Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: comfortabeler zadel laten maken  (gelezen 2177 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #15 Gepost op: 07-11-2022, 07:24 »
Op m'n 950SE heb ik een Rayz zadel. Fantastisch hoe dat zit en hoe goed deze blijft. Ik heb er dagen van >10u op doorgebracht en m'n billen zijn even fris als altijd. Ik heb deze motor al 6 jaar en het zadel zat er al op, dus levensduur is prima. Nog geen merkbaar verschil met toen ik em kreeg.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #16 Gepost op: 07-11-2022, 08:56 »
Dank voor alle tips. Seat Concepts kende ik inderdaad als standaardoplossing. Maar voor een kleine 400 euro wil ik niet ook nog zelf aan de slag moeten gaan.

Ik zal eens contact opnemen met Ellermeyer, die zit in de buurt. Ik denk dat het het handigst is als de zadelmaker de motor erbij heeft. Omdat mijn Safaritank deels over het zadel gaat en het zadel daar niet dikker mag worden. Alleen het zadel opsturen is dan wat lastiger.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #17 Gepost op: 07-11-2022, 09:49 »
Gaat me niet alleen om een buddyseat.Wat dacht je van 50 Ironman tandwielen.Uh 100 gefreesde alu radiator beschermers.Of weer 500 kl97 mahle.Maar om het dus mee te sturen is dus link??Ik begreep dat 2e hands zooi wel mogelijk was.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #18 Gepost op: 07-11-2022, 10:47 »
volgens mij blijf je invoer/ btw betalen Marco..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #19 Gepost op: 07-11-2022, 13:26 »
Gaat me niet alleen om een buddyseat.Wat dacht je van 50 Ironman tandwielen.Uh 100 gefreesde alu radiator beschermers.Of weer 500 kl97 mahle.Maar om het dus mee te sturen is dus link??Ik begreep dat 2e hands zooi wel mogelijk was.
even apart topic maken over hoe zaken uit US hier te krijgen? kan het hier over zadels gaan :-)
om te voorkomen dat iemand die veel verstand heeft van import wellicht niet getriggerd wordt door een zadel topic (niet iedereen leest alles ..)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #20 Gepost op: 07-11-2022, 15:53 »
Ja klopt maar Vincent was er al uit over z.n buddy.En ik reken me weer rijk.Wat helemaal niet kan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #21 Gepost op: 07-11-2022, 19:55 »
Onderaan het zadel van mijn ex 701 soms van zonsopgang tot zonsondergang gereden



Bij aankoop van de 501 direct het zadel laten aanpassen,
Hij heeft ook het comfortzadel van mijn 790 echt comfortabel gemaakt
Materiaal en kleur naar eigen keuze ik hou van anti-slip



Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #22 Gepost op: 08-11-2022, 08:31 »
Gaat me niet alleen om een buddyseat.Wat dacht je van 50 Ironman tandwielen.Uh 100 gefreesde alu radiator beschermers.Of weer 500 kl97 mahle.Maar om het dus mee te sturen is dus link??Ik begreep dat 2e hands zooi wel mogelijk was.


Net weer 92 Mahle filters besteld. Ze zijn met verschepen, inklaring en BTW dubbel als wat jij betaalde. Met name de verzendkosten zijn erg hoog, zo rond de 25%. Als ik er 93 bestel dat schieten de verzendkosten met $100 omhoog. Volume is tegenwoordig doorslaggevend.


Maar 100 gefreesde alu radiators opsturen met modder erop daar trapt de Douane niet in :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #23 Gepost op: 08-11-2022, 10:28 »
Onderaan het zadel van mijn ex 701 soms van zonsopgang tot zonsondergang gereden



Bij aankoop van de 501 direct het zadel laten aanpassen,
Hij heeft ook het comfortzadel van mijn 790 echt comfortabel gemaakt
Materiaal en kleur naar eigen keuze ik hou van anti-slip



Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

En wie heeft die gemaakt? Rond de €250?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #24 Gepost op: 08-11-2022, 11:52 »
Adresje in België.Misschien kunnen we een paar buddy opsparen en daarheen sturen.In Ned ben je zeker het dubbele kwijt.Wordt dat ruwe leer niet sponzig nat met regen Jacinto?Het probleem wat ik een beetje heb is dat m.n buddy schuin naar beneden loopt dus naar de tank toe.En je het gevoel geeft dat je naar voren glijd.Ik wil eigenlijk niet ophogen.Want ik kom er zowat niet meer overheen met crosslaarzen knieprotectie en dikke Klim broek.



Lastig om aan te geven maar de achterste helft van de buddy loopt af naar voren.Nu zal dat wel iets minder worden als je op de motor zit.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #25 Gepost op: 08-11-2022, 13:38 »
Onderaan het zadel van mijn ex 701 soms van zonsopgang tot zonsondergang gereden



Bij aankoop van de 501 direct het zadel laten aanpassen,
Hij heeft ook het comfortzadel van mijn 790 echt comfortabel gemaakt
Materiaal en kleur naar eigen keuze ik hou van anti-slip



Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk


Had bij de Brabo al gezien dat je een fijn zadel hebt (zo op het oog).

Post Merge: 08-11-2022, 14:29
Dank voor alle tips. Seat Concepts kende ik inderdaad als standaardoplossing. Maar voor een kleine 400 euro wil ik niet ook nog zelf aan de slag moeten gaan.

Ik zal eens contact opnemen met Ellermeyer, die zit in de buurt. Ik denk dat het het handigst is als de zadelmaker de motor erbij heeft. Omdat mijn Safaritank deels over het zadel gaat en het zadel daar niet dikker mag worden. Alleen het zadel opsturen is dan wat lastiger.


Ellermeyer doet helaas geen zadels meer. Dan ga ik Jacinto's mannetje maar eens benaderen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #26 Gepost op: 08-11-2022, 14:37 »
Jammer, ze waren goed met mooi materiaal en tegen een schappelijke prijs...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #27 Gepost op: 08-11-2022, 16:08 »
bartpeetermans1974 at gmail.com


is zijn adres,
woont niet ver van nederland, voor sommige modellen heeft hij de motor ook nodig,

Post Merge: 08-11-2022, 17:10
dat ruwe leer kan inderdaad nat worden, had hij mij voor gewaarschuwd ook maar heb ik totaal geen last van,
als het regent heb ik toch een waterdichte broek aan en offroaders hebben toch geen schrik van wat water

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #28 Gepost op: 08-11-2022, 16:13 »
Het gaat me niet om het nat worden.Maar ik durf m.n Klim broek niet meer te wassen.Daar zitten ook leren stukken op.En bij m.n bmw Rallye broek werd dat leer net snot.Het viel gewoon uit elkaar.Leer is natuurlijk geloogd en als je dat nat maakt kan het heel zacht worden.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: comfortabeler zadel laten maken
« Reactie #29 Gepost op: 09-11-2022, 11:42 »
Of heel hard. Ik smeer na het wassen en voordat het kurkdroog is, met ledervet.
BMW xChallenge en een Montesa 315R