Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: .gdb naar .kmz  (gelezen 2328 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
.gdb naar .kmz
« Gepost op: 29-08-2010, 14:22 »
Hoi,

Ik wil graag track-info delen met een reismaatje, maar die heeft (nog) geen MapSource, en bovendien Apple OS. Vroegah kon je Garmin Trainingscenter downloaden en er achteraan de MapSource update. Maar die optie vind ik daar op de site niet voor Apple.

Nou kan ik zelf wel een track in Google Earth zien, via Mapsource. Maar direkt vanuit GE, via 'bestand' en 'openen' gaat dat niet.Converteren van .kmz naar .gdb gaat met Wingdb, maar andersom vind ik in dat progje die optie niet.

Kortom: ik wil hem track-info mailen zodat hij, bij gebrek aan MS met kaart, voorlopig 'mee' kan kijken met me in GE.

Iemand tips?

Vast bedankt, Harm
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: .gdb naar .kmz
« Reactie #1 Gepost op: 29-08-2010, 14:40 »
GPSBabelGUI kan bijna alle bekende formaten converteren, zie http://www.gpsbabel.org/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: .gdb naar .kmz
« Reactie #2 Gepost op: 29-08-2010, 15:24 »
Vanuit MS kun je de gemaakte track/route in GE laten zien via View.
Eenmaal in GE kun je bij opslaan (plaats opslaan als) (ctr+S) een KMZ bestand opslaan. Dat bestand kun je vervolgens naar je maat mailen.
Zo doe ik het, nog geen klachten gehad.
 
Succes
 
Edit: voordat je gaat opslaan, in het linkerveld wel even met de muis op "mapsource" gaan staan.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: .gdb naar .kmz
« Reactie #3 Gepost op: 29-08-2010, 15:52 »
OK is allemaal helder nu.

Met GPSbabel ging het inderdaad prima. In feite neem je dan een afstekertje te opzichte van John, want GE hoef je niet te starten. Maar via GE is ook makkelijk, hoef je Babel niet te downloaden :D

Bedankt voor de tips, fijne zondag verder ;)
Avonturier!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: .gdb naar .kmz
« Reactie #4 Gepost op: 29-08-2010, 16:09 »
Ter info (wellicht handig voor later): via http://www.gpsvisualizer.com/gpsbabel/ kun je routes omzetten zonder GPSbabel te downloaden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: .gdb naar .kmz
« Reactie #5 Gepost op: 29-08-2010, 19:17 »
Nog makkelijker:

1. Neem een gmail account voor op reis
2. Share een map waar die route en waypoints inzitten.
3. Vriendje krijgt dan een uitnodiging om een Google Map met jou te delen / in te zien.