Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: City Select licenties delen met elkaar  (gelezen 1028 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
City Select licenties delen met elkaar
« Gepost op: 15-07-2005, 11:41 »
Bij mijn Quest heb ik de CD City Select 6 en een geel licentiebewijs gekregen. Als je wil upgraden naar een nieuwe CS release kun je je Garmin GPS registreren mbv een code en dan de laatste CS versie (nu 7) downloaden. Kwestie van even wachten met registreren tot er een nieuwe CS versie uit is. Ik wil wachten met registreren tot CS 8 uit is. De verschillen tussen 6 en 7 zijn niet echt groot.

Maar als ik het goed begrijp, heb ik 2 licenties bij mijn CS. En die kun je gebruiken voor 2 verschillende Garmin GPS-sen. Als je zelf niet perse die 2de licentie nodig hebt kun je hem ook delen met een ander. Maar hoe gaat dat precies?

Ik heb nu alleen een unlock code op basis van mijn eigen Quest serie nummer. Ik heb begrepen dat ik moet registreren om een extra unlockcode aanvragen voor de 2de GPS? Maar verspeel ik door die registratie daarmee niet mijn kans om later CS 8 te kunnen downloaden als die eenmaal uit is? Of zijn hier work-arounds voor?

Wat is wijsheid?
Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: City Select licenties delen met elkaar
« Reactie #1 Gepost op: 29-12-2005, 15:20 »
Indien je je registreerd bij Garmin heb je recht op één gratis update, je kan dus inderdaad wacten op CS8.
De 2e licentie is bedoeld voor het geval je 2 GPSen hebt, dan kan je van dezelfde software gebruik maken.
Als je die tweede licentie met iemand wil delen dan moet de GPS van die ander ook op jou naam geregistreerd staan(of andersom)
Je kan wel van iemand anders de cityselect op je computer installeren maar als je niet geregistreerd staat herkent de GPS de kaarten niet (heb ik zelf gehad met Mapsource)