Bedankt voor de tip. Ik zal er eens kijken.
De sms waar jij het over hebt heet de VIL-tool. In de link hieronder is te lezen en te zien hoe die tool werkt. Helaas is ook te lezen dat in April vorig jaar nog niet alle meldkamers de tool hebben.
http://www.twenteactueel.nl/index.php?rubriek=algemeen&artikel_ID=15662En onderstaand nog een officiele bekendmaking over het ontbreken van locatiegegevens bij de meldkamer als er mobiel met 112 wordt gebeld.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20162017-1480.htmlTer verduidelijking.
Als je belt met 112 kom je eerst bij de landelijke meldkamer van het KLPD uit in Driebergen, zij zetten je oproep door naar de juiste regionale meldkamer. In de meeste gevallen is bij LM KLPD bekent waarvandaan je belt, maar naar mijn weten nog niet in alle gevallen.
Jou desbetreffende regionale meldkamer krijgt de algemene locatie gegevens nog niet meegestuurd. Daarvoor is een aanpassing nodig in de infrastructuur. Wanneer die komt is mij onbekend. Jij zult dus als beller voorbereidt moeten zijn om je locatie door te geven. Bij een postcode en huisnummer is dat goed te doen, buiten op de velden wordt het lastiger. Er zijn genoeg opties, je moet ze wel kennen.
Onderstaande optie lijkt mij mooier werken. Bellen is locatie verzenden. Dat scheelt in reguliere oproepen al een minuut. In het geval de locatie voor de beller de niet duidelijk is kan het vele minuten schelen, zonder dat er allerlei voorwaarden voor het slagen van de locatiebepaling worden gesteld.
https://www.hulpverlening.nl/nieuws/android-gaat-bij-112-oproep-locatie-met-meldkamer-delenGroet,
Albert