezen 2090 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Lesdag.... driftend door de bochten
« Gepost op: 25-04-2004, 00:09 »
Vandaag les gehad ergens in het oosten van het land. Zou een all-road cursus zijn, echter na de verhalen over ons (Ad, Gis, JerOEN, Ferd) kunnen, werd het meer off-road georienteerd.
Eerst wat remoefeningen op het asfalt, alleen achterrem, blokkerend, zittend, staand etc. Het hele rattaplan wat er maar te bedenken was kwam voorbij... (dus ook de voorrem erbij nemen). Daarna het in de praktijk brengen op het gravel/zandpad. Ook het wegaccelereren met spinnend achterwiel (ja dat gevoel heb je ook op het asfalt wel eens), en natuurlijk je positie en houding op de motor. Daarna een aantal schitterende paden gereden, lekker tempo, lekker veel stof..... Dat is echt een omgeving om jaloers op te worden. Na een aantal kilometers in de rondte te hebben gereden zijn we op weg naar de lunch gegaan, uitstekend verzorgd!

Na wat uit te hebben gerust en bij te hebben gekletst, is er het een en ander aan kleding uit gegaan. De temperatuur was behoorlijk gestegen!
Na de lunch eerst naar een cross-baantje. Even over de knipper, door de bochten en springen.

Hiernaa een goede bocht opgezocht en de uitleg over het driften in de bochten gekregen.
Behoorlijk wat mislukte pogingen voorbij gekomen, maar natuurlijk ook wat goed gelukte..... Totdat Gis zo'n bocht maakte dat het meteen de laatste was. Hierna nog een anderhalf uur door de streek gecrossed... Voetgangers een stofbad gegeven en de techniek van het driften verder getuned.... Af en toe even een tien minuten stop, lekker ouwehoeren en de cursusleider gek gemaakt voor een Finlandritje... Dit jaar zou het hem echter niet gaan lukken, maar you never know..

Al met al een schitterende dag gehad, heel gezellig geweest, en een hoop geleerd en bijgeschaafd.

Nu op naar Finland, lekker bochies driften....


(binnenkort (morgen) staan er foto's in het album)

Groet,

Ferd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Lesdag.... driftend door de bochten
« Reactie #1 Gepost op: 26-04-2004, 19:06 »
;DGrrrrrrrrrrrr, als ik dat van te voren geweten had dan was ik zeker mee geweest!

Het klonk in ieder geval super, volgende keer wil ik ook die cursus doen op hun brommertjes, even mijn grenzen verleggen, op een brommertje dat minstens de helft lichter en slanker is, dan weet ik wat er zoal mogelijk is op 2 wielen.

Gaaf dat jullie het naar jullie zin hebben gehad, goede ondergrond (voorbereiding) voor Finland!! Maarre waar zijn die veel beloofde foto's nu?? Ik ben verdraaide nieuwsgierig....

Mazzeltjes
Carolien :-*

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Lesdag.... driftend door de bochten
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2004, 02:18 »
Jaaaaa, de foto's staan eindelijk (na een onwillige internetverbinding) online!

Zie fotoalbum-cursus 2004 in het menu.
Aan het einde (index 5,6 7) staan de wat spectaculairdere foto's!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Lesdag.... driftend door de bochten
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2004, 15:16 »
Hi Ferd,

Ik heb je weleens gesproken tijdens een van de TCN toerritten. Ik ben benieuwd of je een officiƫle cursus hebt gevolgd of dat het een afspraak met bekenden is geweest, waarin je de bovenbeschreven technieken hebt doorgenomen.

Ik zou zelf ook weleens zoiets willen gaan doen. Ik wil me inschrijven voor de offroad-cursus van de TCN, maar heb nog geen details gelezen over de inschrijving.

Weet jij al iets meer?

Groet,

Jerry

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Lesdag.... driftend door de bochten
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2004, 17:36 »
Bovenstaande cursus is via via gedaan, KNMV achtig opgezet.... De offroad cursus van de club is dit jaar aan het einde van het seizoen, duurt dus nog een tijdje...
We lgaaf om te doen, ik schrijf me er denk ik ook wel weer voor in.... Een inschrijfforumlier verschijnt vanzelf in de Transalper.

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Lesdag.... driftend door de bochten
« Reactie #5 Gepost op: 01-05-2004, 01:05 »
Hey Ferd

jij bent wel erg tevreden als je jou verrichtingen zo prominent op de start pagina zet. Maar je hebt gelijk om dat te doen want het ging je erg goed af, en zo krijgt je cadeau van Iris nog meer toegevoegde waarde.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Lesdag.... driftend door de bochten
« Reactie #6 Gepost op: 01-05-2004, 06:36 »
;D ;D ;D Hemels,

Wat een keigave foto's, hoe hebben jullie Henk zo ver gekregen dat hij steeds voor jullie afstapte van zijn GS om foto's te maken?? (Althans degene die op een GS1100? reed, toppertje.) :o ;) LOL

Dat wordt appeltje - eitje voor jullie straks in Finland ;D ;D

The Twin Brothers mogen nu onderhand ook wel weer bijgeschoold worden om jullie straks bij te kunnen houden ::) :D ;)

C U soon

Mazzeltjes
Carolien