Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: "Trillingsarm/-resitent" aluminium  (gelezen 2919 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: "Trillingsarm/-resitent" aluminium
« Reactie #15 Gepost op: 14-12-2017, 13:15 »
Het voorbeeld wat Marten laat zien zal ook eens breken.
Eigenlijk zou je eens achter je eigen motor moeten rijden, om te zien wat er precies klappert.
En dat punt is kwestie van tijd tot hij plastic of metaalmoe is.
Denk dat plastic het dan langer volhoudt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: "Trillingsarm/-resitent" aluminium
« Reactie #16 Gepost op: 14-12-2017, 16:55 »
Gaan we doen!
Op die andere heb ik een kortere Touratech houder. Die breekt of scheurt niet. Inmiddels 50 kkm erop.
Die rvs id ook wel speciaal, want de op de x-serie zitten die dingen best netjes vast. Dus wellicht minder zwiepen.
Originele breken ook niet, maar zijn ietwat lomp.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: "Trillingsarm/-resitent" aluminium
« Reactie #17 Gepost op: 14-12-2017, 17:08 »
Volgens mij zit er op de xchallenge een extra rib onder.
Zeg maar een driehoek en dat maakt hem sterker.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: "Trillingsarm/-resitent" aluminium
« Reactie #18 Gepost op: 14-12-2017, 17:33 »
die overheids platen stammen uit de jaren 50
tis al  n wonder dat ze kleiner zijn geworden
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: "Trillingsarm/-resitent" aluminium
« Reactie #19 Gepost op: 15-12-2017, 14:19 »
metaal zal altijd stuk gaan door trillingen na verloop van tijd ... wat je ook verzint aan moeilijke legeringen

tenzij je een zware, lompe constructie maakt.. maar ja dat wil je niet...

zorg ervoor dat de echte oorzaak, de trillingen en resonanties, worden gedempt met rubber tussen de bevestigingen en een flinke laag siliconenkit tussen plaat en houder.

my 0.02c

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: "Trillingsarm/-resitent" aluminium
« Reactie #20 Gepost op: 15-12-2017, 15:20 »
Lijmkit is taaier en sterker als siliconen.
Zo zit het hier op de 690's.
Bedoelde de rib aan de onderkant van het plastic dat zorgt ervoor dat het minder klappert.









Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: "Trillingsarm/-resitent" aluminium
« Reactie #21 Gepost op: 16-12-2017, 21:44 »
Ik denk dat laatste wel klopt. Een rib-je extra bijsteken dan maar, Toine!
BMW xChallenge en een Montesa 315R