Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heeft de ktm 450 exc 2003 een koelventilator met eigen thermo-switch?  (gelezen 360 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Hoi,

Iemand ervaring hiermee?
Heeft de ktm 450 exc een koelventilator met eigen thermo-switch? , of staat deze ventilator continu aan?

Ik vind in het electrisch schema wel een aansluit stekker, maar daar lijkt continu spanning op te staan. Hoe regelt deze dan of ie aan gaat?

Grt. Dwaallicht

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Continu spanning is heel goed mogelijk, koelventilatoren zijn vaak massa geschakeld.
Zie je geen thermostaat schakelaar onder in de radiator?
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Dank voor je reactie!
Nee, die zit er niet in. Er zit nu een bronzen afsluitdop in.
Heb wel de bijbehorende stekker aan de draadboom ontdekt.
Morgen haal ik bij de auto-onderdelen zaak een thermo-schakelaar die daar in past, en bij 95 graden aan schakelt. Dan ga ik twee ventilatortjes (voor elke radiator één) gezekerd daarop zetten.

95 graden lijkt me wel een goede temperatuur, of zouden jullie lager? of hoger kiezen?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Om jouw eerste vraag te beantwoorden: de standaard ktm fankit upgrade (partnr 59035041044) heeft een thermoswitch. Kan alleen niet zo snel vinden bij hoeveel graden hij aanslaat. Maar ik zie op de fora ook diverse mensen die een handmatige aan/uit schakelaar installeren/prefereren boven de thermoswitch.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Dank. Ik kan met jouw part nr ook niet op internet zien op welke temp die schakelt.
heb nu maar die 95 graden thermoswitch gekocht en ga daar gezekerd 2 ventilators opzettten.Misschien dat ik er later nog een handschakelaar overheen zet.